چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها

برخی اوقات ممکن است بصورت ناگهانی مورد تهاجم افراد سارق قرار گیریم که با انجام برخی نکات کاربردی می توانید از جان خود در مقابل این تهاجم محافظت کنید.
کد خبر : 106796
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 9:06
چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها

خانم ها برای دفاع از خود این نکات را بدانید

اگر قسمت حوادث روزنامه را مطالعه فرمایید ، در می یابید که متاسفانه خانم ها جز قشری هستند که بیشتر مورد حمله قرار می گیرند و به طور معمول بیشترین قربانیان در جامعه هستند. بسیاری از خانم ها برای مقابله با تهدیدات فیزیکی شی فلزی یا اسپری فلفل را حمل می کنند . برخی دیگر از خانم ها نیز راه دفاع از خود را بلدند و در مواقع لزوم از فنون دفاع از خود استفاده می کنند. همه خانم ها برای دفاع از خود و مقابله با تهدیدات فیزیکی باید با نکات و تکنیک های ساده که در این بخش آورده ایم، آشنا باشند تا بتوانند از حمله جان سالم به در ببرند .

دفاع شخصی

هوشیار باشید

مهاجمان بالقوه زنانی را ترجیح می دهند که گیج و یا پریشان به نظر می رسند. اگر شجاع و آگاه به نظر برسید، ممکن است هرگز این حمله را آغاز نکنند. گاهی اوقات برای حفظ امنیت تنها کاری که باید انجام دهید این است که هوشیار باشید و آمادگی داشته باشید. وقتی هوشیار نشان داده می شوید کمتر مورد حمله مزاحم قرار می گیرید چون هدف آسانی برای او نخواهید بود.

در جای خلوت با موبایل صحبت نکنید و به موسیقی گوش ندهید

اگر به خیابان می روید و یا از جای نا امنی عبور می کنید هرگز سرتان در گوشی نباشد و موبایل صحبت نکنید. گاهی وقتی مراقب اطرافتان نیستید بیشتر آسیب پذیر می شوید،پس به موسیقی گوش ندهید، هدفون را دربیاورید تا بتوانید صدا را بشنوید و به اطرافتان نگاه بیندازید تا ببینید کجا هستید.

گاهی اوقات زمانی که به جایی می رویم و فردی به ما نگاه می کند یا از دنبالمان می آید، احساس نا امنی می کنیم. به این احساس اعتماد کنید چون اگر حس بدی دارید حتما مشکلی هست . در این زمان بیشتر مراقب خود و وسایلتان باشید، با دیگران تماس چشمی داشته باشید و به اتفاقاتی که اطرافتان می افتد، بی تفاوت نبوده و باید مراقب فضای اطراف خود باشید.

آرامش خود را حفظ کنید

بدترین چیز وحشت است. زمانی وحشت زده می شوید کارهایی را انجام خواهید داد که آسیب زننده است پس در یک وضعیت بسیار استرس زا نیز خونسردی خود را برای نجات حفظ کنید.

با فریاد زدن کمک بخواهید

برخی مواقع فرصت زنگ زدن به پلیس را نخواهید داشت پس به محض احساس خطر کردن فریاد بزنید و کمک بخواهید. بسیاری از زنان گیج می شوند و نمی توانند فریاد بکشند. فریاد برای کمک ممکن است در لحظه محقق نشود اما ممکن است مهاجم را بترساند که فرار کند.

اجازه ندهید موها برایتان مزاحمت ایجاد کنند

بسیاری از مهاجمان موها را به عنوان هدفی آسان برای گرفتن انتخاب می کنند. بهتر است قبل از رفتن به بیرون از خانه موهایتان را جمع کنید و آن را در یقه قرار دهید.

در موقعیت های ضروری مادی گرا نباشید

بسیاری از مواقع برخی از خانم ها هنگامی که یک دزد به سمت شان برای دزدیدن گوشی، ساعت یا کیف پولشان می آید ، مقاومت می کنند و کیف خود را رها نمی کنند. این کار گاهی سبب آسیب رساندن به آنها می شود. باید بدانید ارزش زندگی تان از پول بیشتر است. اگر می خواهید پول هایتان در امان باشد از کارت اعتباری استفاده کنید و تا جای ممکن پول نقد با خودتان حمل نکنید.

از مولایمان درس بگیریم/ برخورد امام علی(ع) با مدیران فاسد چگونه بوده است؟

عقب نشینی کنید

خود دفاعی به معنی آسیب رساندن به کسی نیست بلکه به معنی امن نگه داشتن خودمان است. اگر مهارت هایی برای دفاع از خود بلد نیستید، تنها کاری که باید بکنید فرار است پس تا جایی که می توانید بدوید.

 

بدنتان را آماده کنید

اگر احساس خطر می کنید، سریعا ژست مبارزه را بگیرید دست هایتان را نزدیک سینه حرکت دهید، پای راست را کمی جلوتر از چپ قرار دهید و بدن را به جلو متمایل کنید. حالا بدن آماده رویارویی فیزیکی است.

از مبارزه نترسید

اگر فرصتی برای فرار و عقب نشینی نیافتید ، از خشم طرف مقابل و یا از آسیب دیدن خود و از مبارزه نترسید. ضربه ای که می خورید ممکن است به شما آسیب برساند، اما درد خفیف است.

نقاط ضعف بدن را بشناسید

قبل از درگیری فیزیکی پنج نقطه ضعیف بدن چشم ها، بینی، گردن، زانوها و کشاله ران را بشناسید و به این نقاط حساس ضربه وارد کنید. با ضربه به این نقاط می توانید مؤثرترین حمله را داشته باشید.

سلاح برای دسترسی داشته باشید

گاهی برخی از وسایلی که همراه خود داریم ، در دفاع کمکمان خواهند کرد. مثلا در مواقع دفاع از خود می توانید از چتر ، کلیدها یا خودکار استفاده نمایید و به فرد حمله کننده آسیب وارد کنید، فقط باید به یاد داشته باشید این وسایل کجا قرار دارند.

از وسایل اطراف خود استفاده کنید

به دنبال چیزهایی بگردید که ممکن است او را بترساند، پنجره را بشکنید، دزد گیر خودرو را روشن کنید.

 

 

خم کردن مچ دست

خم کردن مچ دست یکی از بهترین حرکاتی است که هر کسی را به گریه می اندازد. انگشتان کوچک و حلقه ی مهاجم را با یک دست و انگشتان وسط و اشاره ی او را با دست دیگرتان بگیرید و مچ دستش را به جلو خم کنید.

حمله به کشاله ران

اگر نمی توانید دستش را بگیرید، با مشت بین ترقوه هایش یا به نقطه حساس مردانه اش ضربه بزنید. با این کار مهاجم آنقدر گیج و منگ می شود که مدت زیادی طول می کشد تا حالش جا بیاید. شما می توانید برای ضربه به کشاله ران پاهایتان را از روی زمین بلند کنید و شروع به حرکت دادن زانوی خود به سمت بالا کنید ویک ضربه به وسط دو ران وارد کنید .

ضربه به کشاله ران در تمام دوره های دفاع شخصی توصیه می شود.ضربه به این نقطه مهاجم را فلج می کند و شما فرصت کافی برای فرار پیدا می کنید.

ضربه به بینی

اگر مهاجم شما را از جلو گرفته بود، دست های خود را جلوی لگن تان مشت کنید تا  فاصله ی کافی بین شما و مهاجم به وجود آید. سپس پیشانی تان را به بینی مهاجم بکوبیدتا  مهاجم از شما فاصله گیرد سپس با زانو به کشاله رانش بزنید.

تصاویرِ ازدحام سالمندان برای تزریق واکسن کرونا

ضربه به چانه و بینی مهاجم

اگر بین شما و مهاجم مقداری فاصله  است، دست چپ تان را صاف کنید و با دست راست تان به چانه و بینی مهاجم ضربه بزنید. می توانید مچ تان را خم کنید و به سمت بینی مهاجم نشانه بروید، سپس بازوی خود را به سرعت عقب بکشید این باعث می شود مهاجم به عقب تلوتلو بخورد و به شما اجازه دهد از چنگ آن ها فرار کنید.

طریقه آزاد کردن دست ها

اگر مهالجم دستتان را گرفته است ، دست خود را به طرف انگشت شست مهاجم بچرخانید.وقتی دست تان زیر دست مهاجم قرار گرفت، دست خود را با قدرت هر چه تمام بیرون بکشید.

طریقه آزاد کردن بازوان

اگر مهاجم از پشت می آید و بازوهای شما را دام می اندازد (این شبیه به در آغوش گرفتن است و شما نمی توانید به عنوان آزادی حرکت کنید)، بازوهای مهاجم را از بالا رفتن و گرفتن گردن متوقف کنید و باسن خود را به یک طرف بچرخانید. این باعث می شود که راه برای ضربه هایی به وسط دو ران با دست باز صورت بگیرد.

کشیدن پا

اگر مهاجم شما را از پشت در آغوش گرفته ، برای آزاد کردن خودتان، پاها را باز کنید و سریع به عقب خم شوید و سعی کنید مهاجم را با پشت سرتان بزنید یا کاری کنید مهاجم یکی از پاهایش را جلو آورد.حالا سریع خم شده و پایی که جلو آورده را با دست بگیرید و همزمان که بالا می آیید آن را بکشید تا مهاجم تعادل خود را از دست دهد.

ضربه با آرنج

اگر مهاجم شما را از بغل گرفته با آرنج و با یک حرکت منحنی به گیجگاه، فک یا بینی مهاجم ضربه بزنید و سپس وقتی مهاجم کمی فاصله گرفت، با آرنج به شکم یا قفسه سینه ی او ضربه بزنید.

ضربه به نقاط حساس

اگر مهاجم شما را به دیوار چسباند :

  • کمی پاهای خود را خم کنید و بدن تان را پایین بکشید تا بتوانید در موقعیتی پایین تر از مهاجم قرار گیرید. حالا سریع بالا بپرید و پیشانی خود را به فک مهاجم بکوبید.
  • اگر هر دو دست مهاجم بالا بود، کف دست تان را صاف کنید و به زیر بغلش ضربه بزنید.
  • اگر یکی از دست های مهاجم پایین بود ، به قفسه سینه، گردن یا فک او ضربه بزنید.

نکات ایمنی دفاع از خود

  • در یک منطقه عمومی کاملا هوشیار باشید به خانه نروید و یا از جمعیت دور نشوید. به یک فروشگاه یا یک کافی شاپ بروید و تقاضای کمک کنید.
  • اگر احساس می کنید در خطر هستید فورا با پلیس تماس بگیرید.
  • اگر ابزار دفاع از خود را حمل می کنید، مطمئن شوید که نحوه استفاده از آن ها را می دانید. همچنین می توانید از اشیا معمول به عنوان سلاح، از جمله کیف پول، کیف، چتر، مداد، کتاب یا سنگ استفاده کنید.

منبع : نمناک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست