ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه

 وبسایت سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در گزارشی در سالروز ورود نیرو‌های نظامی ایران به جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، این جزایر را متعلق به امارات دانست.
کد خبر : 136633
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 22:10
ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه

وبسایت سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در گزارشی در سالروز ورود نیرو‌های نظامی ایران به جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، این جزایر را متعلق به امارات دانست.

وبسایت عربی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) در گزارشی به ادعای امارات متحده عربی در خصوص جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پرداخت و مدعی شد که ایران در ۵۰ سال پیش این جزایر را متعلق به امارات بود به کنترل خود در آورده است.

در تیتر این گزارش آمده است: «ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ..جزایر اماراتی که ایران ۵۰ سال پیش بر آن‌ها مسلط شد.»

تی آرتی همچنین بارها در این گزارش از لفظ جعلی «خ.ل.ی.ج ع.ر.ب.ی» استفاده کرده و مدعی شده است که چون پس از خروج انگلیس از خلیج فارس، هیچ قدرت نظامی بزرگی در این منطقه وجود نداشت، ایران از فرصت استفاده کرده و سه جزیره را به کنترل خود در آورد.

منبع: فارس

نحوه رسیدگی به پرونده‌های حوادث اخیر ابلاغ شد

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست