مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی خبر داد: استقرار کامل فرآیند صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه “تهران من” از نیمه فروردین ماه سال آتی، امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری انشعابات خانگی در سامانه “تهران من” فراهم خواهد شد.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی خبر داد: استقرار کامل فرآیند صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه "تهران من" از نیمه فروردین ماه سال آتی، امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاري انشعابات خانگی در سامانه "تهران من" فراهم خواهد شد.
کد خبر : 100660
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 20:53

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی خبر داد:
استقرار کامل فرآیند صدور مجوزهای حفاری انشعابات خانگی روی سامانه “تهران من”
از نیمه فروردین ماه سال آتی، امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری انشعابات خانگی در سامانه “تهران من” فراهم خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس امیر خادمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی با بیان آنکه شهرداری تهران از نیمه سال ۱۳۹۸ اقدام به تهیه سامانه‌ای به منظور تعیین اطلاعات مربوط به سن آسفالت معابر شهر تهران به تفکیک بزرگراه، شریانی اصلی و فرعی، جمع‌آوری کننده و محلی و پیاده‌رو در بستر GIS کرد، از راه اندازی این سامانه برای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی حاصل از فعالیت سامانه مذکور امکان ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری انشعابات خانگی(آب، گاز و فاضلاب) در سامانه “تهران من” را فراهم ساخته است؛ امکانی که در راستای تحقق شعار “تهران شهری برای همه” و نیل به اهداف شهر هوشمند، از نیمه فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
مهندس خادمی، حذف مراجعات شهروندی به دفاتر خدمات الکترونیک و شهرداری های مناطق را از جمله مزایای فراهم شدن امکان ثبت اینترنتی درخواست صدور مجوز حفاری انشعابات خانگی ذکر و اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع در فرآیند اقدامات اداری و کارشناسی و نیز شفاف سازی نحوه محاسبه هزینه عوارض از دیگر منافع راه اندازی این سرویس اینترنتی در سامانه “تهران من” خواهد بود.
وی نحوه فعالیت شهروندان به منظور ثبت درخواست صدور و اخذ مجوز حفاری را شامل اخذ فرم درخواست مجوز حفاری از شرکت خدمت‌رسان، مراجعه به سامانه تهران من و ثبت نام، ورود اطلاعات حفاری در فرم ثبت درخواست، انجام استعلامات خودکار سیستمی و بررسی های سیستمی ناحیه، رویت ریز صورتحساب و پرداخت هزینه حفاری از طریق دستگاه pos یا درگاه بانگ، تائید و امضای سیستمی شهردار ناحیه و در نهایت دریافت نسخه الکترونیکی مجوز صادره دانست و یادآور شد: برای نخستین بار این امکان مهیا شده تا شرکت‌های خدمت‌رسان نیز بتوانند مجوزهای تایید شده را به صورت سیستمی رویت کرده و پس از انجام مراتب اداری و درون سازمانی، زمان شروع عملیات حفاری را در سیستم اعلام کنند تا به این ترتیب متقاضی حفاری و عوامل نظارتی شهرداری از زمان دقیق آغاز عملیات مطلع شوند.
گفتنی است صدور مجوزهای حفاری مردمی که معمولا برای اخذ حق انشعاب خدمات شهری ضرورت پیدا می کند، به دلیل تاثیرگذاری مستقیم آیتم های مختلف فنی بر مبلغ عوارض همواره یکی از موضوعات مشکل آفرین برای شهروندان بوده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست