۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰:۲۸ ق٫ظ

تلویزیون شیائومی Q1 بخریم یا سونی X75K

تلویزیون ها دارای مدل و سری های مختلفی هستند و یکی از چالش های پیش روی کاربران در حین خرید تلویزیون، انتخاب مدل و سری های مختلف است. هر یک از برندهای تولید کننده تلویزیون، محصولات خود را با مشخصات فنی مختلف روانه بازار خواهد کرد که قاردند نیاز کاربران خاصی را برطرف نمایند.

 

دو برند شیائومی و سونی از برترین برندهای تولید کننده تلویزیون هستند و هر دو شرکت نیز اقدام به معرفی و تولید تلویزیون در مدل و سریهای مختلفی می نمایند تا کاربران با توجه به شرایط و بودجه ای که در اختیار دارند، تلویزیون مد نظر را انتخاب نمایند. در مدل از تلویزیون های سری Q1  از شیائومی و X75K از سونی در یک بازه قیمتی قرار داند و در این بخش اریکده کالا تصمیم بر بررسی هر کدام از آنها و مزایا و معایب آنها گرفته است.

هر یک از دو مدل توسط برندهای بسیار معتبری تولید شده اند و همین مسئله موجب اعتماد کاربران به خرید تلویزیون سونی X75K  و شیائومی Q1 خواهد شد. البته باید این نکته را یادآور شد که اگر در انتخاب تلویزیون، برند و شرکت سازنده را بیشتر ملاک قرار خواهید داد، خرید تلویزیون سونی پیشنهاد خواهد شد.

تلویزیون

مقایسه نمایشگر Q1 و X75K

نمایشگر از اصلی ترین بخش های تلویزیون است که وضوح آن بسیار بر انتخاب کاربر تاثیر خواهد گذاشت. تنمایشگر هر دو سری از تلویزیون دارای وضح فورکی هتاسند و تصاویر را با رزولوشن ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ به نمایش خواهند گذاشت. اما یکی از اصلی ترین وجه تمایز این دو تلویزیون، تکنولوژی ساخت پنل آنها است. در پنل نمایشگر Q1 از فناوری QLED استفاده شده است اما در X75K سونی از فناوری LED بهر گرفته شده است. گرچه وضح نمایشگر هر دو تلویزیون فورکی اما در Q1  به لطف بهره گیری از فناوری کیولد، رنگ ها بسیار جذاب تر به نمایش در خواهند آمد. سونی نیز از فناوری TRILUMINOS بهره گرفته است که رنگ های موجود در تصاویر را به واقعیت نزدیک خواهد کرد. کنتراست و شفافیت نمایشگر Q1 به لطف QLED نسبتاً بالاتر است که از این منظر برتری آن را نشان خواهد داد. در هر دو تلویزیون از پردازشگر های بسیار قدرتمندی استفاده شده است که به بهبود کیفیت تصاویر کمک شایانی نموده اند و می توانند رضایت کاربران را جلب نمایند. همچنین هر دو سری تلویزیون از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می کنند که به لطف آن جزئیات تصاویر به بهترین شکل ممکن نمایان خواهند شد.

سیستم صوتی

سیستم صوتی یکی از بخش های دیگر کارآمد در تلویزیون است که لازم است در حین خرید و انتخاب به آن توجه نمود. شیائومی Q1 دارای سیستم صوتی با توان خروجی ۳۰ وات و سونی X75K دارای سیستم صوتی با توان خروجی ۲۰ وات است که در بخش صوتی نیز شیائومی برتری نسبتاً بالاتری دارد. اگر سیستم صوتی یکی از ملاک های اصلی شما در انتخاب تلویزیون است. اقدام به خرید تلویزیون شیائومی نمایید. هر دو شرکت برای افزایش کیفیت صدا و بهینه سازی سیستم صوتی از تکنولوژی های مختلفی بهره گرفته اند که علاوه بر افزایش کیفیت صدا، کارایی سیستم صوتی را نیز بسیارافزایش داده اند.

سیستم عامل

سیستم عامل به نوبه خود از ویژگی هایی است که در حین خرید و انتخاب تلویزیون به آن توجه خواهد شد. در هر دو طرس از این تلویزیون های شیائومی و سونی از سیسم عامل اندروید سافتاده شده است که امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هر دو تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل، ریموت کنترل هوشمند را نیز دارا هستند که به مدیریت تلویزیون کمک شایانی کرده اند. با استفاده از سیستم عالم ها می توانید انئواع برنامه و بازی را بر روی تلویزیون نصب نمایید.

 

در این مقاله سعی بر بررسی دو مدل از تلویزیون های بسیار محبوب Q1 شیائومی و X75K سونی شده است. اعتبار بالای شرکت های سازنده (سونی یه کم بالاتره) از مزایای هر دو سری از این تلویزیون ها است. کیفیت ساخت بالا، نمایشگر مناسب، ظاهر شیک و جذاب و سیستم صوتی قدرتمند از ویژگی های اصلی هر دو سری است که می تواند نیاز و رضایت کاربران را جلب کند. تصمیم گیرنده نهایی برای خرید هر یک از این تلویزیون ها خود شما هستید. همچنین در ارکیده کالا امکان خرید تلویزیون با برند، مدل و ابعاد مختلف فراهم شده است و همچنین می تواندی به اطلاعات کامل تری از هر مدل تلویزیون دست پیدا کنید. برای خرید تلویزیون های بیشتر از ارکیده کالا به آدرس زیر مراجعه نمایید.

orkidehkala.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *