۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۱۹ ق٫ظ

سود شیرین دلالان خارجی از مرکبات مازندران!

به گزارش میهن نوین حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه سورتینگ داران مازندران نسبت به حضور مشتریان و دلالان خارجی سر باغ مرکبات و کیوی که به مقررات کیفیت، زمان برداشت و قیمت بی توجهی می‌کنند، هشدار داد و خطاب به سورتینگ داران، گفت: باغداران اجازه عرضه مرکبات و کیوی نارس به بازار را ندهند.

مرکبات

او به وجود حضور دلال خارجی بر سر باغ مرکبات مازندران اشاره کرد و افزود: دلال خارجی میوه را به ریال از کشاورز خریداری می‌کند و بیشترین سود را می‌برد.

عنایتی گفت: حضور دلال خارجی سر باغ یک زیان بزرگ به کشور وارد می‌کند چرا که به دلیل اختلاف قیمت ریال با ارز‌های خارجی، مبلغ میوه برای آن‌ها بسیار پایین تمام می‌شود و در این میان بدون اینکه ارز به کشور وارد شود، محصول خارج می‌شود.

او با بیان این که از حدود ۵۰۰ واحد سورتینگ مازندران فقط حدود ۱۵۰ واحد دارای مجوز بهره‌برداری هستند، افزود: امسال طبق مصوبات، ثبت صادرات محصولات کشاورزی مازندران در استان باید انجام شود، که این موضوع به نفع استان در تولید و صنایع تبدیلی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توضیح این که ناظران مسوولان دولتی در بنادر و اتاق بازرگانی مازندران برای ثبت سفارش مستقر شدند، گفت: جهاد کشاورزی استان آماده صدور پروانه بهره‌برداری برای سورتینگ داران است.

او با بیان این که جهادکشاورزی مازندران آموزش فرآوری و بسته‌بندی محصولات باغی را شروع کرد، افزود: نوسازی و بهره گیری از تکنولوژی و فناوری نوین در صنایع تبدیلی کشاورزی ضروری است.

عنایتی بر لزوم ایجاد خط اعتباری ویژه برای عرضه مرکبات و کیوی مازندران تاکید کرد و گفت: تاکید می‌شود، باغداران به خصوص سورتینگ داران اجازه ندهند تا میوه کال در بازار عرضه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *