۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۷:۵۷ ب٫ظ

بهترین و زیباترین شستی های آسانسور در جهان + عکس

زیباترین آسانسورهای جهان

همانطور که می دانید امروزه بشر در دوره ای از تاریخ زندگی می کند که تکنولوژی در بالاترین نقطه خود قرار دارد و شگفتی های آن را می توان در عناصر مختلف زندگی و صنعت مشاهده کرد. آسانسور تنها بخش کوچکی از این فناوری پیشرفته است که برای رفع یکی از نیازهای روزمره در آپارتمان نشینی افراد استفاده می شود. مشکل اینجاست که مردم نه تنها به دنبال ارضای نیازهای کاربران خود هستند، بلکه با پیروی از سبک زندگی مدرن، به دنبال جنبه های زیبایی نیز هستند. از این رو در بررسی زیباترین آسانسورهای دنیا به دنبال شناخت اجزای آنها از جمله شستی آسانسور هستیم. شستی آسانسور در طراحی کابین و رعایت استانداردهای لازم برای آن بسیار مهم است.

آسانسور

اهمیت پنل آسانسور در طراحی آن

اگر قبل از بررسی شستی آسانسور به بررسی اهمیت استفاده از پنل‌های مختلف و باکیفیت در طراحی کابین آسانسور بپردازیم، خالی از لطف نخواهد بود. همان‌طور که اشاره کردیم، بشر در عصر تکنولوژی امروز، در کنار تأمین نیاز کاربری، به جنبه‌های زیبایی نیز اهمیت بسیاری می‌دهد. از این رو وجود آسانسورهای شگفت‌انگیز در جهان به دور از انتظار نیست. آسانسورها از المان‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که علاوه‌بر نوع کاربری سازه، در طراحی آن‌ها نیز تفاوت‌های بسیاری دیده می‌شود. آنچه در شناخت آسانسورهای شگفت‌انگیز و زیبا موردتوجه قرار می‌گیرد، در واقع شناخت مؤلفه‌هایی است که سبب خاص شدن آن‌ها می‌شود.

نوع طراحی و کیفیت معماری، نقش بسیار مهمی در زیبایی آسانسور دارد . به همین خاطر در کابین‌سازی آسانسور، به زیبایی، کیفیت و کارایی شستی آسانسور و سایر اجزای آن توجهٔ بسیاری می‌شود. قطعاً طراحی آسانسور و استفاده از المان‌های باکیفیت نقش بسیار مهمی در ایجاد جذابیت، کیفیت بالا، ایمنی مناسب و درنهایت فروش بیشتر آسانسور دارد. بی‌دلیل نیست که شرکت‌های داخلی و خارجی بر روی پنل آسانسور و طراحی حرفه‌ای و بی‌نقص آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. جالب است بدانید استفاده از کابین‌های آسانسور شیک و خاص به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متریال‌های ساختمان‌های لاکچری شناخته می‌شود.

شستی آسانسور چیست؟

حال که از اهمیت و لزوم طراحی حرفه‌ای در کابین‌سازی آسانسور‌های زیبا در جهان شدید، می‌توانیم شستی آسانسور را به‌عنون یکی از مهم‌ترین اجزای آن معرفی کنیم. شستی یا کلید آسانسور یک جزء ضروری در آسانسور است که با یک فشار ساده، عملکرد آسانسور را ممکن می‌سازد. شستی در حقیقت تنها یک دکمهٔ ساده نیست و با قابلیت‌های خاصی که دارد، امکان دسترسی شما به سطوح مختلف ساختمان را فراهم‌ می‌سازد. پنل شستی آسانسور اطلاعات مربوط به طبقهٔ منتخب را دریافت کرده و به بخش فرمان منتقل می‌کند. شستی یا کلید آسانسور با توجه به فاکتورهای مختلفی که در طراحی آن نقش دارند، در انواع مختلفی وجود دارد. این پنل‌ها به‌صورت سفارشی یا براساس نوع و ساختار آسانسور تولید می‌شوند‌. نکتهٔ مهم آن است که این پنل‌ها قابل‌تعویض و ارتقا هستند. در ادامه انواع شستی یا کلید آسانسور را معرفی می‌کنیم:

آسانسور

شستی آسانسور دکمه‌ای

این نوع شستی همان‌طور که از نام آن مشخص است، از تعدادی کلید یا دکمهٔ مکانیکی تشکیل شده و تعداد کلیدهای این پنل نیز بر حسب نوع کابین و امکانات آسانسور متفاوت است. شستی دکمه‌ای آسانسور بیشتر در طرح‌های شیشه‌‌ای و استیل تولید می‌شوند. دنل‌های شیشه‌ای معمولاً از جلوهٔ بصری زیباتری برخوردارند. در حالی که پمل‌های استیل مقاومت و طول عمر بیشتری ارائه می‌دهند.

شستی کارتی آسانسور

این نوع از پنل‌های شستی در آسانسور، به فناوری رادیویی تجهیز شده و تنها در صورتی عملکرد خود را ارائه می‌دهند که از کارت‌های مخصوص و هماهنگ با کد برنامه‌نویسی‌شدهٔ پنل استفاده شود. معمولاً اگر آسانسور ساختمانی به چنین شستی احضار کابین و طبقات مجهز شده باشد، فقط ساکنان ساختمان کارت شستی را در اختیار خواهند داشت. به این ترتیب با کنترل بیشتر رفت‌وآمد ساکنان ساختمان یا برج، استهلاک آسانسور نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.

شستی آسانسور لمسی

احتمالاً شما نیز این روزها در استفاده از آسانسور با پنل‌های شستی لمسی سروکار دارید. طبیعتاً این نوع از شستی‌ها جدیدتر و با فناوری روز سازگارتر هستند. در این نوع از پنل‌ها، از صفحاتی لمسی برای تاچ استفاده شده و خبری از دکمه‌ نیست. آنچه سبب تفاوت شستی لمسی آسانسور و شستی دکمه‌ای شده‌است، تنها تکنولوژی دریافت اطلاعات آن است، چون سایر فرایند دریافت اطلاعات و عملکرد پنل در انتقال کابین به طبقات مختلف در پنل لمسی، درست مانند شستی دکمه‌ای آسانسور است. این نوع شستی نیز در دو نوع استیل و شیشه‌ای با همان قابلیت‌هایی که ذکر کردیم طراحی و تولید می‌شود. هر چند که شستی لمسی جدیدتر و البته زیباتر است، اما نسبت‌به شستی دکمه‌ای از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و مقاومت و طول عمر کمتری نسبت‌به مدل‌های دکمه‌ای دارد.

آسانسور

نکته

شستی احضار کابین لمسی آسانسور به دلیل حساسیت بالا برای آسانسورهای با ترافیک بالا مناسب نیست. البته این بدان معنا نیست که این شستی‌ها ناکارآمد هستند. معمولاً برای آسانسورهای صنعتی و ترافیک بالا، از شستی‌های دکمه‌ای استفاده می‌کنند. در این بین باید توجه داشته باشید که در طراحی آسانسور برای محیط‌های مرطوبی مانند استخر، باید از متریال‌های باکیفیت و ضدزنگ در تولید پنل دکمه‌ای استفاده کرد.

سایر امکانات شستی آسانسور

شستی های آسانسور بسته به نوع کابین آسانسور دارای امکانات متفاوتی هستند. برخی از آسانسورها به یک پنل تماس و برخی دیگر به دو پنل مجهز هستند. به این ترتیب در مدل اول شستی فرمان فراخوانی کابین را دریافت کرد و به این ترتیب کابین در مسیر و در اولین گذر در طبقه ای که کاربر انتخاب می کند متوقف می شود. در حالی که در نوع دوم کابین آسانسور مجهز به دو پنل شستی است که یکی به سمت بالا و دیگری به سمت پایین حرکت می کند. در صورتی که کاربر بخواهد به طبقات بالا منتقل شود از انگشت شست خود استفاده می کند و تنها زمانی که کابین بالا می رود در طبقه مورد نظر می نشیند. این نوع نظافت کابین و کف نقش مهمی در صرفه جویی در انرژی و زمان دارد.

درمورد سایر امکانات پنل آسانسور نیز می‌توان به شستی زنگ خطر، شستی بازنگهدارندهٔ خطر، شستی فن، شستی جهت ایست در طبقات، شستی لامپ اضطراری در زمان قطع شدن برق، نشانگر طبقات و غیره اشاره کرد. همان‌طور که مشخص است، هر یک از این کلیدها مزایای قابل‌توجهی ارائه داده و این امکان را فراهم می‌سازند تا کاربران با اطمینان بیشتری از آسانسور استفاده کنند.

آسانسور

راهنمای انتخاب بهترین پنل آسانسور

تا اینجا انواع شستی آسانسور را معرفی کردیم و نقش تعیین‌کنندهٔ آن در طراحی و ساختار کابین آسانسور را نیز شرح دادیم. با توجه به اهمیت و لزوم استفادهٔ مداوم از آسانسورها، انتخاب بهترین پنل احضار کابین و طبقات جهت استفادهٔ بهینه و بدون مشکل از آسانسور نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند توجه به فاکتورهای زیباسازی در طراحی کابین آسانسور جهت تأمین جلوه‌های بصری آن از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما اگر از پنلی استفاده کنید که کارایی و عملکرد مناسبی نداشته باشد، قطعاً جنبه‌های زیبایی نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرند. به همین خاطر برای انتخاب بهترین پنل، باید نیاز کاربری و نوع آسانسور را در نظر بگیرید. بهتر است بگوییم با وجود این‌که هیچ محدودیتی در انتخاب شستی آسانسور و استفاده از آن در کابین‌های مختلف تعریف نشده است و حتی امکان تعویض و ارتقای پنل شستی و نمایشگر نیز وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب پنل شستی، نوع آسانسور و نیاز کاربری خود را در نظر بگیرید. هر یک از پنل‌های شستی در نوع خود، زیبا و کارآمد هستند و وقتی با نیاز کاربری شما سازگار باشند، جلوهٔ بهتری خواهند داشت.

قیمت پنل شستی آسانسور

هرچند امکان خرابی در پنل شستی احضار کابین و طبقات وجود دارد. اما این قطعه یک وسیلهٔ مصرفی نبوده و می‌توان به استفادهٔ دائمی آن رسید. بنابراین بهتر است هنگام خرید پنل شستی، بهترین و باکیفیت‌ترین پنل را انتخاب کنید تا به استفادهٔ بهینه از آن برسید. در خرید این تجهیزات، قیمت همواره به‌عنوان یک فاکتور مهم مطرح می‌شود. قیمت شستی‌های آسانسور به مدل، طراحی امکانات، کیفیت ساختاری، برند تولیدکننده و عواملی از این قبیل بستگی دارد. اگرچه شما باید برای خرید بهترین پنل شستی هزینهٔ بیشتری پرداخت کنید، اما قطعاً اطمینان خواهید داشت که در استفادهٔ مداوم و طولانی مدت آن، با مشکلی مواجه نخواهید شد. گذشته از جنبه‌های کاربری، پنل‌های باکیفیت و زیبا نقش بسیار مهمی در زیباسازی کابین آسانسور دارند و جذابیت آن‌ها فضای کابین را برای شما خسته‌کننده نمی‌کند. به این ترتیب می‌توانید شرکتی را انتخاب کنید که علاوه‌بر فروش شستی‌های آسانسور باکیفیت و شیک، قیمت مناسبی بر روی محصولات خود می‌گذارد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به شستی آسانسور و تأثیر زیبایی و کیفیت آن بر زیباسازی کابین‌های آسانسور صحبت کردیم و انواع شستی را معرفی کردیم. اگر به آسانسورهای مراکز تجاری بزرگ و برج‌های لاکچری دقت کرده باشید، همگی دارای طراحی لوکس و بی‌نظیری هستند که حتی برای چند ثانیه هم که شده، شما را مات و مبهوت می‌سازند‌. در این بین شستی‌های کابین آسانسور نقش تعیین‌کننده‌ای در نمایش کیفیت و کارایی آسانسور دارد. به همین خاطر بهتر است در انتخاب این تجهیزات برای طراحی زیباترین آسانسورها کمی دقت و توجه داشته باشید. بهتر است برای دریافت مشاورهٔ خرید و البته خرید شستی و طراحی کابین آسانسور با بهترین قیمت، یک مجموعهٔ معتبر و متخصص را در این زمینه همچون آریانانوین انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *