۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۵۴ ق٫ظ

اسرار موفقیت در طراحی دکوراسیون از زبان بهترین طراحان دنیا

دوست دارید راز داشتن یک طراحی داخلی خوب برای دکوراسیون خود را بدانید؟ از آنجایی که طراحی دکوراسیون چه برای طراحان تازه کار و چه علاقه مندان به این کار، میتواند هم هیجان انگیز و هم گیج کننده باشد، ما برای شما رازهایی را از نظر بهترین طراحان دنیا، جمع آوری کردیم تا با ترفند هایی که امتحان خود را پس داده اند، دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید.

طراحی دکوراسیون

عجله نکنید

یکی از توصیه های مشترک میان اکثر حرفه ای ها این است که برای تزیین خانه خود، مخصوصا مان انتخاب وسایل مثل میز و صندلی، به هیچ عنوان عجله نکنید و سعی نکنید که عجولانه با انتخاب وسایل معمولی به نتیجه برسید.

تا جای ممکن همه چیز را بررسی کنید، در مورد ترکیب هر وسیله با وسیله دیگر خوب تحقیق کنید تا با خرید یک عنصر درست، بیشترین سود را ببرید و بتوانید تا سال ها بدون مشکل از آن استفاده کنید.

از زندگی خود الهام بگیرید

اگر به عنوان یک علاقه مند به طراحی در حال کار روی خانه خود هستید، از سبک زندگی و علاقه مندی های خود الهام بگیرید. سبک زندگی و علاقه مندی های شما یا مشتری بهترین راهنما برای شروع طراحی است. وقتی بر اساس این رویکرد طراحی را پیش می بریم، در نهایت به یک خانه زیبا و کاربردی میرسیم که منعکس کننده زندگی شماست و در هر نقطه وسایلی را می بینید که آن ها را دوست دارید و با آن خاطره دارید.

خلاق باشید

هر فضا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. خانه جدید شما با خانه قبلی یا خانه پدر و مادرتان متفاوت است و ممکن است طراحی هایی که برای یک فضا در نظر گرفته اید برای فضای دیگر به کار نیاید پس در لحظه نیاز به تصمیم و خلاقیت دارد.

اگر نمی توانید یک عنصر فضا مانند یک ستون را تغییر دهید باید بتوانید بداهه برای آن تصمیم بگیرید و گزینه های مختلف را بررسی کنید تا به یک نتیجه مناسب برای آن برسید.

وجود هنر ضروری است

وجود آثار هنری مانند یک تابلو نقاشی برای یک فضا ضروری است. این کار باعث میشود که طراحی شما یک هماهنگی داشته باشد. نیازی نیست که از آثار هنری گران قیمت استفاده کنید، همین که مواردی را بخرید که برای دکوراسیون شما مناسب باشد و یک تاثیر بصری جذاب داشته باشد، کافیست.

فضای مناسب برای مهمانی و دورهمی

در چیدمان باید دقت کنید که فضایی مناسب برای تعامل و گفت و گو بین خود و اعضای خانواده یا مهمان ها ایجاد کنید. این کار به ایجاد یک فضای صمیمی و دنج کمک میکند. برای اینکه مطمئن بشید در ایجاد این فضا را به خوبی ایجاد نموده اید، از یک فپقانون چیدمان مثلثی استفاده کنید. هر صندلی را در کنار میز های عسلی میز یا میز جلو مبلی مدرن طوری قرار دهید تا هر صندلی با صندلی های دیگر در یک حالت مثلثی ارتباط داشته باشد. نزدیک بودن صندلی ها به هم جدا از اینکه چقدر فضا در اختیار دارید، مهم است.

طراحی دکوراسیون

با معماری خانه هماهنگ باشید

یکی از اشتباهاتی که معمولا در هنگام طراحی داخلی مرتکب می شوید، این است که به جای اینکه طراحی خود را با فضا هماهنگ کنید سعی میکنید ویژگی های معماری را تغییر دهید، شما باید تلاش کنید تا با برجسته کردن ویژگی های دکوراسیون، ارزش آن ها را بیشتر کنید و توجه ها را به آن جلب کنید.

نور کافی

یک راز بزرگ برای داشتن یک دکوراسیون زیباتر، استفاده از نور چه به صورت مصنوعی و چه طبیعی است. با یک نورپردازی خوب که از طریق وسایل روشنایی کافی یا پرده های نازک که نور را از پنجره ها وارد میکند، میتواند یک فضای تاریک و خفه را گران تر ، باز تر و لوکس تر کند.

بافت و منسوجات متنوع

روی کنار هم قرار گرفتن رنگ ها، الگو ها و بافت ها تمرکز کنید تا بتوانید یک طراحی گرم و صمیمی ایجاد کنید که متعلق به شما و شخصیت شماست. در غیر این صورت یک دکوراسیون هتلی خواهید داشت که سرد و بی روح است.

استفاده از علاقه مندی ها به عنوان دکوری

یکی از راه های زیباتر کردن دکوراسیون در عین حال که مناسب شما و شخصیت شما باشد، استفاده از علاقه مندی هایتان به عنوان جزییات دکوراسیون است. برای مثال اگر یک پاترهد هستید، انواع اکسسوری های فیلم محبوبتان را بر روی یک شلف که از گامی نو خریداری کرده اید قرار دهید. میتواند این شلف را میز تحریر ، کنسول، جاکفشی و حتی میز تلویزیون یا هر وسیله دیگر که از این سایت خریداری کرده اید ست کنید و زیبایی دکوراسیون خود را بیشتر کنید.

دکور خود را لوکس کنید

برای داشتن یک دکوراسیون شیک و لوکس حتما نباید که هزینه زیادی انجام داد، برای این کار کافیست که بهترین وسایل را برای خانه خود تهیه کنید. برای این کار بدون ولخرجی راهکار های زیادی وجود دارد. خرید از افرادی که قصد تغییر دکوراسیون دارند، خرید از سایت ها به صورت آنلاین که آفر های جذابی دارند که با کمی گشت و گذار و تحقیق امکان پذیر میشود.

از وجود آینه ها غافل نشوید

آینه ها در هر جایی که باشند، به فضا جذابیت میدهند. چه روی دیوار، چه روی زمین چه به صورت قدی و چه رومیزی به جذابیت بیشتر فضا کمک میکنند. یک آینه می تواند یک تاثیر چشمگیر در اتاق ایجاد کند و اتاق شما را بزرگ تر، روشن تر و لوکس تر کند. در حالی که بسیار کاربردی بوده و روزانه برای چک کردن استایل و ظاهر خود میتوانید از آن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون

با شیشه اتاق را بزرگ تر نشان دهید

وسایل و سطوح شیشه ای به دلیل این که مانع دید نمیشود و یک خط دید مستقیم به آن سوی وسایل ایجاد میکند، میتواند به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک کند.

یک درب شیشه که برای جدا کردن بخش های حمام، یک میز ناهار خوری یا جلو مبلی شیشه ای؛ گزینه هایی برای یک هدف هستند. شیشه باعث میشود فضا بزرگتر، روشن تر و مینیمال تر به نظر برسد.

از مد و ترند های روز دوری کنید

درست است که طراحان همیشه در جستجوی جدیدترین چیز ها برای استفاده در دکوراسیون هستند، اما، همه طراحان بزرگ دنیا به این که نباید دکوراسیون خود را مد وابسته کنید، متفق القول هستند. جدا از این که این ترندها به سرعت از بین میرود و باعث میشود که دکوراسیون شما نیز از مد بیفتد و حس دلزدگی ایجاد کند، خانه و دکوراسیون شما را به بقیه شبیه می کند و حس منحصر به فرد بودن را از بین میبرد.

به این ۵ عنصر توجه کنید

طراحی دکوراسیون

همانطور گفتیم عناصر معماری یک فضا خیلی اهمیت دارد، چه می خواهید طراحی را از صفر شروع کنید و یا بازسازی کنید، ۵ اصل وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید:

فضا :

فضایی که در اختیار دارید محدودیت های شما را مشخص میکند، شما نمیتوانید فضا را تغییر دهید به همین دلیل باید بتواند چالش هایی که برای شما ایجاد میکند را بپذیرید

خطوط :

با استفاده از خطوط میتواند حال و هوای دکوراسیون را تغییر دهید. برای مثال خطوط عمودی فضا را رسمی می کند، خطوط افقی فضا را متعادل تر میکند، مورب باعث میشود که چشم ها به سمت موضوعی هدایت شود و منحنی از رسمیت فضا می کاهد.

شکل :

شکل ها نیز احساسات فضا را تحت تاثیر قرار میدهند. دایره و بیضی به نرم تر شدن و حس لطافت فضا کمک میکند، مستطیل محبوب ترین شکل است و اغلب شکل های غالب در یک اتاق به این صورت است و برای نشان دادن ثبات از مثلث استفاده میشود.

رنگ :

بیش از هر عنصری، رنگ اتاق را زیبا میکند، خلق و خوی اتاق را تنظیم میکند، می تواند اتاق را گرم یا سر کند، یا آن را بزرگتر یا کوچکتر نشان دهد. شما با استفاده از رنگ می توانید نواقص را پنهان کنید و یا قسمتی را به نقطه مرکزی اتاق تبدیل کنید. حتی ساده ترین وسایل هم باید رنگ جذاب می تواند مرکز توجه شود.

بافت :

بافت نقش مهمی را در دکوراسیون خانه ایفا می کند، سطوح صاف و براق مانند ابریشم، حس رسمی تری را در اتاق ایجاد می کند. . استفاده چندین بافت مکمل باعث تنوع می شود، اما بهتر است، از تضادهای چشمگیر در بافت خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *