مهدی جعفری اصل
10 واقعیت جالب در مورد بازی ماهی مرکب که نمیدانستید
احتمالاً هیچ شخصی وجود ندارد که درباره سریال پر شور نتفلیکس به نام «بازی ماهی مرکب» نشنیده باشد. این نمایش در سراسر جهان، نه فقط در کره جنوبی، سر و صدای زیادی به پا کرد. مردم آهنگ خزنده را میخوانند، لباسهای صورتی و لباسهای سرهنگی شبیه به لباس شخصیتهای اصلی میخرند، الگوهای رفتاری درست میکنند

احتمالاً هیچ شخصی وجود ندارد که درباره سریال پر شور نتفلیکس به نام «بازی ماهی مرکب» نشنیده باشد. این نمایش در سراسر جهان، نه فقط در کره جنوبی، سر و صدای زیادی به پا کرد.
مردم آهنگ خزنده را میخوانند، لباسهای صورتی و لباسهای سرهنگی شبیه به لباس شخصیتهای اصلی میخرند، الگوهای رفتاری درست میکنند و عموماً وسواس زیادی برای نمایش خوب دارند.
بله، درست شنیدید؛ بازی ماهی مرکب اشکالی ندارد، IMHO اما به خاطر بازی درخشان و امتیازش لااقل شایسته تقدیر است.
1. شکستن رکورد جهانی
داستان 9 قسمتی هوانگ دونگ هیوک در 17 سپتامبر در نتفلیکس پخش شد. این سریال تنها در 10 روز در رتبه بندی جهانی ده برنامه پربیننده نتفلیکس قرار گرفت.
در 13 اکتبر، نتفلیکس توییت کرد که بازی Squid از 111 میلیون حساب در 17 روز تماشا شده است. پیش از این، این رکورد متعلق به سریال بریجرتون بود که در 28 روز از 82 میلیون حساب بازدید شده بود.
2. مدارس بریتانیا در مقابل بازی ماهی مرکب
شما فقط می توانید تصور کنید که در حال حاضر چند بازی Red Light، Green Light در مدارس انجام می شود، و این یکی از کم ضررترین بازی های کودکانه در این نمایش است.
با این حال، عنوان بازی بسیار بی رحمانه تر است. به گفته معلمان، دانش آموزان دبستانی در زمان تعطیلات بازی ماهی مرکب را انجام می دهند و بازنده ها را کتک می زنند.
مدارس بریتانیا در شرایط سختی قرار دارند، اما آنها تصمیم گرفتند که با ممنوعیت تماشای این سریال به بچه ها کمک کنند. واضح است که آنها نمی دانند بچهها چه عکسالعملی دارند.
3. محبوبیت دهان به دهان
جالب اینجاست که سازندگان پول زیادی را برای تبلیغ بازی Squid سرمایه گذاری نکرده اند، اما به نحوی فوق العاده خوب عمل کرده است.
به نظر می رسد که امروز تنها چیزی که نیاز دارید یک قطار تبلیغاتی دهان به دهان خوب است کاربران TikTok شروع به کلیپ کردن ویدیوها بر اساس این مجموعه کردند و به این ترتیب تمام دنیا در مورد آن مطلع شدند.
علاوه بر این، هشتگ #squidgame تاکنون از 32 میلیارد بازدید عبور کرده است!
بازی Squid در نتفلیکس خاطرات کودکی را نیز برای صاحبان The Kimchi در نورویچ زنده کرده است.
4. نتفلیکس می خواهد “بازی ماهی مرکب” را در زندگی واقعی بازی کند؟
شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه نتفلیکس میخواهد یک بازی واقعی Squid را میزبانی کند.
قوانین قبلاً اعلام شده است و انتخاب در حال انجام است. یا حداقل این چیزی است که “آنها” میگویند.
بنابراین، درست مانند نمایش، 456 نفر در بازی حضور خواهند داشت. شرکت کنندگان همچنین برای پول کلان بازی خواهند کرد و این رویداد در سراسر جهان پخش خواهد شد.
اگر نتفلیکس از بازار خارج شود، شاید آقای هیولا این کار را انجام دهد؟ خواهیم دید، اما داوطلبان زیادی در آنجا هستند.
5. فیلمنامه 11 ساله است
کارگردان و فیلمنامه نویس، هوانگ دونگ هیوک، گفت که نمایش از مشکلات مالی خودش و نابرابری طبقاتی در کره جنوبی الهام گرفته شده است.
هوانگ فیلمنامه را در سال 2008 نوشت، اما پس از آن تهیهکنندگان از خرید آن خودداری کردند و پروژه متوقف شد.
با این حال، در سال 2019، نتفلیکس به عنوان بخشی از استراتژی خود برای گسترش تولید سریالهای تلویزیونی به زبان های خارجی به او علاقه مند شد. هنوز باورش سخت است که فیلمنامه 11 سال مخفی مانده باشد.
6. سرنخهای پنهان
معلوم میشود که شرکتکنندگان قبل از هر آزمون سرنخهایی داشتند! همه 456 شرکتکننده در یک اتاق پر از تخت های دو طبقه بزرگ زندگی می کردند.
وقتی بازیکنان کنار رفتند، تخت های اضافی حذف شدند سپس تصاویر روی دیوارها نمایان شدند و ما اکنون آن را به وضوح دیدیم؛ تصاویر هر بازی مرگباری را که شرکت کنندگان مجبور به انجام آن شده بودند نشان می داد.
با این حال، نه بازیکنان و نه اکثریت بینندگان حتی تا زمانی که در معرض دید قرار نگرفتند، متوجه آنها نشدند.
7. عروسک “چراغ قرمز، چراغ سبز” واقعی است
عروسکی از قسمت های اول بازی ماهی مرکب در حال حاضر مردم فیلیپین را به وحشت انداخته است.
نزدیک تقاطع عابر یکی از مراکز خرید نصب شده بود و در حالی که چراغ راهنمایی سبز است، خزنده غول پیکر با پشت برگردان به جمعیت ایستاده است و آهنگ وحشتناک خود را زمزمه می کند و وقتی قرمز میشود … بیایید بگوییم شما وقتی چراغها قرمز می شوند نمیخواهید حرکت کنید.
8. شماره تلفن روی کارت ویزیت واقعی است
The Squid Game (بازی ماهی مرکب) شماره تلفنی را نشان میدهد که شخصیتها برای تماس با مردان نقابدار استفاده میکنند.
سازندگان نمایش فکر می کردند که انتخاب ارقام تصادفی کار بزرگی نیست، اما آنها نمی دانستند این ارقام یک عدد واقعی هستند که یکی از ساکنان شهر سونگجو بیش از ده سال است که از آن استفاده میکند.
تلفن این زن بیچاره روز و شب و بیوقفه شروع به زنگ زدن میکند! او تخمین میزند که بیش از 10000 تماس در روز با این شماره گرفته میشود.
این عدد در آمار نمایش ثابت شده است یا حداقل خواهد شد اما نکته دیوانه کننده این است که از این خانم پرسیده شد که آیا میخواهد آن را به قیمت حدود 85000 دلار بفروشد؛ ولی او نپذیرفت و ابراز کرد که به این شماره وابسته است.
9. هیو یون جونگ به یکی از محبوب ترین افراد در اینستاگرام تبدیل میشود
The Squid Game (بازی ماهی مرکب) اولین بازیگری برای مدل 27 ساله کره جنوبی HoYeon Jung (هیو یون جونگ) بود که نقش Kang Sae-byeok را بازی می کرد.
سه هفته پس از انتشار این سریال، تعداد فالوورهای اینستاگرام او از چند صد هزار به بیش از 20.1 میلیون رسید!
10. زیبایی شناسی MC Escher
پلکانی با ظاهر عجیب و غریب که در این نمایش به نمایش گذاشته شده است، بسیار یادآور نقاشی معروف هنرمند هلندی MC Escher (ام سی اشر) است.
این سنگ نگاره دنیایی متناقض را به تصویر می کشد که قوانین گرانش را به چالش میکشد و شما را متحیر میکند.
به هر حال، نگهبانان با کت و شلوار قرمز از این مجموعه نیز بسیار یادآور افراد بیچهرهای هستند که در دنیای MC Esche زندگی میکنند.
برچسب ها :بازی ماهی مرکب
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0