۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۷:۰۸ ق٫ظ

آموزش ثبت نام سامانه مودیان مالیاتی و ارسال صورتحساب مالیاتی

 سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان مالیاتی، سامانه‌ای الکترونیکی وابسته به سازمان مالیات و دارایی کشور است، که بستری مناسب جهت ارتباط مستقیم مودی (فرد مشمول مالیات) و سازمان مالیات برای ارسال صورتحساب الکترونیکی را فراهم کرده است. این ارتباط از طریق پلی به نام کارپوشه سامانه مودیان برقرار می‌شود.

از جمله اهداف قانون جدید سامانه مودیان مالیاتی می‌توان به افزایش درآمدهای مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، تبادل کارآمد و امن اطلاعات مالی و مالیاتی مودیان، تعامل آسان مودیان با سازمان مالیات و… اشاره کرد.

 نحوه‌ ارسال صورت حساب در سامانه‌ مودیان

بهتر است که ابتدا با تعریف صورتحساب ‌های الکترونیکی آشنا شوید. طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقوقی می‌بایست برای انجام معاملات خویش با اشخاص ثالث، صورتحسابی صادر نمایند، تا شماره اقتصادی منحصر به فعالیت خود و طرف دیگر معامله در آن درج شود. صورت‌حساب ‌های الکترونیکی فرمت و قالب یکسانی ندارند و متناسب با نوع کسب‌وکار، اقلام اطلاعاتی درج شده می‌تواند متفاوت باشد.

باتوجه به قانون جدید سامانه‌ مودیان و اعلامیه‌های اعلام شده، تمام افراد حقیقی و حقوقی که درآمد و سود کسب می‌کنند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ باید صورتحساب ‌های الکترونیکی خود را در سامانه‌ مودیان مالیاتی و پایانه ‌های فروشگاهی ارسال کنند.

افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، می‌توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق شرکت‌ های معتمد مالیاتی جهت ارسال مستندات مالی خود اقدام نمایند. شرکت ‌های معتمد مالیاتی، شرکت‌هایی هستند که توسط اداره مالیات و سازمان دارایی کشور به مودیان معرفی شده‌ و در ازای دریافت مبالغی سرسام‌آور، خدمات مالیاتی از جمله ارسال صورتحساب در سامانه‌ مودیان، به اشخاص ارائه می‌کنند.

پس واضح است که پرداخت هزینه‌های نه چندان کم به شرکت‌ های معتمد برای همه‌ی کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای کوچک و نوپا مقرون به صرفه نبوده و تمایلی به دریافت این خدمات ندارند.

معرفی سامانه‌ کاملا رایگان جهت ارسال صورتحساب‌ های الکترونیکی

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیکی فرداد به صورت کاملا رایگان جهت رفاه حال مودیان و صرفه جویی در هزینه‌های تحمیلی توسط شرکت ‌های معتمد و همچنین بهبود امنیت اطلاعات مالی شرکت‌ها راه اندازی شده است. پس از ثبت نام سامانه مودیان، از طریق توکن نرم افزاری به فروشگاه و سازمان شما متصل می‌شود. این یعنی امنیت اطلاعات شما بسیار افزایش یافته و دیگر معتمدین به هیچ وجه به اطلاعات شخصی و مالی شما دسترسی نخواهند داشت. درواقع تمام اطلاعات شما در توکن نرم افزاری ذخیره شده و سپس این اطلاعات بدون وجود واسطه بلکه به صورت مستقیم برای سامانه مودیان مالیاتی ارسال خواهد شد.

سامانه‌ فرداد تاکنون موفق به کسب گواهینامه های معتبر از نهادهای معتبر شده است، همچنین کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سامانه‌ مالیاتی رایگان، تاکنون اعتماد بیش از ۲۰ هزار کسب و کار را به خود جلب نموده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه  ثبت نام در سامانه‌ مالیاتی رایگان فرداد خبر سامانه مودیان مالیاتی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *