۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۵:۱۸ ق٫ظ

پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان مقابل قطر در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش میهن نوین رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن پیگیری می‌شود.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران که در گروه نخست انتخابی المپیک در برزیل به مصاف حریفان خود می‌رود، از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه به وقت تهران برابر قطر به میدان رفته است.

دو تیم در حالی برای سیزدهمین بار در طول تاریخ به مصاف یکدیگر می‌روند که آخرین رویارویی آن‌ها هشت روز پیش (سوم مهر ماه) در بازی‌های آسیایی هانگژو انجام شد و شاگردان بهروز عطایی سه بر صفر حریف خود را شکست دادند و راهی فینال این مسابقات شدند.

ترکیب شروع‌کننده ایران برابر قطر: سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی و آرمان صالحی

ترکیب تیم ملی والیبال قطر: بوریسلاو گئورجیف، وادیدی رایمی، بلال ابونابوت، ناجی، رنان ریبرو، حمد مبارک و پاپه دیاگنه

ست اول: ایران ۲۵ – قطر ۲۳

در این ست بازی پایاپای تا امتیاز هفده پیش رفت تا اینکه مهدی جلوه که به جای سید محمد موسوی مصدوم وارد زمین شده بود با سرویس های خوب ایران را نوزده بر هفده پیش انداخت. در ادامه هرچه قطری ها تلاش کردند نتوانستند به امتیازات ایران برسند و تیم ملی والیبال ایران پیروز ست شد. در این مسابقه که با حضور آرمان و میثم صالحی در ترکیب ثابت همراه بود، آن‌ها  توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. سرعتی زن های تیم ملی هم عملکرد درخشانی داشتند.

ست دوم: ایران ۲۳ – قطر ۲۵

بازی با دو سرویس خوب ایران دو بر صفر به سود ما آغاز شد اما در ادامه با سرویس‌های خوب دیاگنه قطری ها جلو افتادند اما باز هم ملی‌پوشان با آبشار های خوب صابر کاظمی ۱۸ بر ۱۵ جلو افتادند. اما از اینجا قطری ها بودند که با سرویس ها و دریافت های عالی و درخشش رنان ریبرو و وادیدی رایمی توانستند نتیجه را از آن خود کنند و پیروز ست دوم شوند. پاسور بلغاری‌‌الاصل قطری ها اکثر پاس ها را به دو دریافت کننده خود داد و جواب خوبی نیز گرفت.

ست سوم ایران ۲۵ – قطر ۱۷
بازی با یک تغییر برای ایران نسبت به ست دوم آغاز شد و شهروز همایونفر منش به جای میثم صالحی وارد زمین شد و تا امتیاز سیزده، شش پوئن جلو افتادیم. در ادامه صابر کاظمی که به یاد گذشته نه چندان دور خود افتاده بود با سرویس های عالی و کسب چند امتیاز سرویس فاصله را به هشت رساند و دیگر قطری ها نتوانستند در این ست به ایران برسند و تیم ملی والیبال ایران برنده ست سوم شد.

ست چهارم: ایران ۲۵  –  قطر ۲۳
در ست چهارم باز هم با سرویس های خوب محمد ولی زاده و شهروز همایونفرمنش توانستیم اختلاف زیادی را با قطری ها ایجاد کنیم، همین اختلاف زیاد باعث شد تا بازیکنان تیم ملی دچار کمی غرور شوند تا اختلاف به دو برسد. اما از اینجا بود که ملی پوشان به خود آمدند و با درخشش صابر کاظمی این ست را پیروز و اولین برد خود را در این رقابت ها دشت کردند.

ایران حالا بعد از این پیروزی فردا باید مقابل جمهوری چک قرار بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *