۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۹ ب٫ظ

امیر عبداللهیان: آینده غزه را ملت و مقاومت فلسطین رقم می‌زنند

به گزارش میهن نوین حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه در صورتی که حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد، گفت: راه حل در غزه را ملت فلسطین و مقاومت تعیین و مشخص می‌کنند و آینده غزه را ملت و مقاومت فلسطین رقم می‌زنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری الجزیره قطر درباره تلاش‌های کشورمان برای توقف جنایات جنگی در غزه علیه فلسطینی‌ها گفت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ابتکاری را برای متوقف کردن جنایات جنگی در غزه به رهبران کشور‌های اسلامی و سران کشور‌های عضو گروه بریکس مطرح کردند.

امیر عبداللهیان درباره آتش بس موقت در غزه که از روز جمعه اجرایی شده است، گفت: امیدواریم این آتش بس سرآغازی برای متوقف شدن جنایات رژیم صهیونیستی باشد. پیام‌هایی از طرف آمریکا دریافت کردیم مبنی بر اینکه خواهان توسعه دامنه جنگ نیستند. ما در پاسخ به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که آن‌ها با حمایت خود از اسرائیل و تجهیز تسلیحاتی آن، دامنه جنگ را گسترش می‌دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آمریکا در تصورش درباره اینکه می‌تواند بدون دریافت نظر فلسطینی‌ها درباره اینکه چه کسی بر غزه حکومت کند تصمیم بگیرد در اشتباه است.

غزه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *