۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱:۰۳ ق٫ظ

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات نظامی

به گزارش میهن نوین سرتیپ دوم پاسدار سید مرتضی میریان مشاور عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درحاشیه یادواره ۳۴ شهید حوزه مقاومت خندق که درروستای ” شیخ آباد ” بخش مرکزی آمل با بیان اینکه که، ایران در تولید تجهیزات نظامی خودکفا است، گفت: درمراقبت‌های مرزی، جمهوری اسلامی ایران، اکنون درهمه مرز‌های تحت اختیار خود به رادار‌های فوق پیشرفته و سامانه‌های کشف و ردگیری الکترواپتیکی مجهز شده است.

تجهیزات نظامی

او افزود: درحال حاضر دربسیاری از اختراعات جنگی وتجهیزات دفاعی برای دفاع از امنیت وکیان ایران اسلامی، حتی از دانش وفناوری‌های دشمنان ونیز کشور‌های پیشرفته نیز جلوترهستیم.

سردار میریان، تولید موشک‌های های پرسونیکی توسط متخصصان ودانشمندان ایرانی را نمونه کامل تعهد وخودباوری جوانان انقلابی اعلام کرد و گفت: باعث غرور ایران وملت سرافراز این کشور است که درحوزه تجهیزات نظامی درخودکفایی کامل هستیم.

مشاور عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هم اکنون درهمه مسیر‌های مرزی کشور با رصد کامل نیرو‌های فراجا که تمام پاسگاه‌های مرزی درچشم به چشم هستند وتحت کنترل قرار دارد.

او گفت: نیرو‌های همیشه آماده ارتش نیز دربخش دیگراز ماموریت‌های خود برای پاسداری از مرز‌های کشور مستقر هستند و همچنین نیرو‌های آماده سپاه که در جنوب شرق وشمال غرب کشور تحت کنترل همه جانبه خود دارند.

سردار میریان افزود: با فعال شدن سامانه‌های هوشمند درمرز‌های کشور، خوشبختانه امنیت بسیار خوبی درمرز‌ها ایجاد شده ونتیجه این زحمات را اکنون مردم ما در داخل کشور می‌بیبینند.

او درپاسخ به این پرسش برخی تحرکات دشمنان درمرز‌ها و ترور‌های ناجوانمردانه‌ای که صورت می‌دهند، چه پاسخی به این گونه اقدام‌ها داده می‌شود، گفت: دشمن وقتی فشار بهش وارد می‌شود، ناگزیرهست از یک جا‌هایی آن را به بیرون انتقال بدهد.

مشاورعملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند با یک حرکات کوچک مثل یک سوزن زدن به ایران اسلامی می‌تواند به عنوان ضربه‌ای کاری برای ما باشد، افزود: به ملت ایران با قاطعیت عرض می‌کنم، دشمن هرجایی که به خیال خودش یک سوزن به ما زده باشد، مطمئن باشید، ۱۰ برابر آن را از نیرو‌های آماده وجان فدای این ملت وکشور خورده است.

سردارمیریان گفت: با این وضعیت، همه سیستم‌های نظارتی وامنیتی واطلاعاتی، سازمان اطلاعاتی سپاه، اطلاعات مناطق و وزارت اطلاعات دراین حوزه بسیار فعالانه برخورد واشرافیت دارند ودراین راستا خیلی از توطئه‌های شوم دشمن را کشف وخنثی می‌کنند.

او افزود: ما دربسیاری از موارد در راستای اقدام‌های پیشگیرانه وبازدارنده خودمان تلاش کردیم ومعتقدیم، باید هزینه‌های دشمن را به حدی برسانیم که دشمن جرات نکند به ما خسارتی وارد کند ودراین زمینه‌ها نیز کار‌های زیادی شده ودرحال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *