۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۴:۵۷ ب٫ظ

بررسی نتایج سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد در دیدار نهایی وزیران خارجه ایران و پاکستان

به گزارش میهن نوین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه پاکستان در این کشور به سر می‌برد، در آخرین مرحله از سفر رسمی سه‌روزه خود، در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، قبل از شرکت در ضیافت شام سروزیر ایالت سند، با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان به منظور جمع‌بندی نتایج این سفر، دیدار کرد.

امیرعبداللهیان

در این ملاقات دو وزیر، نتایج به‌دست آمده در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از نتایج دیدارهای خود با همتای پاکستانی و سایر مقامات عالی‌رتبه پاکستان، گفت‌وگوهای هیأت‌های دو کشور در طول این سفر را ثمربخش توصیف کرد.

امیر عبداللهیان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خیرخواه دولت و ملت پاکستان بوده و خواهد بود.

وی با ابراز رضایتمندی از روند مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر، تاکید کرد که  این روابط در مسیر درستی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار نتایج سفر وزیر امور خارجه ایران و گفت‌وگوهای وی با مقامات عالی‌رتبه پاکستانی را موفقیت‌آمیز ارزیابی و تاکید کرد، این سفر موفق‌ترین سفری بوده است که در طول تصدی وی بر وزارت امور خارجه پاکستان از سوی وزیر امور خارجه یک کشور خارجی به پاکستان صورت گرفته است.

بلاول بوتو زرداری اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در طول چند ماهه اخیر در روابط دو کشور داشته‌ایم، نسبت به تمامی چندین سال گذشته چشمگیرتر و موثرتر بوده است و در واقع ما پایه‌های گسترش هرچه بیشتر روابط را بنا نهاده‌ایم.

دو وزیر در پایان این دیدار، در ضیافت شام سیدمراد علی‌شاه سروزیر ایالت سند به افتخار حسین امیر عبداللهیان و هیات  همراه حضور یافتند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *