۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۶:۰۵ ب٫ظ

لوله سیاه صنعتی

لوله سیاه صنعتی

لوله سیاه صنعتی

لوله سیاه صنعتی چیست؟

لوله صنعتی یا لوله سیاه از دسته لوله‌های سنگینی هستند که دارای درز و جوش نیز می‌باشند. این لوله‌های صنعتی مطابق استاندارد DIN2440 تولید می‌شوند و در صنایع مختلفی همچون ساخت حفاظ و حصار، شاسی و داربست و… کاربرد دارند. در واقع این نوع لوله‌های صنعتی پر کاربرد در صنایع نسبتا سنگین هستند و جنس آن‌ها غیر گالوانیزه است. این محصول دارای رنگی سیاه است و با پوشش اکسید آهن و رنگ تیره روی این نام را به این لوله درزدار اختصاص داده‌اند.

لوله سیاه صنعتی سمنان دارای اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند که پر کاربرد در صنایع و پروژه‌های عمرانی بوده و برخی از آن‌ها رزوه می‌شوند تا به وسیله اتصالات مختلف به یکدیگر متصل شوند و برخی دیگر با جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند. همچنین توجه داشته باشید که از لوله سیاه جهت انتقال آب آشامیدنی استفاده نمی‌کنند چرا که در اثر برخورد با رطوبت، این لوله‌ها به راحتی زنگ می‌زنند و تنها لوله‌ای که در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد، محصولات نام‌برده هستند:

  • لوله گالوانیزه گلخانه ای
  • لوله گالوانیزه گرم
  • لوله آهنی سفید

در اصل لوله‌های گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و تنها لوله ضد زنگ با مقاومت بالا در بازار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های لوله سیاه آشنا شده تا مناسب‌ترین محصول صنایع خاص را خریداری کنید.

انواع لوله صنعتی سیاه

لوله صنعتی نیز همانند سایر محصولات دارای انواع مختلفی هستند که هر یک با توجه به استاندارد ساخت، نوع و اندازه‌ای که دارند دارای ویژگی‌های خاصی هستند. با توجه به اینکه هر یک از محصولات نام برده دارای گرید‌های متفاوتی هستند، میزان جوش پذیری، تنوع ابعاد و میزان سختی متفاوتی دارند.

لوله صنعتی آلیاژی

لوله صنعتی سمنان با آلیاژ‌های فلزی تولید شده‌اند و با ترکیب شدن عناصر مختلف سبب بهبود خواص مکانیکی محصول گشته‌اند. در واقع این لوله آلیاژی صنعتی در برابر خوردگی و حرارت مقاومت بالایی داشته و وزنی سبک‌تر از لوله‌ها فلزی و آهنی دارند. عمده کاربرد این محصول برای صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و… است.

لوله مانیسمان یا لوله فولادی بدون درز

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله‌های فولادی بدون درز و جوشی هستند که با رده‌های مختلفی به تولید می‌رسند و با توجه به رده‌ای که دارند، در صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. لوله مانیسمان رده ۴۰، لوله مانیسمان رده ۲۰ و ۶۰ و سایر محصولات به دلیل مقاومت و کیفیت بالا، قیمتی گران‌تر به نسبت سایر لوله‌ها دارند.

لوله صنعتی گالوانیزه

لوله گالوانیزه گلخانه یا لوله گالوانیزه گرم به نوبه خود به چند دسته مختلف اعم از لوله گالوانیزه کشاورزی، سبک، سنگین و صنعتی تقسیم می‌شوند که هر یک مناسب برای استفاده در مکان‌های مرطوب و نمناک هستند. لوله صنعتی گالوانیزه به دلیل داشتن پوششی از روی و گالوانیزه مقاومتی بالا در برابر عوامل محیطی مختلف دارند.

Industrial black pipe8

لوله صنعتی گوشتدار

لوله گوشت دار صنعتی از دسته لوله‌های فولادی هستند که با آلیاژ‌های مختلفی نیز به تولید می‌رسند. در واقع لوله گوشتدار صنعتی به عنوان خانوده ای از محصولات لوله مانیسمان هستند و با ضخامت دیواره بالا تولید می‌شوند و دارای تنوع زیادی هستند. در واقع این نوع لوله‌ها دارای مصارف صنعتی بوده و سایز‌های متنوعی دارند. در واقع لوله صنعتی گوشتی سیاه از قبیل محصولاتی هستند که با سایز‌های ۳.۸ الی ۲۴ اینچ به تولید می‌رسند و سایز محصول با اندازه قطر خارجی یعنی پشت تا پشت لوله تخمین زده می‌شود.

  • لوله گوشتی ۲۰ به ۳۰
  • ۲۰به ۴۰
  • لوله گوشتی ۴۹ به ۸۹
  • لوله گوشتی ۶۰ به ۱۲۰
  • لوله گوشتی ۷۰ به ۱۴۰
  • لوله گوشتی ۹۳ به ۱۳۳
  •   ۸۰ به ۱۴۰

لوله چدنی

لوله چدنی نیز یکی از انواع لوله‌های ساخته شده با فولاد چدنی هستند که در صنعت و ساختمان سازی عمده کاربرد‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. این لوله به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت، سختی و اکسیداسیون در صنعت پل سازی و ساخت ساختمان‌های صنعتی کاربرد‌های زیادی دارند.

لوله سیاه صنعتی

کاربرد لوله سیاه در صنعت

لوله سیاه که با نام لوله فولادی سیاه صنعتی نیز شناخته می‌شود، لوله‌ای بدون پوشش ضد زنگ است که به همین دلیل قیمت لوله سیاه با قیمت لوله مانیسمان قابل قیاس نیست! این لوله‌ها عمدتا با فولاد کربنی به تولید می‌رسند و اغلب به صورت پیوسته به یکدیگر وصل می‌شوند و در صورت نیاز برای لوله‌های سایز بزرگ اتصال با جوش پذیری انجام می‌شود. در ادامه عمده کاربرد‌های لوله سیاه را ذکر کرده‌ایم:

  • لوله سیاه به دلیل داشتن ضخامتی بالا، برای انتقال نفت و گاز بسیار مناسب هستند.
  • به کارگیری لوله سیاه در جهت ساخت پروژه‌های صنعتی و ساختمانی
  • ساخت پل‌های فلزی و خرپا‌های بلند و مستحکم
  • استفاده در صنایع پتروشیمی و ساخت تجهیزات ایمنی راه‌ها

مراحل تولید لوله سیاه صنعتی سمنان

اگر قصد خرید لوله سیاه سمنان را دارید، حتما باید مراحل تولید این محصول برایتان اهمیت داشته باشد! منظور ما در این باره این است که حتما باید نسبت به کارخانه تولیدی اطمینان داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که تمامی لوله‌ها مطابق با استاندارد‌های ثبت شده جهانی و بین المللی به تولید می‌رسند.

  1. ابتدا برای تولید لوله صنعتی ورق‌ها برش داده می‌شوند و با توجه به ابعاد و اندازه مد نظر برا قطر و اندازه لوله، ورق‌ها به لوله تبدیل می‌شوند.
  2. در مرحله دوم درز لوله جوشکاری می‌شود و جوشکاری به دو روش القایی و مقاومتی انجام می‌شود.
  3. بعد از جوشکاری باید از سطح جوش داده شده براده برداری شود و در نهایت تقسیم بندی لوله‌های فولادی انجام می‌شود و مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

منبع : https://ariafoolad.com/pricecat/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *