۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۷:۴۲ ق٫ظ

تدریس خصوصی زبان انگلیسی و مقوله فراموشی مطالب

در ارتباط با شرکت در کلاسهای آموزشی به منظور فراگیری و داشتن تسلط در رشته زبان انگلیسی میتوان به بسیاری از متدها و روشهای آکادمیک اشاره داشت که امروزه در خیلی از مؤسسات معتبر و همچنین توسط بسیاری از مربیان و معلمین با تجربه که در دوره های فشرده مقدماتی تا پیشرفته تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارند اشاره داشت اما در کنار همه نقاط قوت و ضعف که در مورد همه دوره ها میتوان به آنها پرداخت مقوله حفظ کردن و به خاطر سپردن دروس و مطالب فرا گرفته شده از کتابها بسیار حائز اهمیت میباشد.

کم نیستند تعداد دانشجویانی که همه ساله در دوره های مقدماتی تا پیشرفته تقویت مکالمه و همچنین نگارش و یا آیلتس و تافل شرکت میکنند اما پس از مدتی با این چالش مواجه میشوند که فراموشی دروس قبلا مطالعه شده گریبانگیر آنها میشود. اما راه چاره کجاست و بایستی چه کرد؟ داشتن چنین احساسی ممکن است برای بسیاری از زبان آموزان اتفاق بیفتد ولی خبر خوب این است که راه حل هائی نیز برای درمان و مواجهه با آن وجود دارد. این مطلب به خصوص در هنگام فراگیری لغات جدید و قواعد گرامری و همچنین مکالمه انگلیسی درباره موضوعات نوین ممکن است روی دهد و شما شاید بلافاصله این احساس را داشته باشید که هر آنچه قبلا مطالعه کرده اید به ناگهان از ذهن شما به اصطلاح پاک شده باشد.

زبان انگلیسی

با تمرین و ممارست به نحو صحیح میتوان بر این مشکل فائق آمد

لطفا توجه کنید که مساله فراموش کردن مطالب مطالعه و فراگرفته شده منحصر به کلاسهای آموزش زبان انگلیسی نبوده و درباره بسیاری دیگر از مهارتها و علوم آکادمیک نیز این مقوله صدق میکند. شاید چنین تجربیاتی قدری برای زبان آموزان در کلاسهای تدریس خصوصی و آموزشگاهی در ابتدا آزار دهنده باشد چون آنها مایل هستند تا بتوانند با اعتماد به نفس در موضوعات مختلف به مکالمه روان با دیگران بپردازند و یا در نقش یک مترجم چیره دست ظاهر شوند. در نخستین گام بایستی عرض شود که به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است و مقوله داشتن تسلط در زبان انگلیسی نیز مستثنی نمیباشد چون هر قدر بیشتر با دیگر دانشجویان به محاوره بپردازید به همان نسبت در صحبتهای شفاهی مهارت بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.

زبان انگلیسی

به تصویر کشیدن آموزش و یادگیری به همراه جمله سازی و مرور

آیا در زمینه فراگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم از طریق شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و آموزشگاهی صرفا اتکا بر یادگیری و به خاطر سپردن قواعد و قوانین گرامری و همچنین نگارش مقالات آکادمیک و حفظ کردن متون برای مکالمه روان و سلیس کافی میباشد؟ یا اینکه این مقوله از یادگیری بلندمدت را نیز میتوان با روشهای آموزشی دیگر تلفیق کرد و مثلا با استفاده از حافظ تصویری مطالب فراگرفته شده در کتابها را به مانند داستانهای آموزنده و جذاب در حین تسلط بر محاوره به خاطر سپرد و تمرین کرد؟

حتی چنانچه شما در کلاسهای آنلاین یا برخط شرکت نموده اید بهتر است از همان ابتدا عادت کنید به یادداشت برداری جهت بهتر حفظ کردن تصویری مطالب تعلیمی. به علاوه با نگارش دروس و نکات آنها بصورت دستی و یا تایپی شما بهتر میتوانید از فراموش کردن مطالب کتابها و همچنین واژگان و موارد گرامری جلوگیری کنید. این مطلب توصیه میشود در مقابل صرفا بازدید از سایتهای آموزشی و پرینت گرفتن از صفحات آنها چون عموما به آسانی از ذهن شما پاک خواهند شد. همچنین یکی از کارهای توصیه شده نگارش مقاله ای میباشد که حاوی خلاصه مطالب آموزش داده شده در کلاسهای تدریس انگلیسی است چون شما به مانند یک مربی و معلم به گردآوری مطالب می پردازید و آنها در حافظه بلندمدت شما بهتر جای خواهند گرفت.

فراموش نکنید که پس از مطالعه دروس در کلاسها و به هنگام مرور آنها در منزل با استفاده از مطالبی که در ذهن شما هستند به جمله سازی بپردازید که مبتنی بر زندگی شما هستند و مثلا برای انجام یک مکالمه روزمره با استفاده از مطالب آموزشی درباره خود و خانواده و تحصیلات به صحبت با دیگران پرداخته و با نکته برداری بدون اشتباه روان سخن بگوئید. اگر به طور مستمر به تمرین نکات کتابهای آکادمیک مشغول شوید و از طریق یادداشت برداری دائما در معرض جمله سازی باشید, در هنگام مکالمه با دیگران نیز بهتر خواهید توانست تا جملات و عبارات مورد نیاز را به خاطر آورده و آنها را با تلفظ صحیح و با حداقل اشکالات گرامری بیان نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *