موج بزرگ‌ترین مهاجرت چینی‌ها به ایران رسید

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری از آغاز پروژه نفوذ به بازار چین با اجرای طرح «سال نو چینی در ایران»، خبر داد. به گزارش ایسنا، سال نو چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم آن کشور است که هر سال در ماه بهمن (در فاصله ماه‌ها ژانویه و فوریه) جشن گرفته می‌شود و از آن با

کد خبر : 14337
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 - 11:54
موج بزرگ‌ترین مهاجرت چینی‌ها به ایران رسید

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری از آغاز پروژه نفوذ به بازار چین با اجرای طرح «سال نو چینی در ایران»، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سال نو چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم آن کشور است که هر سال در ماه بهمن (در فاصله ماه‌ها ژانویه و فوریه) جشن گرفته می‌شود و از آن با عنوان «Spring Festival» (جشنواره بهاره) یاد می‌شود که از مهم‌ترین تعطیلات سالانه چینی‌ها به شمار می‌آید. سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون چینی این فرصت را در سفر می‌گذرانند و به عبارتی بزرگترین مهاجرت سال در چین اتفاق می‌افتد.

مردم چین از زمان ترقی اقتصاد این کشور بیشتر به سفرهای خارجی روی آورده‌اند، اداره ملی جهانگردی چین گزارش کرده در فستیوال بهاره سال ۲۰۱۸ حدود ۷ میلیون چینی به خارج از کشور سفر کردند که هر یک دست‌کم ۱۵۰۰ دلار خرج کرده‌اند.

چینی‌ها ولخرج‌ترین گردشگران جهان شناخته می‌شوند. گزارش سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد، گردشگران چینی در سال ۲۰۱۷ با ۲۵۸ میلیارد دلار هزینه‌کرد، همچنان پرخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند. برای همین بسیاری از کشورها با صدور ویزای رایگان و یا تخفیف‌های خدماتی سعی دارند هر سال دایره جمعیت گردشگران چینی را در جغرافیای خود بزرگ‌تر کنند.

این گردشگران در فستیوال بهاره که تقریباً ۱۰ روز طول می‌کشد، نه تنها اقتصاد کشور خود بلکه هنگ‌کنگ، ژاپن، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، موریتانی، تایلند و در چند سال اخیر اروپای شمالی و آمریکا را منتفع می‌کنند. ایران نیز پس از آن‌که در سال ۲۰۱۱ موفق شد اعتماد اداره ملی جهانگردی و آژانس‌های چین را جلب کند و به فهرست مقاصد امن این کشور اضافه شود، امسال به جمع کشورهایی که در سال نو چینی، پرچم‌های سرخ را برای میزبانی از گردشگران این کشور برافراشته‌اند، پیوسته است.

چین، منافع کشور‌های تنها را جارو می‌کند

مهاجرت چینی‌ها به ایران,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,محیط زیست

محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری به ایسنا خبر داد که ایران با سرو غذاهای چینی، اجرای کنسرت‌های موسیقی سنتی، نمایش «سفال‌های آبی و سفید» و خوشامدگویی با پرچم‌های قرمز و به زبان چینی، همانند دیگر کشورها به استقبال از این گردشگران در سال نو چینی رفت.

او این طرح را بخشی از پروژه‌ی نفوذ به این بازار عنوان کرد که میز چین در دفتر تبلیغات و بازاریابی در سه ماه گذشته برنامه‌ریزی آن را با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان انجام داده و به صورت آزمایشی اجرا کرده است. لاریجانی گفت: تعطیلات سال نو چین که تاریخ ثابتی در تقویم ندارد، امسال از ۱۶ بهمن‌ماه (۵ فوریه) آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد که پیش از آغاز آن، تبلیغاتی در چین انجام شد. شرکت هواپیمایی ماهان نیز با مشورت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بسته سفر به ایران را از طریق یکصد آژانس گردشگری چینی همکار، عرضه کرد که طبق آخرین آمار ۱۰ تا ۱۵ گروه ۲۵ تا ۷۰ نفره برای سفر به ایران قطعی شد که از ۱۳ بهمن‌ماه در کشورمان به سر می‌برند.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری با اشاره به زمینه‌سازی‌هایی که در داخل کشور برای سفر گردشگران چینی انجام شده است، اظهار کرد: حمل و نقل ارزان، صدور آسان روادید در فرودگاه، ارائه تخفیف در هتل‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و مراکز فروش صنایع دستی از جمله تسهیلاتی بوده که با مشارکت استان‌های تهران، یزد، اصفهان، فارس و کرمان برای جذب گردشگران چینی اختصاص داده شده است.

امیرعبداللهیان و گوترش درباره برجام گفتگو کردند

وی اضافه کرد: برچسب‌هایی طراحی شده که در مراکز مشخصی نصب شده و گویای ارائه تخفیف به گردشگران چینی در فستیوال بهاره است. همچنین «هات لاین» (شماره تماسی آنلاین به زبان چینی) برای پیگیری مشکلات این گردشگران در ایران ایجاد شده که قطعاً اثر روانی خوبی در بین آن‌ها خواهد داشت. موزه ملی نیز به درخواست ما، نمایشگاه «سفال آبی سفید چینی» را خاص این گردشگران در یک سالن مجزا به نمایش گذاشته است. این اطلاعات در قالب بروشور از دو سه ماه پیش در آژانس‌های چینی توزیع شد تا گردشگران از این طریق مطلع شوند چه خدمات، امکانات و تخفیف‌هایی را در ایران می‌توانند دریافت کنند.

او گفت: شاید عدد گردشگران چینی که تعطیلات سال نو خود را در ایران سپری می‌کنند، بزرگ نباشد که البته ما هم دنبال آن نبودیم، اما این حرکت اثبات می‌کند اگر بخواهیم می‌توانیم گردشگران را در قالب رویداد و تعطیلات با روش‌های حرفه‌ای و شیوه‌های نوین بازاریابی نه فقط به شکل انفرادی یا تورهای معمولی، به ایران جذب کنیم.


نمایشگاه سفال «آبی سفید» مختص گردشگران چینی

بازدیدها: 0

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست