شگرد فروشگاهها برای ترغیب ما به خرید

در تمام فروشگاه ها ترفندهایی وجود دارد که شما را ترغیب به خرید بیشتری می کنند. برای جلوگیری از هزینه های اضافی این شگردها را بدانید.
کد خبر : 100751
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 11:44
شگرد فروشگاهها برای ترغیب ما به خرید

ترفند فروشگاه ها برای فریب و ترغیب ما به خرید کردن

آیا تا به حال شده که وارد یک فروشگاه شوید و فقط بخواهید یک جنس خاص را خریداری کنید اما زمانی که در حال خارج شدن از فروشگاه هستید، احساس می کنید که چیزهای غیر ضروری خریداری کرده اید و هزینه زیادی را صرف چیزهایی کرده اید که شاید خیلی به آن ها احتیاج نداشتید!؟

در این قسمت از سبک زندگی قصد داریم ترفندهای فریبکارانه فروشگاه ها را به شما معرفی کنیم که باعث می شود بیشتر از حدی که می خواهید، خرید کنید.

۱٫ قرار گرفتن اجناس تازه در قسمت ابتدایی فروشگاه

هنگامی که شما وارد فروشگاه می شوید، احتمالاً غذاهای داغ و آماده، غذاهای زیبای سوخاری شده و تازه را مشاهده می کنید. بوی این غذاها شما را مست می کند و در نتیجه وسوسه می شوید که آن ها را خریداری کنید؛ مخصوصاً اگر گرسنه باشید.

۲٫ تولید مواد غذایی در ابتدای فروشگاه

میوه ها و سبزیجات تازه، معمولاً در قسمت ابتدایی فروشگاه به فروش می رسند و در نتیجه شما می توانید خیلی راحت آن ها را داخل سبد خرید خود قرار دهید. حتی لابلای آن ها مواد غذایی مضر هم هستند که به شدت شما را وسوسه می کنند.

۳٫ وجود نان، تخم مرغ و شیر در انتهای فروشگاه

به نظر شما چنین اجناسی که طرفداران بیشتری دارند و همه ما در طول روز به آن ها نیاز داریم، چرا در انتهای فروشگاه قرار می گیرند؟ این محصولات هر روز خریدار خودش را دارد بنابراین آن را در انتهای فروشگاه قرار می دهند تا شما برای خریدشان مجبور باشید کل مسیر را طی کنید و اجناس دیگر هم ببینید و در نتیجه از چیزهای دیگر هم خریداری کنید.

۴٫ قرار گرفتن محصولات با سود بالا جلوی چشمتان

محصولاتی هستند که به راحتی در دسترس می باشند و توجه شما را به خوبی جلب می کنند. معمولاً این محصولات سود بالایی دارند و در دسترس مشتری قرار می گیرند.

۵٫ وجود مواد غذایی مرتبط کنار یکدیگر

اگر دقت کرده باشید، موادی که با یکدیگر مصرف می شوند، معمولاً کنار هم قرار می گیرند. مثلاً پاستا در کنار سس پاستا، چیپس در کنار ماست، سوسیس کالباس در کنار نان پیتزا و غیره و همین باعث می شود که شما بخواهید هر دو مورد را خریداری کنید.

انتخابات شورای شهر به کجا می رسد؟

۶٫ پخش یک موسیقی آرام

جالب است بدانید که موسیقی آرام باعث می شود شما در طول فروشگاه آرام تر حرکت کنید و خریدتان طولانی شود و در نتیجه احتمال این که اجناس بیشتری را خریداری کنید، بالاتر می رود.

۷٫ قرار گرفتن خوراکی ها در معرض دید کودکان

اگر دقت کرده باشید قفسه خوراکی ها کوتاه است و در نتیجه کودکان به راحتی به آن ها اشراف دارند و می توانند شما را مجبور کنند که از آن ها خریداری کنید.

۸٫ کاشی های کوچک در نزدیکی خوراکی های گران قیمت تر

این موضوع واقعا حقیقت دارد. کاشی های کوچک عاملی برای وسوسه شما برای خرید بیشتر هستند. در نتیجه ناخودآگاه سرعت شما را می کاهند و باعث می شوند که بیشتر روی اجناس دقیق شوید و احتمالاً بیشتر پول خرج کنید.

۹٫ قرار دادن نمونه های رایگان

همه ما عاشق این هستیم که خوراکی ها را به صورت رایگان تست کنیم. معمولاً انواع خوراکی هایی که به صورت رایگان تست می شوند، به شدت خوشمزه هستند و همین باعث می شود که احتمال خریدن آن محصول بالا برود.

۱۰٫ کارت تخفیف

اکثر سوپرمارکت ها که می خواهند فروش خود را افزایش دهند، از کارت تخفیف استفاده می کنند. افراد معمولاً به بهانه کارت تخفیف، بیشتر به این فروشگاه سر می زنند و در نتیجه اجناس بیشتری را خریداری می کنند و همین باعث افزایش سود فروشگاه خواهد شد.

۱۱٫ کارت ویزیت بزرگ مخصوص فروشگاه

کارت های بزرگ فروشگاه باعث خرید بیشتر می شوند. بزرگی این کارت ها که برخی از فروشگاهها از آن استفاده می کنند معمولا ۴۰ درصد فروش را افزایش می دهد.

۱۲٫ خوراکی های ریز نزدیک بخش صندوق

اگر دقت کرده باشید خوراکی هایی مثل آدامس، اسنک ها و چنین خوراکی های کوچکی در قسمت صندوق قرار می گیرد و باعث می شود که شما آنها را بردارید و به صندوق بدهید تا برای تان حساب کنند. معمولاً محصولات کوچک سود بسیار بالایی دارند.

بهترین تغذیه برای ورزشکاران نوجوان

۱۳٫ نورپردازی

جالب است بدانید که نوع نورپردازی در فروشگاه ها هم روی میزان خرید شما موثر است و باعث می شود که محصولات خاص با سود بالا را بیشتر ببینید. در نتیجه نورپردازی به گونه ای است که باعث می شود بعضی از محصولات تازه تر و خوش رنگ تر جلوه کنند و شما بیشتر از قبل، راغب به دیدن آن ها باشید.

۱۴٫ کمپین های سالانه

بعضی از فروشگاه ها کمپین هایی دارند. به این صورت که در هر زمان از سال مثل مناسبت عید نوروز، اعیاد مختلف ماه رمضان و غیره به شما تخفیف می دهند و همین باعث می شود که شما به یکباره به این فروشگاه ها هجوم ببرید و تا می توانید خرید کنید. انگار که قرار است دیگر هیچ جنسی در دنیا وجود نداشته باشد که آن را برای خانه بخرید.

۱۵٫ روانشناسی قیمت ها

معمولا قیمت ها کاملاً روانشناسی شده هستند. به این صورت که مثلاً یک جنسی پنجاه هزار تومن ارزش دارد اما آن را ۴۹ هزار تومان به فروش می رسانند تا شما به عدد ۴۰ توجه کنید، نه عدد ۵۰٫ همین باعث می شود که بیشتر خریداری کنید و احساس کنید که جنس خیلی گران نیست.

۱۶٫ استفاده مناسب از رنگ ها

رنگ استفاده شده در قفسه ها و یا چیدمان محصولات که باعث زیبایی آن ها می شود، یکی از عواملی است که شما را ترغیب به خرید بیشتر می کنند. در واقع در چنین مواردی از روانشناسی رنگ استفاده می کنند تا شما بیشتر وسوسه خرید اجناس مختلف باشید که شاید اصلاً قصد خریدشان را هم نداشتید.

سه راهکار برای جلوگیری از خرج اضافه

  • هر زمانی که گرسنه هستید، به فروشگاه خوراکی نروید.
  • همیشه قبل از خرید، لیست محصولات مورد نیاز را تهیه کنید و به آن پایبند باشید.
  • سعی کنید که پول نقد برای خرید همراه داشته باشید تا بیش از حد خرج نکنید.
منبع:نمناک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست