Google Analytics

غذا با کدو؛ طرز تهیه ۶ غذای خوشمزه با کدو سبز

در این مقاله از میان انواع غذا با کدو طرز تهیه کوکو کدو، خورش کدو سبز، خوراک کدو سبز با سیب زمینی، سوفله کدو و بادمجان، گراتن کدو سبز، خوراک کدو سبز و قارچ (رژیمی) را خواهید خواند.
کد خبر : 45493
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1399 - 15:34
غذا با کدو؛ طرز تهیه ۶ غذای خوشمزه با کدو سبز
 کدو سبز یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بسیار زیاد است؛ ولی معمولا همه در تهیه غذا با کدو سبز دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند با کدو چی بپزند؟ کدو سبز سرشار از ویتامین آ است که برای بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت قلب، پیشگیری و کنترل دیابت، کاهش کلسترول بد خون و … بسیار مناسب است. اگر تاکنون از کدو سبز استفاده غذایی نمی‌کردید و خودتان را از خواص کدو سبز محروم کرده بودید، از امروز دست به کار شوید و این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. ما در ادامه این مقاله ۶ غذای متنوع و خوشمزه که می‌توانید با کدو سبز درست کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

۱. طرز تهیه کوکو کدو سبز ؛ سریع ترین غذا با کدو

مواد لازم مقدار مقدار کالری در هر ۱۰۰ گرم
کدو سبز متوسط ۶ عدد ۱۷ کالری
تخم مرغ ۴ عدد ۱۴۷ کالری
زعفران حل شده یک قاشق غذاخوری ۳۱۰ کالری
آرد یک قاشق مربا خوری ۳۶۰ کالری
شیر دو قاشق غذاخوری ۱۱۰ کالری
نمک و فلفل  به مقدار کافی ۰ کالری

زمان لازم برای پخت و آماده شدن کوکو کدو ۱ ساعت


دستور تهیه

  • ابتدا کدو سبز را خوب بشویید، ولی پوست آن را نگیرید.
  • کدو‌ها را حلقه حلقه کنید و کمی آن را در یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا از خامی در بیاید.
  • در یک کاسه آرد و شیر و تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و با یک چنگال خوب بزنید؛ سپس کدو‌های سرخ شده را به آن بیفزایید.
  • اکنون مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کدو‌ها خرد و له شوند.
  • نمک و فلفل و کمی رغفران نیز به مواد بزنید.
  • در یک تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود، سپس مایه کوکو را با یک قاشق کف تابه پهن کنید.
  • ۵ دقیقه در تابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد، سپس در تابه را بردارید تا سرخ شود.
  • وقتی یک سمت کوکو سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.
  • کوکوی کدو سبز شما آماده سرو است.

نوش جان …

کوکو کدو سبز ساده ترین غذا با کدو

 

 

۲. طرز تهیه خورش کدو سبز

مواد لازم (برای ۲ نفر)
گوشت خرد شده خورشی ۲۵۰ گرم
گوجه  ۳ عدد
رب  ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
کدو سبز ۵ عدد
نمک و فلفل و روغن و زردچوبه به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد

زمان لازم برای آماده شدن خورش کدو ۲ ساعت


دستور تهیه

  • ابتدا پیاز را بشویید و آن را نگینی خرد کنید؛ پیاز‌های خرد شده را در قابلمه با کمی روغن سرخ کنید.
  • پس از اینکه پیاز کمی تغییر رنگ داد گوشت را به آن اضافه کنید و تفت دهید.
  • کمی زردچوبه به گوشت و پیاز بزنید و آن‌ها را خوب باهم مخلوط کنید.
  • وقتی گوشت کمی تغییر رنگ داد ۴ لیوان آب به آن اضافه کنید.
  • حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید پس از اینکه به جوش آمد شعله را کم کنید تا به مدت ۱/۵ ساعت گوشت خوب بپزد.
  • در این مدت به سراغ کدو‌ها بروید؛ آن‌ها را بشویید و با پوست از طول به دو برش باریک‌تر تقسیم کنید.
  • کدو‌ها را در یک تابه با کمی روغن سرخ کنید.
  • پس از اینکه گوشت‌ها نرم و پخته شدند، کدو‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید.
  • گوجه‌های رنده شده، نمک و فلفل را نیز به خورش بیفزایید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی حرارت کم بگذارید تا جا بیفتد.
  • اکنون خورش کدو سبز شما آماده سرو است؛ می‌توانید کمی سیب زمینی خلالی برای کنار خورش سرخ کنید.
  • خورش کدو را با پلو نوش جان کنید.
اعتراض مدیرعامل مترو به اعلام اخبار خودکشی

 

خورش کدو سبز

 

 

۳. خوراک کدو سبز با سیب زمینی

مواد لازم
کدو سبز کوچک و قلمی ۴ عدد
پیاز متوسط  ۱ عدد
سیب زمینی متوسط  ۲ عدد
گوجه فرنگی رنده شده  ۲ الی ۳ عدد
نعنا خشک یک دوم قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل  به میزان لازم

زمان لازم برای پخت و آماده شدن خوراک کدو ۱ ساعت


دستور تهیه

  • کدو‌ها را خوب بشویید و با پوست آن‌ها را حلقه حلقه یا نگینی خرد کنید.
  • کدو‌های حلقه شده را با کمی روغن زیتون سرخ کنید.
  • سیب زمینی‌ها را نیز پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد و آن‌ها را نیز در روغن سرخ کنید.
  • پیاز را پوست بگیرید و ریز ریز خرد و آن را در کمی روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.
  • سیب زمینی و کدو سرخ شده را به پیاز‌ها اضافه کنید.
  • سپس گوجه فرنگی رنده یا ریز شده، نعناع خشک، نمک و فلفل را نیز درون تابه بریزید.
  • حرارت را کم کنید تا به مدت نیم ساعت خوراک با شعله ملایم بپزد و جا بیفتد.
  • پس از نیم ساعت خوراک کدو با سیب زمینی شما آماده سرو است؛ می‌توانید با نان یا برنج میل کنید.

نوش جان …

خوراک کدو با سیب زمینی - غذا با کدو

 

۴. سوفله کدو و بادمجان

مواد لازم
بادمجان ۵۰۰ گرم
کدو سبز ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز سرخ کرده ۱ قاشق غذاخوری
قارچ خرد شده  ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای خرد شده  ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزای رنده شده  ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سس سفید ۱ پیمانه
روغن به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه  به میزان لازم

زمان لازم برای پخت و آماده شدن سوفله ۱ ساعت


دستور تهیه

  • بادمجان و کدو را بشویید. بادمجان را پوست بگیرید و کدو را با پوست از طول برش بزنید و در تابه با کمی روغن آن‌ها را سرخ کنید.
  • پیاز را نگینی خرد و در تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود؛ سپس گوشت چرخکرده، فلفل دلمه خرد شده، نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید تا سرخ شوند.
  • پس از اینکه کمی مواد تفت داده شد، رب گوجه فرنگی را نیز به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید تا هم رب با مواد قاطی شود و هم سرخ شود.
  • قارچ‌ها را بشویید، آن‌ها را خرد و سپس آن را به سس گوشت اضافه کنید.
  • فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.
  • کف و دیواره‌های یک ظزف پیرکس را کمی چرب کنید و بادمجان و کدو‌های سرخ شده را کف ظرف پچینید.
  • روی آن سس گوشت، سس سفید و در آخر پنیر پیتزای رنده شده بریزید.
  • ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در فر گرم شده بگذارید تا روی سوفله طلایی رنگ شود.
  • اکنون سوفله کدو بادمجان شما آماده سرو است.
رونمایی ملانیا ترامپ از آخرین دکوراسیون کریسمسش در کاخ سفید/ عکس‌ها

نوش جان …

سوفله کدو و بادمجان

 

۵. گراتن کدو سبز

مواد لازم
کدو سبز تازه ۲ الی ۳ عدد (معادل ۳۰۰ گرم)
شیر  ۱ لیوان
آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده  ۵۰ گرم

زمان لازم برای پخت و آماده شدن گراتن کدو ۱ ساعت


دستور تهیه

  • کدو‌ها را بشویید و با پوست به صورت حلقه‌ای برش بزنید؛ سپس آن‌ها را در تابه با کمی روغن تقت دهید تا از خامی دربیاید.
    در یک قابلمه کوچک یا شیرجوش شیر و آرد را باهم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا آرد‌ها به خوبی در شیر حل شود و یک سس نسبتا غلیظ حاصل شود.
  • فر را روشن کنید و روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت بگذارید تا گرم شود.
  • کدو‌های تفت داده شده را کف ظرف پیرکس (یا هر ظرفی که قابلیت گذاشتن در فر را داشته باشد) بچینید.
  • روی کدو‌ها ابتدا کمی سس و سپس پنیر پیتزا رنده شده بریزید.
  • ظرف را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بگذارید تا روی گراتن طلایی رنگ شود.
  • گراتن کدو سبز شما آماده سرو است.

نوش جان …

گراتن کدو سبز از انواع غذا با کدو

۶. خوراک کدو سبز و قارچ (رژیمی)

مواد لازم
قارچ  ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
کدو سبز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
روغن زیتون به میزان لازم
آبغوره ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

زمان لازم برای پختن و آماده شدن خوراک کدو و قارچ ۱ ساعت


دستور تهیه

  • کدو سبز، قارچ، هویج و پیاز را بشویید و به صورت حلقه‌ای آن‌ها را خرد کنید.
  • سبزیجات خرد شده را به صورت لایه لایه در یک ظرف پیرکس یا هر ظرفی که قابلیت قرار گرفتن در فر را دارد بچینید و بین آن‌ها کمی نمک و فلفل، آبغوره و روغن زیتون بریزید.
  • فر را روشن کنید و روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود.
  • ظرف حاوی سبزیجات را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فر بگذارید.
  • پس از این مدت سبزیجات نرم و پخته می‌شوند.
  • خوراک کدو و قارچ شما آماده سرو است.

نوش جان …

خوراک کدو سبز و قارچ (رژیمی)

منبع:ستاره

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.