۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۱ ق٫ظ

در سال ۲۰۲۵ دلار بخریم یا طلا؟

دلار

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دائما به دنبال این موضوع هستید که دلار بخریم یا طلا، کی بخریم، کی بفروشیم و یا سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است، بهتر است با دقت تمام، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در اینجا قرار است بررسی کنیم که چه زمانی بهتر است طلا و سکه بخریم و چه زمانی بفروشیم. همچنین در مورد دلار هم بررسی خواهیم کرد که زمان فروش و زمان خرید و سرمایه گذاری روی آن، چه وقت خواهد بود.

در این مقاله می‌کوشیم تا شما را با سرمایه گذاری روی نماد طلا و دلار در بازارهای مهم جهانی مانند فارکس و خرید این نمادها در صرافی‌های مهم از جمله بینگ ایکس bingx آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

دلار یا طلا؟ کدام یک بهتر است؟

یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها، طلا می‌باشد. این فلز گرانبها نزدیک به چند هزار سال است که ارزش بسیار زیادی پیدا کرده و همه به دنبال داشتن آن هستند. در مقابل طلا، دلار آمریکا هم از ارزهای بسیار پر طرفدار محسوب می‌شود. سرمایه گذاری روی طلا و دلار، کاری است که بسیاری از سرمایه گذاران انجام می‌دهند و با خرید و فروش‌های به موقع، سود خوبی به جیب می‌زنند.

بسیاری از افراد همیشه این سوال را می‌پرسند که دلار بخریم یا طلا؟ این پرسش، پرسش همه سرمایه گذاران خرد و کلان می‌باشد.  یافتن پاسخ روشن و واضح به این پرسش، به عواملی همچون تورم باز می‌گردد. در شرایط تورمی در کشور ما، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند طلا خرید کنند. برخی هم همچنان بر سر خرید دلار، پافشاری می‌کنند. چیزی که واضح و مشخص است، این می‌باشد که دلار و طلا، همیشه در یک جهت رشد می‌کنند. در واقع وقتی دلار گران شود، طلا هم افزایش قیمت پیدا می‌کند. هر وقت هم که طلا گران شود، به دنبال آن نیز دلار هم گران می‌شود. هاگر هم سقوط قیمت داشته باشند، هر دو با هم تنزل قیمتی پیدا می‌کنند.

حالا باید بررسی کرد که در شرایط تورمی ایران، خرید کدام یک می‌تواند به صرفه تر باشد. قیمت طلا در ایران، متاثر از قیمت داخلی دلار است. به همین دلیل باید گفت که در شرایط تورمی بهتر است طلا خریداری شود تا دلار. اما باز هم نمی‌توان به طور دقیق گفت که خرید دلار نمی‌تواند سودی در پی نداشته باشد.

دلار در شرایط تورمی ایران، هر روز با رشد عجیبی مواجه می‌شود که ناشی از سقوط ارزش ریال در مقابل آن می‌باشد. اما گاهی هم پیش می‌آید که این ارز گرانبها با دخالت دولت، با سقوط قیمت مواجه می‌شود.

بهتر است برای تشخیص خرید دلار یا طلا، شرایط اقتصاد کلان داخلی و همچنین اقتصاد کشورهای مهم و اثرگذار در قیمت طلا و دلار مانند آمریکا، در نظر گرفته شود و دائما بررسی شود. درست است که قیمت جهانی دلار و طلا هر دو با هم و در یک مسیر حرکت می‌کنند اما ممکن است گاهی بازدهی یکی، بیشتر از دیگری باشد. در شرایط فعلی تورمی ایران، خرید طلا بهتر از دلار است. اما در سال‌های گذشته ممکن است زمان‌های خاصی هم وجود داشته باشد که رشد دلار، چشمگیرتر از طلا بوده است. به هر حال باید فاکتورهای خاصی برای سرمایه گذاری در این دو، در نظر گرفته شود.

خرید طلا و دلار از صرافی بینگ ایکس

دلار

شاید تا همین ۱۰ سال پیش سرمایه گذاران مجبور می‌شدند برای سرمایه گذاری در طلا و دلار، آنها را به شکل فیزیکی تهیه کنند. اما با پدید آمدن صرافی و بروکرهای مختلف که نماد طلا و دلار را در بازار فارکس و طلای جهانی معامله می‌کنند، دیگر نیازی به خرید فیزیکی دلار و طلا نیست.

شما می‌توانید با داشتن یک اکانت در بازار فارکس، نماد طلا و دلار را به شکل جهانی و با قیمت اصلی ( نه قیمت‌های سلیقه‌ای داخل ایران ) خرید و فروش کنید. بروکرهای متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان نماد طلا و دلار را در آنها خرید و فروش کرد. یکی از این بروکرهای معروف، صرافی بینگ ایکس bing x می‌باشد. در این بروکر می‌توان نمادهای مهم بازار فارکس،بورس و سهام مختلف و همچنین نماد ارزهای خارجی مانند دلار و طلای جهانی را در موقعیت‌های مناسب خریداری کرد و در بهترین موقعیت، خیلی سریع به فروش رساند.

صرافی بینگ ایکس، اولین صرافی ارز دیجیتال در دنیا می‌باشد که نقش یک بروکر را هم بازی می‌کند. شما می‌توانید به راحتی در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنید و در کنار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای فارکس و نماد دلار یا طلا را هم خرید و فروش کنید. در واقع، خرید و هولد کردن نماد طلا و دلار در بروکر بینگ ایکس، دارای مزایای زیر است:

۱. همیشه و در همه حال در دسترس بوده و می‌توان خیلی زود خرید و فروش کرد.

۲. دیگر نیازی به داشتن گاو صندوق یا اجاره کردن صندوق امانات بانک برای نگهداری، وجود ندارد.

۳. امنیت خرید نماد طلا و دلار در بروکر بینگ ایکس bingx خیلی بالاتر از نگهداری آن در خانه یا به صورت فیزیکی است.

۴. می‌توان از طریق سایت‌ها و نمودارهای مختلف مانند سایت تریدینگ ویو، مستقیما بازار دلار و طلا را کنترل و تحلیل کرد تا در بتوان در موقعیت مناسب، طلا خریداری کرد یا دلار.

۵. با خرید از صرافی و بهره مندی از امکان کپی ترید و ربات ترید این صرافی، دیگر دغدغه این را ندارید که سکه بخرم یا دلار و یا نگران این موضوع نیستید که چه زمانی و کی دلار بخریم یا اصلا دلار بخریم یا نه.

روش‌های خرید دلار و طلا

برای خرید طلا و دلار، دو روش کلی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اولین روش این است که دلار و طلا به شکل فیزیکی از صرافی و طلافروشی خریداری شود. در مورد طلا، برخی عادت دارند طلای دست دوم و آب شده خریداری کنند و برخی هم ترجیح می‌دهند سکه بخرند. دلار هم تقریبا به همین شکل خریداری می‌شود. برخی ترجیح می‌دهند دلار از صرافی بخرند و برخی هم از فروشندگان و دلالان خیابانی. این روش، مزایا و معایب خاص خود را دارد.  به هر حال روش خرید فیزیکی هنوز هم در ایران بسیار پر کاربرد بوده و برخی می‌خواهند دارایی خود را لمس کنند.

روش دوم، خرید نماد طلا و دلار در بازارهای مالی مهم دنیا می‌باشد. در این بازارها می‌توان از طریق صرافی‌ و بروکرها، نماد دلار یا usdt و نماد طلا یا همان xau را خرید و فروش کرد. در صرافی بینگ ایکس می‌توان نماد دلار USDT یا همان ارز دیجیتال تتر را خریداری کرد که البته اگر به شکل جفت ارز فارکس خرید و فروش شود، نماد آن USD/_ می‌باشد که یک طرف آن دلار و طرف دیگر آن، نماد ارز یک کشور دیگر خواهد بود.

در صرافی بینگ ایکس می‌توان نماد طلا را با نام GOLD مشاهده و خرید و فروش کرد. اگر هنوز هم نمی دانید که دلار بخرید یا طلا، بهتر است در یک بروکر حساب ایجاد کنید تا با قیمت جهانی، خرید و فروش انجام دهید و یا با پیش بینی‌های صحیح، بدانید که بهتر است طلا بخرید یا دلار.

اگر دوست دارید از بروکر و صرافی بینگ ایکس طلا و دلار بخرید، می‌توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

·        اولین مرحله، ایجاد اکانت در صرافی بینگ اکس است.

·        بعد از ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید وارد قسمت خرید اسپات یا فیوچرز شده و نماد مورد نظر خود را جستجو کنید.

·        نماد طلا GOLD می‌باشد و نماد ارز دیجیتال تتر، USDT است. می‌توانید هر کدام را که خواستید انتخاب کرده و خریداری کنید. این کار برای خرید جفت ارزهای فارکس که دلار هم جزئی از آنها می‌باشد، میسر است.

در نظر داشته باشید که اگر برای شما مهم است در تلاطم امواج داخل کشور موج سواری کرده و دلار یا طلا خرید و فروش کنید، می‌توانید فیزیکی خرید کنید. اما در صورتی که می‌خواهید یک سرمایه گذاری منطقی و بسیار درست و اصولی داشته باشید، خرید نماد این دو متاع گرانبها را انجام دهید. زیرا در بروکر بین ایکس می‌توانید به راحتی نماد مورد نظر خود را تحلیل کرده و بدانید کی خرید کنید و کی بفروشید. به علاوه اینکه برای خرید و فروش، محدودیت خاصی ندارید. اما در روش خرید فیزیکی، هیچ گاه نمی‌توانید یک تکه ی کوچک از سکه طلا یا مصلا النگو یا گوشواره خریداری شده را جدا کرده و به فروش برسانید. در روش خرید و فروش نماد شما می‌توانید به مقدار دلخواه خود فروش سهم انجام دهید.

مزایای سرمایه گذاری در طلا و دلار

دلار

سرمایه گذاری و خرید و فروش دلار و طلا به صورت نماد و یا فیزیکی، هر دو دارای مزایای فراوانی است که بهتر است با هر کدام آشنا شوید. ما در اینجا چند تا از مزیت‌های هر کدام را ذکر می‌کنیم:

۱. مزایای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا و صندوق‌های طلا

·        کم شدن ریسک نگهداری طلا

·        کاهش ریسک نگهداری طلای آب شده

·        کاهش کارمزد معاملاتی

·        قابلیت سرمایه گذاری با پول‌های کم

·        نقد شوندگی بسیار خوب و فروش راحت

·        قابلیت معامله در بورس و بروکر و صرافی‌های ارائه کننده

۲. مزایای خرید و سرمایه گذاری در بازار دلار

·        خرید دلار در بازار پر نوسان کشور ما می‌تواند سود بالایی داشته باشد.

·        خرید دلار دیجیتال یا همان ارز دیجیتال تتر و یا معاملات جفت ارز دلاری، پر سود تر از دلار فیزیکی است.

·        در دسترس و نقد شوندگی بسیار بالایی دارد.

و کلام آخر

در بازار پر ریسک داخلی کشور، در حال حاضر باید روی چیزی سرمایه گذاری کرد که نقدشوندگی بالایی داشته باشد . همچنین باید ریسک نگهداری آن کم باشد. سرمایه گذاری روی طلا و دلار مجازی یا صندوق‌های طلا، بهترین گزینه است. با این کار می‌توان به راحتی این سوال را در خود هضم کرد که دلار بخریم یا طلا؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *