۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۹:۵۰ ق٫ظ

خانه‌های لاکچری متوسط قیمت مسکن در تهران را افزایش می‌دهند

به گزارش میهن نوین ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اعلام آمار‌های بانک مرکزی برای قیمت مسکن در مهر ماه که امروز منتشر شده تنها برای استان تهران و آن هم برخی از مناطق است که به متوسط متری ۷۶ میلیون تومان رسیده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی از مناطق این افزایش قیمت کمتر بوده است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت‌ها در برخی از مناطق کمتر از این میزان است و در صورتی که عرضه و تقاضا در مناطق مختلف همخوانی داشته باشد مشکلی از لحاظ اثر گذاری روانی در حوزه قیمت وجود نخواهد داشت.

او افزود: بخش زیادی از این افزایش قیمت مربوط به واحد‌های لاکچری است که تعدادی از آن‌ها به بازار عرضه نشده و در صورتی که اخذ مالیات از خانه‌ها انجام شود نقش موثری در بهبود و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

مسکن

براساس این گزارش طبق اعلام بانک مرکزی در مهرماه امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳/۱ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل آن و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰/۰ درصد افزایش و ۴۲/۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۶۰/۶ میلیون ریال بوده است که حکایت از افزایش ۱/۰ درصد‌ی قیمت نسبت به ماه قبل دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *