۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۰۴ ب٫ظ

فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست

فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست

روغن آرگان یکی از پر استفاده ترین محصولات تقویتی پوست و مو است که دارای فواید و خواص بسیاری می باشد، در این مقاله فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست را بررسی خواهیم کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از روغن های درمانی و گیاهی است که از هسته میوه یا ریشه درخت آرگان استخراج می شود، روغن آرگان حاوی مقدار بسیاری مواد معدنی و مغذی، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، امگا ۶، امگا ۹، اسید اولئیک، اسید لینولئیک و… است.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو بیشمار است، استفاده از این روغن مراقبتی برای مو ریزش مو را کاهش داده، شوره سر را درمان کرده و موجب نرمی و لطافت مو می شود، استفاده از روغن آرگان برای پوست، از پیری پوست جلوگیری کرده، ترک های پوستی را ترمیم کرده، پوست را سالم و درخشان می کند.

روغن آرگان

فواید و خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان مو را آبرسانی کرده و رطوبت مو را حفظ می کند.

استفاده از روغن آرگان به دلیل دارا بودن ویتامین E موها را به طور کامل آبرسانی و مرطوب کرده و از خشک شدن موها جلوگیری می کند.

ضمن این که استفاده از این روغن موخوره های موهای تان را از بین برده و از شوره و وزی آن ها جلوگیری می کند.

استفاده از روغن آرگان موجب تقویت ساقه مو می شود.

از آن جایی که روغن آرگان حاوی مقدار زیادی اسید های چرب و ویتامین E است استفاده از آن موجب تقویت ساقه مو شده و از مو در برابر آسیب و صدمه محافظت می کند که یکی از بهترین آنها روغن آرگان گلیس است.

روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری کرده به رشد مجدد مو کمک می کند.

ریزش مو یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد است اگر چه ممکن است درمان این مشکل زمان بر به نظر برسد اما استفاده از روغن آرگان علاوه بر جلوگیری از ریزش مو به رشد مجدد مو کمک می کند.

22

روغن آرگان از التهابات پوست سر جلوگیری می کند.

سلامتی پوست سر یکی از اصلی ترین فاکتورها برای سلامت مو معرفی می شود، ماساژ دادن کف سر با روغن آرگان از التهابات پوست سر جلوگیری کرده و عفونت و قارچ های پوست سر را از بین می برد.

روغن آرگان شوره سر را کاهش می دهد.

استفاده از روغن آرگان به دلیل دارا بودن مقدار بسیاری آنتی اکسیدان و ویتامین E به رفع شوره سر کمک می کند.

استفاده از روغن آرگان از وزی در موها جلوگیری می کند.

در صورتی که شما هم از موهای وز خسته شده اید می توانید برای جلوگیری از وز شدن موهای تان از روغن آرگان استفاده کنید.

 روغن آرگان از مو در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند.

در صورتی که موهای تان در برخورد با کلر یا نمک موجود در آب دریا و استخر دچار آسیب می شود، استفاده از روغن آرگان پس از استخر و دریا در رفع خشکی مو تأثیرات ویژه ای دارد.

روغن آرگان نوعی نرم کننده طبیعی محسوب می شود.

روغن آرگان خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد، پیشنهاد می شود که جهت نرم شدن موهای تان، ساقه مو را پس از شستشوی مو با مقداری روغن آرگان ماساژ دهید.

روغن آرگان از موخوره جلوگیری می کند.

خشکی و کاهش رطوبت مو از اصلی ترین دلایل موخوره مطرح می شود، با استفاده از روغن آرگان موهای تان مرطوب و آب رسانی شده و در نتیجه از ایجاد موخوره جلوگیری می شود.

روغن آرگان از مو در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند.

از آن جایی که روغن آرگان حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، استفاده از این روغن از مو در برابر اشعه خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

روغن آرگان از مو در برابر حرارت محافظت می کند.

سشوار، اتوی مو، بابلیس و… دستگاه های حرارتی برای آرایش مو هستند که استفاده زیاد از آن ها موجب آسیب دیدن تارهای مو می شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن موهای تان توصیه می شود که پیش از استفاده از لوازم حرارتی موهای تان را با مقداری روغن آرگان مرطوب کنید.

روغن آرگان از شکستگی تارهای مو جلوگیری می کند.

روغن آرگان به دلیل دارا بودن ویتامین E از فولیکول های مو در برابر هر نوع آسیبی محافظت کرده و از شکنندگی موها نیز جلوگیری می کند.

33

فواید و خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان مناسب انواع پوست به ویژه پوست های حساس است.

پوست های حساس به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید مرتب تمیز و مرطوب شوند، استفاده از روغن آرگان و ماساژ دادن پوست صورت به افزایش رطوبت پوست های حساس کمک می کند.

استفاده از روغن آرگان به سلامت پوست کمک می کند.

از آن جایی که روغن آرگان حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسید های چرب است، استفاده از آن موجب ترمیم و پاکسازی پوست شده و پوست را شاداب و براق می کند، توصیه می شود هر شب پیش از رفتن به رخت خواب، پوست صورت تمیزتان را با مقداری روغن آرگان ماساژ دهید و یکی از بهترین برندها برای پوست روغن آرگان بل اکسیر می باشد.

استفاده از روغن آرگان در پیشگیری و درمان آکنه تأثیر گذار است.

از آن جایی که روغن آرگان حاوی مقدار بسیاری ویتامین E و آنتی اکسیدن های مختلف است استفاده از آن از بروز آکنه جلوگیری کرده و آکنه و جوش ها را نیز درمان می کند.

استفاده از روغن آرگان در از بین بردن جای جوش نیز مؤثر است.

استفاده از روغن آرگان از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

عوامل محیطی از جمله آلودگی هوا، اشعه خورشید و… موجب پیری پوست شده و رطوبت پوست را از بین می برند، استفاده از روغن آرگان به دلیل دارا بودن ویتامین E از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از طریق آبرسانی و افزایش رطوبت پوست، از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

ضمن این که استفاده از روغن آرگان خاصیت کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست تان را افزایش می دهد.

44

استفاده از روغن آرگان ترک های پوستی را ترمیم می کند.

استفاده از روغن آرگان موجب بهبود ترک های پوستی می شود، برای رها شدن از ترک های پوستی و جای زخم می توانید از روغن آرگان استفاده کنید.

استفاده از روغن آرگان اختلالات پوستی را درمان می کند.

با توجه به این موضوع که روغن آرگان محصولی ضد التهاب و دارای خواص ترمیم کنندگی است، استفاده از آن می تواند در درمان اختلالات پوستی تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *