5 روش طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان

شاید تصور کنید نمیتوان با بادمجان غذای رژیمی درست کرد ولی اگر بادمجان را به صورت کبابی یا در فر تهیه کنید میتوانید یک غذای رژیمی خوشمزه با بادمجان داشته باشید.
کد خبر : 112083
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 13:00
5 روش طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان

بادمجان یکی از سبزیجاتی است که میتوانید با آن غذاهای بسیار خوشمزه ای تهیه کنید ولی یکی از دلایلی که خیلی افراد کمتر سمت پخت غذا با بادمجان میروند این است که تصور میکنند تنها روش پخت بادمجان سرخ کردن آن است ولی باید بدانید که کاملا در اشتباهید.

شما میتوانید غذاهای رژیمی مختلفی با بادمجان درست کنید بدون این که نیاز به سرخ کردن بادمجان در روغن داشته باشید. در ادامه مقاله طرز تهیه انواع غذای رژیمی با بادمجان که کالری کمی دارند و باعث اضافه وزن نخواهند شد را با شما در میان میگذاریم.

1- غذای رژیمی با بادمجان کبابی

مواد لازم غذای رژیمی با بادمجان کبابی

برای 4 نفر

بادمجان ۴ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سبز ۲ عدد
فلفل قرمز ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲حبه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز به مقدار کافی

 

طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان کبابی

این خوراک بادمجان کبابی ترکیه ای رژیمی بسیار خوشمزه  است و خیلی زود آماده میشود.

بادمجان ها را با پوست روی گاز یا رغال کباب کنید و سپس در سینی بگذارید خنک شود و پوستشان را بگیرید.

بادمجان را به صورت مربعی بزرگ خرد کنید.

گوجه فرنگی را پوست بگیرید و به صورت مکعب های ریز خرد کنید.

پیاز را هم نگینی خرد کنید و درون قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود.

فلفل ها را ریز خرد کرده به مدت 2 دقیقه همراه پیاز تفت دهید.

گوجه را اضافه کرده کمی تفت دهید.

سیرها را نصف کنید و در تابه ای دیگر با کمی روغن به مدت 2 دقیقه تفت دید تا بوی خامی اش گرفته شود سپس به مواد قابلمه بیفزایید.

در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد با شعله ملایم به مدت 5 دقیقه بپزند.

بادمجان ها را به همراه چیلی ، نمک و ادویه به قابلمه اضافه کرده به آرامی مخلوط کنید و دوباره 5 دقیقه دیگر در قابلمه را بگذارید.

جعفری خرد شده را به مقدار دلخواه به مواد اضافه کنید و بعد از 3 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

میتوانید خوراک بادمجان رژیمی را به همراه سیب زمینی تنوری میل نمایید.

 

2- خورش بادمجان و کدو رژیمی

مواد لازم خورش بادمجان و کدو رژیمی

 بادمجان 3 عدد
کدو 3 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
 پیاز 1 عدد
 رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
روغن  کمی
آبغوره به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
نامه‌ای از زن ۵۰ساله ایرانی که بغضی‌تان می‌کند

 

طرز تهیه خورش بادمجان و کدو  رژیمی

بادمجان را پوست گرفته و درشت حلقه کنید، رویشان نمک بپاشید و به مدت نیم ساعت درون آبکش بگذارید تلخی اش گرفته شود. سپس بشویید تا نمک اضافه اش برود.

پیاز را خرد کرده با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود، زردچوبه و رب را اضافه کرده و تفت دهید.

گوجه را پوست گرفته ریز خرد کنید و به مواد بیفزایید. برای پوست گرفتن گوجه ها حدود 10 ثانیه گوجه ها را در آب در حال جوش بیندازید سپس آبکش کرده داخل آب سرد بیندازید و به راحتی پوستشان را بگیرید.

بعد از این که گوجه ها آب انداخت، نمک و فلفل را اضافه کرده و صبر کنید بپزد و ابش کشیده شود.

1 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و بادمجان و کدو حلقه شده را به قابلمه اضافه کرده و در قابلمه را میگذاریم تا سبزیجات نرم شود.

بعد از نیم ساعت آبغوره را اضافه کرده و در قابلمه را میگذاریم تا آب خورش کشیده شده و به اصطلاح تنگ آب شود.

این خورش را میتوانید به همراه نان یا برنج میل نمایید.

 

3- غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

مواد لازم غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

بادمجان  با توجه به تعداد نفرات هر نفر یک دانه متوسط
قارچ  ۶۰ گرم (با توجه به سلیقه قابل تغییر است )
فلفل دلمه ای ۱ عدد
فلفل سبز تند ۲ عدد
پیاز  ۱عدد متوسط
روغن زیتون به مقدار لازم
ادویه  به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل  به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم

 

طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

بادمجان را روی شعله پخش کن کباب کنید و پوستش را بگیرید.

فلفل دلمه ، فلفل سبز و پیاز را ریز خرد کنید.

پیازها را سرخ کنید. سپس فلفل دلمه و فلفل سبز را به تابه اضافه کرده کمی تفت دهید.

قارچ ورقه شده را به مواد افزوده و تفت دهید تا آبش کشیده شود.

سیر ، فلفل و سایر ادویه ها را اضافه کنید.

بادمجان را خرد کرده به سایر مواد اضافه کنید.

کمی رب گوجه یا پوره گوجه به مواد اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه بپزید تا مواد به هم مزه بدهند.

اختلاس ۷۳۰میلیون دلاری در وزارت جهاد کشاورزی

 

4- غذای رژیمی با بادمجان و سیب زمینی در فر

مواد لازم غذای رژیمی با بادمجان و سیب زمینی

مواد لازم برای 5 نفر

روغن زیتون  نصف پیمانه
پیاز خرد شده  1 عدد
سیر خرد شده  5 حبه
گوجه فرنگی خرد شده  نیم کیلو
جعفری خرد شده  1 مشت
بادمجان بزرگ  2 عدد
سیب زمینی بزرگ  6 عدد
اورگانو خشک  2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزن لازم

 

طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان و سیب زمینی در فر

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

در تابه ای متوسط نیمی از روغن زیتون ر ا ریخته و سیر و پیاز را به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا روشن و سبک شوند.

گوجه فرنگی و جعفری را به تابه اضافه کرده هم بزنید . در تابه را گذاشته و حرارت را کم کنید تا آب گوجه کشیده شود و مشغول آماده کردن سبزیجات شوید.

 

بادمجان ها را حلقه کنید و کف سینی فر بچینید و با قلم مو دو طرفشان را روغن بکشید و رویشان نمک پاشیده به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید طلایی شوند.

بادمجان ها را از سینی فر خارج کرده و سیب زمینی حلقه شده را که با روغن زیتون آغشته کرده اید کف سینی فر بچینید و رویشان نمک ، فلفل و اورگانو بپاشید.

دوباره بادمجان ها را روی سیب زمینی ها بگذارید و روی بادمجان ها را با قاشق از سسی که در تابه آماده کرده اید پر کنید.

سینی را به مدت 15 – 20 دقیقه در فر قرار دهید تا سیب زمینی ها نرم و برشته شود.

 

5- غذای رژیمی نازخاتون

مواد لازم برای تهیه نازخاتون

بادمجان قلمی 2 الی 3 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
آبغوره 2 الی 3 قاشق غذاخوری
آب انار یک چهارم لیوان
پیاز رنده شده یک دوم قاشق غذاخوری
گل پر، نعناع خشک، نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه عذای رژیمی نازخاتون

بادمجان ها را کبابی کرده پوست بگیرید و له کنید.

پوست گوجه ها را بگیرید و آن ها را هم له کنید.

آب انار و آبغوره را به همراه بادمجان روی حرارت ملایم بگذارید تا آهسته بجوشد و بادمجان مزه بگیرد.

ادویه و پیاز رنده شده را به بادمجان اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید.

پوره گوجه فرنگی را به غذا اضافه نموده و میل کنید.

 

منبع:بیتوته

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هاست