نقدی بر فیلم خروج
📌یاداشت آزیتاموگوئی در رابطه با فیلم خروج قبل از هر چیز باید بگم که من تا به حال با سازمان اوج همکاری نداشتم و البته پیشنهادی هم بهم نشده پس مخالفت های احتمالیتون با این نوشته را به سمت دیگری ببرین اگر هم با من موافقید که خب بهتر /در واقع ماجرا اینه که من

📌یاداشت آزیتاموگوئی در رابطه با فیلم خروج
قبل از هر چیز باید بگم که من تا به حال با سازمان اوج همکاری نداشتم و البته پیشنهادی هم بهم نشده پس مخالفت های احتمالیتون با این نوشته را به سمت دیگری ببرین اگر هم با من موافقید که خب بهتر /در واقع ماجرا اینه که من از طرفدارهای پر و پا قرص فیلمهای جاده ای هستم پس کاملا طبیعیه که فیلم خروج هم دوست داشته باشم اما به قول علی بحرینی این وسط چند تکه حرف هم دارم/ابراهیم حاتمی کیا استاد افتتاحیه است .تمام فیلمهایش خوب شروع میشه حتی چند فیلم اخیرش مثل بادیگارد و به وقت شام هم با وجود همه انتقادها باز شروع میخکوب کننده ای داشته / خروج هم شروعش فوق العاده است / ابراهیم حاتمی کیا پروداکشن بزرگ بلده و از اولین فیلمهایش تا همین خروج هزینه های تولید فیلم کاملا در خدمت اثرش قرار گرفته و به اصطلاح کم فروشی نکرده .فیلم خروج برای پرده ی عریض سینما ساخته شده ، پلان زیاد داره ، تنوع بصری داره ، تنوع لوکیشن داره و در اکثر سکانس های فیلم هیچ کمبودی به لحاظ اجرا و صحنه پردازی دیده نمیشه /در واقع ابراهیم حاتمی کیا الان در اوج پختگی و تسلط خودش بر ابزار تکنیکی سینماست /ابراهیم حاتمی کیا استاد ریسک در مورد سپردن نقش های ویژه به بازیگرانی است که مخاطب ابتدا به ساکن هیچکس تصوری از ترکیب اون بازیگر با نقش مورد نظر نداره ولی نتیجه در اکثر موارد حیرت انگیزه / مثل علی دهکردی و هما روستا در کرخه تا راین ، پرویز پرستویی و حبیب رضایی در آژانس شیشه ای ، رضا کیانیان و آزیتا حاجیان در روبان قرمز ،حمید فرخ نژاد و خزر معصومی در به رنگ ارغوان ، کامبیز کاشفی و پوپک گلدره در موج مرده ، گلشیفته فراهانی و مهتاب نصیر پور در به نام پدر و …./ درفیلم خروج هم جهانگیر الماسی عالیه فیل یعنی انقدر خوبه که من تصمیم دارم یک بار دیگه فیلم را ببینم به دلیل بازی الماسی ، چقدر حیف که بازیگر به این خوبی خودشو درگیر بازیهای سیاسی و جناحی کرد ، سیاست هیچ وقت برای اهل فرهنگ و هنر خیر و برکت و شگون نداشته / محسن صادقی نسب ،مهدی فقیه و البته سام قریبیان که در کنار بازیگران با تجربه بسیار خوب ظاهر شده و همچنین گیتی قاسمی با وجود کوتاهی نقش خیلی دلنشبن و باور پذیره / و اما فرامرز قریبیان که بار اصلی فیلم روی دوشش هست / قریبیان استاد بازی در سکوته ، در تمام فیلمهای شاخص کارنامه اش کم حرف بوده ،اصلا دوربین ژست های قریبیان در این مدل فیلمهاشو خیلی دوست داره .مثل ترن اثر امیر قویدل ، ردپای گرگ اثر ی مسعود کیمیایی ، رقص در غبار و شهر زیبا هر دو از آثار اصغر فرهادی و حالا هم خروج ./ در ارتباط با مضمون فیلم و انتخاب نام تمثیلی عدل آباد برای یک روستا / دلم میخواست همه ی اهالی عدل آباد با هر نگرش و دیدگاه و خاستگاهی / چه پدر یا همسر شهید باشند یا نباشند / چه متمول و زمین دار باشند یا نباشند / چه ملای ده باشند یا بقال ده / همه به دلیل ظلمی که بهشان شده و به خاطر نفس عدالت و به دلیل صدایی که شنیده نمیشه از جا بلند شوند و حرکت کنند و مسافر سفر حق طلبانه شوند ، این نگاه که بعضی ها بیشتر حق دارند چون چنین و چنانند و بعضی کمتر محق هستند با حرف و مفهوم کلی فیلم که حق خواهی و عدالت طلبی است در تضاد هست .
– در مورد فصل پایانی فیلم به نظرم چیزی کمه، در واقع چیزهایی کمه ، اگر این پایان دقیقا همان چیزیست که ابراهیم حاتمی کیا میخواسته / که بعید میدونم / پس باید بگم خروج پایان نداره و اگر قرار بود این شکلی تموم بشه کاش با جدایی کاروان و قبل از رسیدن رحمت به تهران تمام میشد .
https://t.me/Cinemaekran
برچسب ها :ابراهیم حاتمی کیا ، فیلم سینمایی خروج ، نقدو بررسی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0