۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۲ ق٫ظ

تمام نقاط حادثه‌ خیز جاده‌ها تا پایان دولت اصلاح می‌شود

به گزارش میهن نوین معاون راهداری گفت: تعهد وزیر راه‌ و‌ شهرسازی اصلاح کل ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز کشور تا پایان دولت است.

حادثه‌

در میز اقتصادی امروز در خصوص اصلاح نقاط و محور‌های حادثه خیز جاده‌ای با حضور مسئولان مربوطه نکاتی مطرح شد و عضو هیات رئیسه مجلس، یوسفی گفت: در دو روز گذشته در مجلس به مدیریت حمل و نقل پرداختیم. در ماده ۵۷ ستاد ترانزیت برای اولین بار شکل گرفت که ۲ بند الحاقی داشت یکی کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات و یکی در خصوص واردات کشنده‌ها بود. ۱۱۴ هزار کشنده داریم که عمری بالای ۲۰ سال دارند. اولین نکته در خصوص کیفیت خودرو‌هاست که مجلس دو کار انجام داده است یکی بخش واردات و نکته دوم هم همین بخش است.

اکبری معاون راهداری گفت: ۸۸۷ نقطه حادثه خیز آخرین صورت جلسه ما با پلیس است. این اختلاف‌ها منشا اصلی آن آمار‌هاست. ۸۸۷ نقطه مستندات لازم را دارند. داده‌های تصادفات جاده کشور در یک بازه سه ساله در یک نقشه بررسی می‌شود. سامانه‌ها این بررسی‌ها را انجام می‌دهند، اختلاف آمار پلیس و راهداری احتمالا بر اساس مستندات است.

او افزود: اکر کروکی‌ها برخط شود اختلاف آماری نقاط حادثه خیز برطرف خواهد شد. برای رفع این نقاط برآورد ما ۸ هزار میلیارد تومان بودجه است. از ابتدای سال ۴۰ نقطه را تمام کردیم و فکر می‌کنم کل ۸۰۰ نقطه تا پایان سال تمام شود. همیشه بودجه یک عامل محدود کننده بوده است. در جلسه‌ای که اسفند داشتیم ما ۵ هزار میلیارد تومان درخواست کردیم که حدود ۲ هزار میلیارد تومان آن تامین شود و بقیه به سال ۱۴۰۱ منتقل شد.

راهکار مجلس در خصوص تکلیف این موارد چیست؟

یوسفی گفت: بر اساس ماده ۶۳ برنامه توسعه به صراحت اعلام شد که باید یک سامانه داشته باشیم که موارد و کروکی‌ها برخط در این سامانه بارگزاری شود. وقتی قانونی وضع می‌کنیم باید اجرا شود. ماده ۲۳ جرایم ترافیکی به صراحت اعلام شده باید جریمه گرفته شود. هر جا که نقطه حادثه خیز باشد ۶۰ درصد به آن نقطه اختصاص داده شود. این جرایم درآمد دولت نیست، اما امسال هنوز برای این مورد هیچ پرداختی وجود نداشته با اینکه جریمه‌های اخذ شده قانون سهم راهداری و شهرداری را کامل مشخص کرده است.

همچنین در ادامه شیران، رئیس مرکز کنترل ترافیک گفت: مرجع آمار کشته‌ها در تصادفات پزشکی قانونی است. پلیس راهور از ابتدای تکلیف قانون تمام کار‌ها را انجام داده و تمام آمار‌ها را به شکل برخط در سامانه سوانح ثبت می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *