نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 – رستگاری راکستار

همه ما راکستار را بازی های جهان باز، کاراکتر های به یاد ماندنی اس می شناسیم اما چیزی راکستار را از شرکت های بازیسازی دیگر جدا میکند، بازی های جهان باز و کاراکتر های به یادماندنی اش نیست، کاری که راکستار با صنعت گیم کرده را شاید هیچ شرکت دیگری انجام نداده باشد، راکستار انتشار

کد خبر : 8139
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 13:31
نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 – رستگاری راکستار

همه ما راکستار را بازی های جهان باز، کاراکتر های به یاد ماندنی اس می شناسیم اما چیزی راکستار را از شرکت های بازیسازی دیگر جدا میکند، بازی های جهان باز و کاراکتر های به یادماندنی اش نیست، کاری که راکستار با صنعت گیم کرده را شاید هیچ شرکت دیگری انجام نداده باشد، راکستار انتشار هر کدام از بازیهای خود در سال های اخیر، صنعت بازی های ویدیویی را به چندین پله ارتقا داده و گیم را از یک سرگرمی ساده به تعاریف بالاتری تبدیل کرده، نوع تاثیرگذاری عناوین راکستار، فراتر از بازیهای ویدیویی و حتی فراتر از فیلم های سینمایی هستند، راکستار دنیایی خلق میکند، شما را درون دنیای خود غرق میکند، به حدی که حس میکنید سالیان سال که در جهان بازی زندگی کرده اید، کاراکتر هایی طراحی میکند و شما را به کاراکتر های خود نزدیک و نزدیک تر می کند، به حدی که احساس میکنید این کاراکتر یکی از اعضای خانواده تان است، همانند کسی که جادو شده خود را در دنیای راکستار می یابید، دنیایی که مملو از اتفاقات خارق العاده و وقایع گوناگون که خستگی در آن غیر ممکن است، با نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 جدیدترین ساخته راکستار همراه ما باشید

مگر میشود راکستار باشد و داستان و کاراکتر های جذاب و به یادماندنی نباشد، Red Dead Redemption 2 نه تنها دارای بهترین خط داستانی در بازیهای راکستار می باشد، بلکه با کاراکتر ها و وقایع درگیر کننده خود قطعا در بین ۵ بازی برتر در نسل هشتم از نظر داستانی جای دارد، به شخصه با خبر پیش درآمدی شدن Red Dead Redemption 2 از همان ابتدا مقداری نگران شده بودم، پیش خودم تصور میکردم اینکه راکستار بخواهد به گذشته کاراکتر های نسخه اول بپردازد شاید چندان جذاب نباشد، اما حالا پس از تجربه کامل Red Dead Redemption 2 نفسی راحت کشیده و میگویم تا وقتی راکستار هست، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، کاراکتر های نسخه اول حالا در نسخه دوم به قدری پخته و جذاب از آب در آمده اند که از حالا تصمیم گرفته ام برای بار دهم نسخه اول را تجربه کنم، وقایع بازی در آخرین سال قرن نوزدهم جریان دارد، حلقه های قانون در حال پیوند خوردن است و غرب وحشی نفس های آخر خود را میکشد، داچ وردن لیند رهبر یک گروه تبهکاری سعی میکند با مهاجرت به نقطه دیگری از کشور از گستره ی قانون بگریزد، آرتور مورگان یکی دیگر از اعضای گروه و کاراکتر اصلی جدیدترین ساخته راکستار است، وقایع RDR 2 بیش از هر چیزی میتواند داستان نسخه اول را برایمان قابل درک تر کند، اینکه جان مارستون دقیقا از چه گذشته تاریکی صحبت میکرد و چرا سعی در پاک کردن آن داشت، Red Dead Redemption 2 در رابطه با ترس انسان ها از آینده است، ترس انسان ها از تغییر و انقلاب حتی در شرایطی همه چیز در بدترین وضع قرار دارد، Red Dead Redemption 2 داستان انسان هایی است که شاید بار ها از دست قانون و زندان فرار کرده باشند اما هیچگاه نمیتوانند از زندان درون خود فرار کنند.

آرتور مورگان، جدیدترین کاراکتر راکستار و البته پخته ترین آن ها، اغراق نیست اگر بگوییم، مورگان بهترین کاراکتر جدید در نسل هشتم محسوب می‌شود، اما چرا؟ آرتور بر خلاف کاراکتر های رایج تک بعدی و یکنواخت نیست، آرتور کاراکتر چند بعدی و دمدمی مزاجی دارد، گاهی با داچ و اعضای گروه موافق است و گاهی سر سخت ترین مخالف، آرتور مغرور و کم حرف است، و همیشه علاقه دارد که حرف خود را بر روی کرسی بنشاند و به اصطلاح مرغش یک پا دارد، او شاید در ابتدا به عنوان یک تبهکار کله خر به نظر بیاید اما با گذشت داستان و وقایع بازی بیشتر به لایه های زیرین و انگیزه او پی می برید، آرتور ذاتن انسان بدی نیست و از سرقت هایی انجام می دهد، چندان لذت نمی برد اما به قول خودش «گاهی برای رهایی از شر، باید با اون دوستی کنی!» تکامل آرتور طی روند بازی از نکات برجسته Red Dead Redemption 2 محسوب می شود

از کاراکتر ها و داستان سرایی RDR 2 که بگذریم میرسیم به مهم ترین بخش یک بازی یعنی گیم پلی و ماموریت ها، گیم پلی بازی همانطور که اشاره شد معجونی از تمامی بازیهایی است که تاکنون از راکستار منتشر شده، از پیشرفت چشمگیر مکانیسم های نسخه اول گرفته تا اضافه شدن مینی گیم های بی شمار و ماموریت های هیجان انگیز، روند داستان بازی بر خلاف GTA V چندان سریع نیست و از این حیث شباهت های به نسخه اول دارد، همچنین ماموریت داستانی بسیار پر تعداد تر و صد البته هیجان انگیز تر از عناوین دیگر راکستار می باشد، از سرقت بانک و قطار گرفته تا تعقیب و گریز های طولانی و مخفی کاری و همه و همه بخش داستانی بازی را به یکی‌ از نقاط قوت بازی تبدیل کرده است، بازی میان پرده های بسیار زیبایی نیز دارد، و با اینکه قابلیت Skip کردن آنها وجود اما بعید است که از تماشای آن ها صرف نظر کنید، با توجه به اینکه جزئیات چهره ها و محیط، پیشرفت خارق العاده ای داشته، نماهای بسته تری در میان پرده ها شاهد هستیم که این مورد توانسته به سینمایی تر شدن این میان پرده ها و تاثیر گذاری بیشتر وقایع بازی کمک زیادی کند.

در همان ابتدای بازی که قدم در دنیای بازی می گذارید، متوجه تغییرات بعضا اساسی و جزئیات سرسام آور بازی خواهید شد، به عنوان مثال در همان ابتدا که شروع به دویدن می کنید، متوجه میشوید که آرتور نمی تواند به صورت دائم بدود و نوار خستگی در بازی پر رنگ تر از عناوین دیگر راکستار شده است، واقع گرایی بازی البته فقط به دویدن آرتور خلاصه نمی شود، در حقیقت هر چیزی که فکرش را بکنید در بازی به صورت واقع گرا طراحی شده، از توانایی حمل اسلحه و شکار گرفته تا رویش موی آرتور و کثیف شدن لباس ها و.. یا مثلا دیگر همچون عناوین جهان باز رایج با سوت زدن اسبتان به شکل احمقانه ای جلوی چشمتان ظاهر نمی شود، فاصله شما و اسبتان تاثیر زیادی در رسیدن به اسبتان دارد، در صورتی که اسب شما در فاصله دوری قرار داشته باشد نمیتواند شما را پیدا کند! همچنین سیستم اسب دوانی در بازی نیز تغییرات و پیشرفت های فراوانی داشته، برای اولین بار در تاریخ بازیهای جهان باز، برای اسب ها، فیزیک و انیمیشن در مواقع خاص در نظر گرفته شده، دیگر همانند گذشته نمی توانید در جنگل و کوهستان با بالاترین سرعت با اسبتان حرکت کنید و در صورت برخورد نیز هیچ اتفاقی برایتان نیافتد، اسب شما همانند یک اسب واقعی هر آن ممکن است در صورت بالا بودن سرعت، لیز بخورد و یا در برخورد با درخت یا صخره ها و اشیای مختلف هم خود را به کشتن دهد هم شما را! بنابرین هنگام حرکت در جنگل ها و شهر ها مجبورید که سرعت خود را کمتر کنید و این مورد توانسته به واقعی تر شدن بازی کمک شایانی کند. از این قبیل موارد در RDR 2 به قدری زیاد است که ذکر تمامی آن ها در این مطلب غیر ممکن است، میتوان گفت Red Dead Redemption 2 واقع گرا ترین بازی جهان بازی است که تاکنون ساخته شده و قطعا از این نظر تاثیر فراوانی در عناوین جهان باز آینده خواهد گذاشت.

سیستم تیراندازی یا به اصطلاح گان پلی نیز تغییراتی به خود دیده، یکی از مشکلات این سیستم در نسخه اول، سادگی بیش از حد آن بود، مثلا یک نقطه برای هدف گیری در نظر گرفته شده بود که در تمامی اسلحه ها هم یکسان بود و بازیبازها از همان ابتدا به راحتی میتوانستند تمامی دشمنان را هدشات کنند، اما در Red Dead Redemption 2 دیگر از این خبر ها نخواهد بود، سیستم هدف گیری در بازی به علت تکان های مداوم دوربین و اسلحه های ارتقا نیافته، سخت تر شده به حدی که شاید حتی در ابتدای بازی به علت سختی و به درد نخور بودن اسلحه هایتان اصلا نتوانید دشمنی را هدشات کنید، نحوه شکار نیز در بازی دچار تغییراتی شده است، در وحله اول هوش مصنوعی حیوانات پیشرفت چشمگیری داشته، به عنوان مثال شکار یک گوزن در بازی چندین برابر سخت تر از نسخه اول می باشد، گوزن ها با یک‌ تیر کشته نمی شوند و باید از طریق رد پا آنها را دنبال و در نهایت شکار کنید، همچنین دیگر نمی تواند در یک زمان چند حیوان را شکار کنید، اسب شما فقط قادر به حمل گوشت یک حیوان بزرگ می باشد، گوشت ها نیز قابل خوردن و فروختن می باشند، البته بعد از مدت کوتاهی ممکن است گوشت فاسد شده و غیر قابل استفاده شود، با جمع آوری پوست های مختلف نیز می توانید لباس های مختلفی برای آرتور بسازید، خلاصه اینکه راکستار در Red Dead Redemption 2 از هیچ تلاشی برای واقع گرا تر شدن بازی دریغ نکرده است.

دنیای Red Dead Redemption 2 زیبا و پر جزییات است، همه چیز در آن در حال حرکت است و زندگی در آن در جریان قرار دارد، شخصی مامور ترافیک در میدان شهر است، شخصی دیگر گاوچران، یک شکارچی که زخمی در گوشه ای از یک جنگل برفی در حال جان کندن است، دزد ها در حال سرقت از مغازه ها هستند، بیابان گردی در حال تلاش برای گرفتن یک‌مار زنگی نایاب و فروختن آن در بازار سیاه، پدری در حال آموزش شکار به فرزند خود در اعماق جنگل، خانواده ای که مسیر را گم کرده و در صحرا گرفتار شده اند، مردی در حال خودکشی از بالای صخره و همه و همه دنیایی در بازی خلق کرده که نمونه آن را در هیچ جایی یافت نمی کنید، غیر ممکن است سفری را در بازی آغاز کنید و درگیر ماجراهای ریز و درشت نشوید، راکستار جهانی را در RDR 2 خلق کرده که تا پیش از این به زحمت می شد حتی آن را تصور کرد، صنعت گیم باید تا مدت ها باید قدردان راکستار بابت ساخت این بازی باشد.

RDR 2 از نظر گرافیکی نیز یک قدم رو به جلو در نسل هشتم محسوب می شود، جزئیات و نورپردازی به کار رفته در بازی یکی از بهترین های نسل هشتم است، طلوع و غروب آفتاب، جزئیات فوق العاده درختان، بازتاب دیوانه کننده نور از بین درختان در جنگل، فیزیک وصف ناشدنی برف و گل و لای، طراحی کم نظیر NPC ها، حیوانات، ساختمان ها، همه و همه Red Dead Redemption 2 را از نظر گرافیکی به بهترین بازی جهان باز تاریخ تبدیل می کند، Red Dead Redemption 2 در زمینه موسیقی نیز فوق العاده ظاهر شده است، وودی جکسون این بار نیز موسیقی های خاطره انگیز و شاهکاری را به بازی هدیه داده تا Red Dead Redemption 2 از هر نظر به یک بازی کامل و هنرمندانه تبدیل کند، صداپیشگی شخصیت ها نیز همانطور که انتظار می رفت از بهترین های نسل هشتم می باشد، صداپیشگی آرتور مورگان قطعا در تبدیل شدن این کاراکتر به یکی از بهترین های راکستار تاثیر غیر قابل انکاری داشته است

Red Dead Redemption 2 بهترین بازی راکستار است، انگار تمامی تلاش های راکستار برای رسیدن به یک بازی بی نقص طی سالیان اخیر، حالا به نتیجه رسیده، Red Dead Redemption 2 با شکوه ترین بازی راکستار و نشان دهنده اوج کمال گرایی و وسواس این شرکت به ارائه یک عنوان بی نقص می باشد، Red Dead Redemption 2 همان چیزی‌است که راکستار می خواهد، معجون خوشمزه ای از تمامی مکانیزم ها و المان ها و کاراکتر ها هر چیزی که فکرش را بکنید، Red Dead Redemption 2 پرچم فتح قله ی نسل هشتم می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi