۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱:۰۳ ب٫ظ

بارش شدید باران در ۱۰ استان/ امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش در آمدند

به گزارش میهن نوین مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق گزارش سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران روز چهار‌شنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، پیش‌بینی شده است.

بارش

معاون عملیات سازمان امداد و نجات بیان کرد: در روز پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، شمال زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان با بارش باران و وزش باد شدید مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود از حضور در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها، جویبارها، کانال‌های آب، تنگه‌ها و… که به ظاهر آرام‌اند دور شوند، زیرا بطور ناگهانی و بدون هشدار ممکن است گرفتار سیلاب در این مناطق شوند.

مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده باش در آمد

حامد یزدی مهر، عصر سه شنبه در جنع خبرنگاران، با اشاره به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی استان تهران اظهار داشت: مدیریت بحران استان تهران ضمن اعلام این هشدار به تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان به حالت آماده باش کامل درآمده است.

یزدی مهر گفت: طبق اعلام هواشناسی از عصر فردا چهارشنبه ۱۹ مهرماه تا روز جمعه ۲۱ مهرماه در استان تهران به ویژه در مناطق نیمه شمالی و مناطق غربی استان، شاهد وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش قابل ملاحظه دما، آبگرفتگی بعضی معابر، رخداد مه و احتمال تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی است.

وی در ادامه با تاکید بر عدم توقف و تردد در حاشیه رودها و مسیل‌ها گفت: به تمامی عشایر توصیه می‌شود از جا به جایی خودداری کرده و از چرای دام در ارتفاعات و تردد گله‌ها در مناطق سیل گیر و کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *