۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۱۵ ق٫ظ

آیا تلویزیون سامسونگ دوربین دارد؟

همانطور که می دانید تلویزیون ‌های هوشمند دارای خصوصیات ‌جالب بسیاری همچون دسترسی به اینترنت، اپلیکیشن ‌های آنلاین ، مجهز به دوربین و میکروفون ‌های داخلی و… می باشند. در صورتی که تلویزیون هوشمند شما مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره و یا چت تصویری است ؛ در این صورت تلویزیون شما مجهز به دوربین است ، البته این موضوع تا زمانی درست است که شما دوربین جداگانه به تلویزیون خود وصل نکرده باشید. برای این منظور و جهت اطمینان از اینکه تلویزیون شما مجهز به دوربین است یا نه می‌توانید با دقت به لبه های صفحه نمایش تلویزیون نگاه کرده تا لنز دوربین را پیدا کنید  بهتر است بدانید دوربین در قسمت قاب تلویزیون جای می گیرد. در ادامه با فروشگاه هفت هزار همراه باشید تا شما را به تلویزیون هایی که دوربین دارند آشنا کنیم.

تلویزیون سامسونگ

کدام مدل تلویزیون سامسونگ دوربین دارد؟

همان طور که می دانید برند سامسونگ همواره جزو سازندگان مطرح لوازم صوتی و تصویری بوده است که همه ساله نسبت به بهتر کردن کارایی و کیفیت محصولات خود ، تلویزیون های جدید با تکنولوژی‌های جدید وارد بازار می کند. یکی از این تلویزیون ها ، تلویزیون هوشمند F8880 سامسونگ است .

این مدل از تلویزیون های سامسونگ  بیشتر از یک تلویزیون ساده به منظور تماشای فیلم و سریال و یا برنامه‌ های تلویزیونی است . به طوری که این تلویزیون هوشمند می تواند با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار کند و به دستگاه های دیگر به روش های مختلفی وصل شود و نیاز های روز کاربران را برآورده سازد.

جالب است بدانید شما با استفاده از تلویزیون های هوشمند می توانید فایل‌های چند رسانه‌ای را پخش به صورت آنلاین و آفلاین پخش کنید؛ برنامه های گوناگون را اجرا کنید و در عین حال به اموری مثل وب گردی، اجرای بازی‌ های آنلاین  و… بپردازید. همچنین نکته جالب توجهی که در مورد تلویزیون هوشمند F8880 سامسونگ وجود دارد این است که کمپانی سامسونگ با هدف کنترل کردن تلویزیون علاوه بر ریموت کنترل معمولی، یک ریموت کنترل لمسی هم عرضه کرده است و همچنین قابلیت کنترل کردن تلویزیون بواسطه دستورات صوتی Bixby را نیز فراهم کرده است.

تلویزیون سامسونگ

طراحی تلویزیون F8880 سامسونگ مجهز به دوربین

گفتنی است حاشیه دور صفحه نمایشگر این مدل بسیار باریک طراحی شده تا مواقعی که شما یا فرزندتان از نزدیک به تماشای تلویزیون می ‌نشینید؛ در تصاویر سه بعدی غرق شوید و نور صفحه چشمتان را اذیت نکند . حاشیه دور این تلویزیون به رنگ مشکی است . به طوری که ، زمانی که تلویزیون خاموش است ؛ صفحه نمایش تلویزیون به صورت یکپارچه دیده شود. گفتنی است بخش انتهای لبه پایینی آن نیز نقره ای است و به تلویزیون نمای جذابی داده است.

در حقیقت در این مدل از تلوزیون های سامسونگ ، پایه از جلوی تلویزیون به بیرون نزده و تقریبا کل آن در بخش پشتی دستگاه جای گرفته است و همین امر موجب بهبود جلوه ظاهری این تلوزیون شده است. گفتنی است لوگوی برند سامسونگ هم به شکل مخصوص در میانه لبه پایینی این مدل حک شده است. همچنین استند های جدید نیز سبب زیبایی و جذابیت بیشتر این مدل از تلویزیون سامسونگ شده است؛ ولی نبودن قسمتی از پایه در بخش جلویی سبب شده است تا با اندکی فشار از بخش پشتی ، تلویزیونتان به زمین بیافتد ، از این رو در هنگام جا به جایی و یا اگر کودکی در منزل دارید مراقب باشید تا تلویزیون به زمین نیافتد.

همچنین در قسمت لبه بالای این مدل از تلویزیون سامسونگ یک دوربین جای گرفته است که به صورت کشویی به داخل تلویزیون فرو رفته و هر موقع که به آن احتیاج داشه باشید می توانید با یک فشار ساده از داخل تلویزیون به بیرون آورید و بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از این قابلیت تماس تصویری بگیرید و یا عکس بگیرید .

چگونه می توان از دوربین گوشی در تلویزیون سامسونگ استفاده کرد؟

استفاده از دوربین جلویی تلویزیون های سامسونگ مجهز به دوربین در برخی موارد مورد نیاز است ، از جمله جلسات آنلاین ، تماس های تصویری ، کنفرانس های تصویری و …. از جمله روش های فعال کردن و استفاده از دوربین تلویزیون سامسونگ به شرح زیر است :

ویژگی Picture-in-Picture (PiP)

برخی از تلویزیون‌های سامسونگ این ویژگی را دارند که به شما امکان می‌دهد تصاویر از ورودی‌های مختلف (مانند دوربین) را به صورت همزمان بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش دهید. برای فعال کردن این قابلیت ، بایستی به منوی تنظیمات تلویزیون هوشمند خود بروید و در قسمت تصویر (Picture) یا ورودی‌ها (Inputs) به دنبال گزینه PiP بگردید و روی آن کلیک کنید. بدین ترتیب می‌توانید دوربین خود را به یکی از ورودی‌های PiP متصل کنید و از قابلیت دوربین استفاده کنید.

استفاده از ورودی HDMI

اگر دوربین شما دارای خروجی HDMI است، می‌توانید آن را به یکی از پورت‌های HDMI تلویزیون سامسونگ متصل کنید. سپس با تغییر ورودی تلویزیون به ورودی HDMI مرتبط با دوربین، تصاویر دوربین را روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید.

مزایای وجود دوربین در تلویزیون

وجود دوربین در تلویزیون‌ها می‌تواند به تجربه تماشای و استفاده از قابلیت های تلویزیون کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مزایای وجود دوربین در تلویزیون اشاره کنیم :

تماس تصویری :

وجود دوربین در تلویزیون های هوشمند ، شما می‌توانید به راحتی تماس‌های تصویری با دیگر افراد انجام دهید. این ویژگی زمانی مفید است که  خانواده یا دوستان شما در مکان‌های دورتری زندگی می‌کنند و شما نیاز به تماس تصویری با آن ها را دارید و یا اگر شما در سمینار ،کنفرانس و یا کلاس های  آنلاین شرکت می‌کنید ، می توانید از این قابلیت در تلویزیون های سامسونگ استفاده کنید.

تشخیص چهره :

برخی تلویزیون‌ها از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می‌کنند تا شناسایی بر اساس چهره‌ها را انجام دهید . این می‌تواند به بهبود تجربه تماشا و بهبود کیفیت تصاویر کمک کند.

تشخیص حرکت :

دوربین تلویزیون می‌تواند حرکات شما را تشخیص داده و به عنوان ورودی برای کنترل تلویزیون در بازی‌ها یا برنامه‌های تعاملی استفاده شود. این امکان به ایجاد تجربه‌های مختلف کمک کند. وجود دوربین در تلویزیون ها می تواند به کسانی که علاقمند به بازی هستند مفید واقع گردد.

تلویزیون سامسونگ

ضبط ویدیو :

برخی تلویزیون‌ها امکان ضبط ویدیویی از برنامه‌های تلویزیونی یا محتوای ورودی را از طریق دوربین داخلی فراهم می‌کنند. این ویژگی می‌تواند به شما امکان مشاهده و ذخیره کردن محتواهای مورد علاقه‌تان را بدون نیاز به دستگاه ضبط جداگانه دهد.

تشخیص صدا و تصویر :

تلویزیون‌های هوش مصنوعی مجهز به دوربین می‌توانند صداها و تصاویر را تشخیص دهد و بر اساس آن‌ها عمل کنند. مثلاً می‌توانند به صورت خودکار ورودی‌ها را تغییر دهند یا واکنش نشان دهند.

شخصی‌سازی :

وجود دوربین می‌تواند به تلویزیون امکان شخصی‌سازی بیشتری بدهد. این به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس شناسایی چهره‌تان، تنظیمات و تجربه تلویزیون را به صورت اختصاصی برای هر کاربر تنظیم کنید.

امنیت :

دوربین در تلویزیون می‌تواند به عنوان یک دوربین امنیتی در خانه شما عمل کند. برخی تلویزیون‌ها از ویژگی‌هایی مانند تشخیص حرکت و اعلام آن به شما از طریق تلویزیون یا تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند.

تجربه بازی :

برخی بازی‌های ویدیویی به شما امکان اتصال دوربین تلویزیون خود را می‌دهند تا در بازی‌ها شرکت کنید و حتی از حرکات و صداهای شما برای کنترل شخصیت‌های بازی استفاده کنند.

سخن پایانی 

در نهایت، وجود دوربین در تلویزیون می‌تواند تجربه تماشای تلویزیون را جذاب‌تر و چندوجهی‌تر کند و امکانات بیشتری را به شما ارائه دهد.  اگر به دنبال خرید یک تلویزیون با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب مجهز به دوربین هستید وب سایت هفت هزار می تواند به شما کمک شایانی کند.

منبع: https://au7000.com/does-the-samsung-tv-have-a-camera/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *