بلیت متروی مشهد گران شد - میهن نوین
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۳۹۸  
false
true
بلیت متروی مشهد گران شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: اجرای افزایش هزار و ۵۰۰ ریالی بهای خدمات قطارشهری در این کلانشهر از امروز ۲۳ فروردین ماه آغاز شد.

وحید مبین مقدم این اقدام را مبتنی بر مصوبه اواخر پارسال شورای اسلامی شهر مشهد اعلام و بیان کرد: بر این اساس بهای خدمات خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد از شش هزار و ۵۰۰ ریال به هشت هزار ریال افزایش یافت.

وی افزود: بهای تمام شده هر نفرسفر امسال با قطارشهری مشهد ۲۴ هزار ریال است که مبلغ ۱۶ هزار ریال آن توسط شهرداری تامین و هشت هزار ریال آن به صورت بلیت از مسافران اخذ می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: برخی شهروندان تمایلی به استفاده از ‘من کارت’ برای پرداخت متمرکز بهای بلیت قطار شهری ندارند لذا از بلیت تک سفره استفاده می‌ کنند. بهای این نوع بلیت نیز از ۱۰ هزار ریال به ۱۲ هزار ریال افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: شورای اسلامی شهر مشهد، شرکت بهره ‌برداری قطار شهری این کلانشهر را مکلف کرده با توجه به اتصال خطو یکم، دوم و و ایجاد شبکه مترویی، به منظور رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران امسال سیاست کسر کرایه بلیت را براساس طرحهای نوین پرداخت و محاسبه مسافت، منطقه و یا زمان استفاده به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا پس از تصویب و تکمیل زیرساختهای لازم اجرایی شود.

خط یکم قطارشهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۷ رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.

مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است./ ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false