۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱:۵۰ ب٫ظ

تصاویر اولیه از بقایای زیردریایی تایتان؛ «احتمال پیدا شدن بقایای انسانی»

زیردریایی تایتان

قطعاتی از بقایای زیردریایی تایتان که در پی انفجار به مرگ ۵ نفر منجر شد، به ساحل منتقل شده است. همزمان گارد ساحلی آمریکا می گوید احتمالا بقایای انسانی را در لاشه این شناور یافته است.

میهن نوین: تایتان روز یکشنبه برای سفر به عمق دریا و بازدید از بقایای کشتی تایتانیک به آب انداخته شد و در زمان کوتاهی پس از آن، تماسش با کشتی مادر قطع شد. تمامی پنج سرنشین این زیردریایی کشته شدند.

قطعات فلزی  زیردریایی تایتان روز چهارشنبه از کشتی هورایزن آرکتیک در سنت جونز کانادا به ساحل منتقل شد.

تصاویر منتشر شده این قطعات را پیش از انتقال با جرثقیل نشان می‌دهد.

زیردریایی تایتان

گارد ساحلی آمریکا می‌گوید پاشنه و سازه زیرین و نشیمن این زیردریایی در میان آوار به جا مانده از انفجار پیدا شده است.

تمامی ۵ سرنشین این زیردریایی کوچک جان باخته‌اند و گمان نمی‌رود تیم‌های تجسس قادر به پیدا کردن بقایای آنها باشند

زیردریایی تایتان

گارد ساحلی آمریکا می‌گوید ۵ قطعه بزرگ بقایای زیردریایی تایتان را پیدا کرده است. مقام‌ها بر اساس مشاهده این قطعات می‌گویند تاتیان به احتمال بسیار زیاد بر اثر فشار بیرونی در خود مچاله و خرد شده و سپس از هم پاشیده است.

همزمان هویت سرنشینان این زیردریایی کوچک که برای تور بازدید از بقایای تایتانیک به اعماق اقیانوس اطلس رفته بود، اعلام شده است.

زیردریایی تایتان با پنج سرنشین روز یکشنبه برای سفر به عمق دریا و بازدید از بقایای کشتی تایتانیک به آب انداخته شد و کوتاه مدتی پس از آن، تماس آن با کشتی مادر قطع شد.

عصر پنجشنبه – اول تیر، ۲۲ ژوئن – دریادار جان مائوگر از نیروی دریایی آمریکا به خبرنگاران گفت که کشتی جستجوگر «هورایزن آرتیک» توانسته بخش‌های دماغه و قیفی شکل تایتان را پیدا کند و سپس بخش‌های دیگری از لاشه این زیردریایی را یافته است.

زیردریایی تایتان

زیردریایی تایتان

این مقام گارد ساحلی آمریکا گفته آن طور که از قطعات پیدا شده مشهود است متاسفانه تایتان با درون‌پاشی فاجعه آمیز روبرو شده و پس از مچاله شدن بر اثر فشار بیرونی، از هم پاشیده و متلاشی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *