اصول بهبود و مدیریت ارتباط با کارکنان

اصول مدیریت ارتباط با کارمندان و تقویت آن مدیریت ارتباط با کارمندان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کند. مدیریت ارتباط با کارکنان بر نحوه عملکرد ارتباط مدیر با کارمندان موثر است و منجر به تحقق اهداف فردی و سازمانی می شود. از آن جایی که مدیران و کارمندان رابطه متفاوتی نسبت به همکار

کد خبر : 91126
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 13:31
اصول بهبود و مدیریت ارتباط با کارکنان

اصول مدیریت ارتباط با کارمندان و تقویت آن

مدیریت ارتباط با کارمندان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کند. مدیریت ارتباط با کارکنان بر نحوه عملکرد ارتباط مدیر با کارمندان موثر است و منجر به تحقق اهداف فردی و سازمانی می شود.

ارتباط با کارمندان

از آن جایی که مدیران و کارمندان رابطه متفاوتی نسبت به همکار و دوست با یکدیگر دارند، بنابراین بسیار مهم است که روابط بین این دو نفر به شکل مناسبی از هر دو طرف قوی باشد. در این قسمت چندین استراتژی موثر برای بهبود ارتباط کارمند با مدیر به شما معرفی خواهیم کرد.

ارتباط با کارمندان

استراتژی هایی برای بهبود ارتباط بین مدیر و کارمندان

برنامه ریزی مناسب برای مباحثه

اینجا دقیقاً جایی است که روابط مثبت بین مدیر و کارمند شروع می شود. سعی کنید هر هفته یا هر ماه در تاریخ مشخص روبروی هم بنشینید، ارتباط چهره به چهره داشته باشید، ایده ها را به بحث بگذارید، مشکلات را برطرف کنید و پیشرفت اهداف را اندازه گیری کنید.

این میتینگ ها و جلسات باعث می شود که کارمندان احساس راحتی بیشتری برای درخواست کمک داشته باشند. از طرفی مدیر هم فهم بهتری از شخصیت افراد پیدا می کند و انگیزه اعضای تیم برای بهتر کار کردن بالاتر می رود.

بررسی عملکرد کارمندان

شما به عنوان یک مدیر یا رهبر باید به راهنمایی کارمندان تان بپردازید، نقاط قوت شان را شناسایی و تشویق کنید و سعی کنید نقاط ضعف شان را بهبود ببخشید. کارمندتان را یاری کنید، به او انگیزه بدهید و تنها از او انتقاد نکنید.

بررسی عملکرد کارمندان

داشتن ابزارهای مناسب

کارمندان ۲۰ درصد زمان خود را یا در حال کمک گرفتن از دیگران، یا در جستجوی اطلاعات و نحوه انجام کاری که به آنها محول شده، می گذرانند. برای اینکه وقت کارمندانتان هدر نرود و بازخورد کاری شما بالا رود از تکنولوژی استفاده کنید.

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

می توانید پادکست هایی را در مورد نحوه استفاده یا انجام برخی کارهای خاص ضبط کنید و در اختیار کارمندان بگذارید تا به آسانی و به سرعت بتوانند بدون هدر دادن وقت از شما (صدای شما) کمک بگیرند.

درخواست برای بازخورد

بازخورد های سازنده شبیه یک خیابان دو طرفه هستند. کارمندان نیاز دارند که بدانند در چه کارهایی مهارت دارند و چه کاری را خوب انجام می دهند و در کجا می توانند پیشرفت کنند. مدیران هم نیاز دارند که نظرات کارمندان را بشنوند و ببینند که از نظر کارمندان چه اقداماتی مثمر ثمر است.

در این جلسات باید از مدیر بپرسید چه کاری می تواند انجام دهد تا شغل شما آسان تر پیش برود و موثرتر واقع شود. از او نظر بگیرید که چه تغییراتی می تواند به بهبود کار کمک کند. زمانی که کارمندان ببینند صدای آن ها شنیده می شود، حس بهتری برای کار کردن در آن کمپانی پیدا خواهند کرد.

رابطه کارمند و رئیس

تشخیص یک کار عالی توسط کارمند

یکی از بدترین کارهایی که یک مدیر می تواند انجام دهد، این است که از کار کل تیم تشکر کند اما مدیران خوب سعی می کنند که از تک تک کارمندان برای انجام یک پروژه خاص، یک ایده یا یک موفقیت تشکر کنند.

این که به کارمندان تان نشان دهید که تلاش های آن ها را می بینید و متوجه هستید که هر کدام در چه امری موفق تر عمل می کنند، به شدت انگیزه آن ها را افزایش می دهد. تعریف و تمجید از کارمندان باعث می شود که آن ها بازخورد های سازنده دریافت کنند. البته باید بین بازخورد های منفی و مثبت تعادل برقرار کنید.

مشخص کردن اهداف در آخر هر ماه

آخر هر ماه با کارمندان خود در مورد مشکلات احتمالی شرکت گفتگو کنید و اهداف مشخصی را برای ماه بعد مشخص کنید تا دیدگاه همه افراد نسبت به ماموریت سازمان همسو شود. این کار کارمندان را نسبت به همکاری بیشتر ترغیب کرده و انگیزه بیشتری به آنها می بخشد.

شمال در گفته‌های بزرگان ایران و جهان

تقویت-ارتباط-مدیر-و-کارمند

تمرکز روی ارتقاء شغلی

به کارمندان تان نشان دهید که شما روی رشد آن ها سرمایه گذاری کرده اید و می خواهید به آن ها کمک کنید تا نردبان ترقی را بالا بروند. اگر کارمند احساس کند که هیچ پیشرفتی در کار وجود ندارد و مدیر هم هیچ کاری برای او انجام نمی دهد، احتمالاً در مدت زمان کوتاهی انگیزه خود را از دست می دهد.

پس سعی کنید اهداف شغلی بلند مدت را با کارمندان به بحث بگذارید و به آن ها هم کمک کنید تا تمرکز بیشتری روی ارتقاء خودشان داشته باشند.

ایجاد یک تعادل سالم بین کار و زندگی

احتمالاً اگر کارمندان احساس کنند که قرار است ۲۴ ساعته کار کنند، به زودی از کار خسته می شوند. همه کارمندان و همه انسان ها دوست دارند در محیطی کار کنند که آن کمپانی یا شرکت، شرایط بیرون از محل کار آن ها را نیز درک کند تا بتوانند بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند بنابراین گاهی اوقات باید اجازه دهید که کارمند محل کار را ترک کند.

او را با تماس های نیمه شب بمباران نکنید و آخر هفته او را با ایمیل های کاری خراب نکنید. زمانی که در محل کار نیستند، مدام به آن ها پیام کاری نفرستید. اجازه دهید که آن ها دوباره ریکاوری شوند و با تمرکز بیشتری به سمت کار برگردند.

اگر کارمند مجبور باشد که کل هفته را برای تمام کردن یک پروژه کار کند، پس قطعاً باید بتواند بعد از ظهر جمعه استراحت کند. پس این زمان استراحت را از او نگیرید تا بتواند برای پروژه های سخت بعدی هم خودش را آماده کند.

منبع:نمناک

بازدیدها: 0

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست