۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۵۱ ق٫ظ

گرایی به شانس مجدد رسید/ علیزاده و محمدی حذف شدند

به گزارش میهن نوین مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روز سوم با مبارزه کشتی گیران سه وزن ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم در سالن اشتارک آره‌نای بلگراد دنبال می‌شود. ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده نمایندگان ایران هستند که امروز (اول مهر) به مصاف حریفان می‌روند.

گرایی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران از چهار وزن اول مسابقات جهانی با امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلو، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلو و پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم به ترتیب صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شد و امشب نیز در سه وزن دوم با مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم شانس کسب دو مدال برنز را خواهد داشت.

نتایج کامل به شرح زیر است:

وزن ۶۳ کیلوگرم

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۲۵ نفر شرکت کرده اند، ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان گئورگی تیبیلوف از صربستان و مایربک سلیم اف از لهستان می‌رود. مراد ممدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان در گروه محمدی حضور دارد.

«محمدی» از راهیابی به یک چهارم نهایی بازماند 

ایمان محمدی در یک چهارم وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل حریفی از صربستان با نتیجه ۲ بر ۱۲ به مغلوب شد. حالا او باید منتظر راهیابی حریف روسی الاصل صربستانی به فینال باشد تا به جدول شانس مجدد راه یابد و برای کسب مدال برنز تلاش کند.

وزن ۶۷ کیلوگرم

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۴۲ کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ابرار آتابایف قهرمان آسیا از ازبکستان کشتی می‌گیرد.

شروع محمدرضا گرایی با سوبلس ۴ امتیازی

محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در کشتی نخست وزن ۶۷ کیلوگرم برابر ابرور آتابایف کشتی‌گیر جوان، اما پرقدرت ازبکستانی قرار گرفت و با نتیجه ۶-۳ برنده شد و راهی یک‌هشتم شد. گرایی گره کشتی خود را با یک سوبلس ۴ امتیازی باز کرد که باعث شد در تایم نخست ۵-۰ پیش افتد. حسرت جعفراف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان، ابراهیم السید دارنده مدال برنز المپیک از مصر و لوئیز اورتا سانچز قهرما وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک از کوبا نیز در گروه گرایی قرار دارد.

گرایی به یک چهارم صعود کرد

گرایی در این مرحله سوگابه از ژاپن را پیش رو داشت. قهرمان المپیکی کشورمان در این مبارزه حساس و نزدیک با برتری ۱۱ بر ۱۰ به یک چهارم صعود کرد. گرایی در این مبارزه بار‌ها به داوری اعتراض کرد.

گرایی از نیمه‌نهایی جا ماند

محمدرضا گرایی در مرحله یک‌ چهارم نهایی ۱۰-۰ به کشتی‌گیر آذربایجانی باخت.

گرایی در مرحله یک چهارم جعفروف از آذربایجان را مقابل خود داشت که مدال برنز جهان را در کارنامه دارد. ملی‌پوش کشورمان ۱۰ بر صفر شکست خورد تا شانس صعود به نیمه‌نهایی را از دست بدهد. وی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد. او در صورت رسیدن نماینده آذربایجان به فینال در مرحله شانس مجدد به روی تشک خواهد رفت.

وزن ۸۷ کیلوگرم

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۴۳ نفر شرکت کرده‌اند، ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با الیاس پاگکالیدیس از یونان سرشاخ شد که با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید تا به دور بعد صعود کند. ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین، علی چنگیز دارنده مدال برنز جهان از ترکیه در گروه نماینده کشورمان حضور دارند.

برتری علیزاده در دور نخست

ناصر علیزاده اولین کشتی گیر ایرانی بود که در روز سوم روی تشک آمد و در مصاف با پاکالدیسی از یونان درحالیکه نتیجه ۴-۴ به سود علیزاده شده بود درخواست چلنج کشتی گیر یونانی، نتیجه را دوباره ۴-۳ به سود او کرد، اما علیزاده خیلی زود با کمرگیری فن اجرا کرد، اما چلنج دوباره نتیجه را باز هم به سود یونانی کرد علیزاده که کشتی گیر برتر این مسابقه بود این مبارزه را ۶_۴ به سود خود تمام کرد.

ناصر علیزاده اولین کشتی گیر ایرانی بود که در روز سوم روی تشک آمد و در مصاف با پاکالدیسی از یونان با نتیجه ۶-۴ به برتری رسید.

«علیزاده» با شکست حریف لهستانی راهی یک چهارم شد

علیزاده در مرحله یک هشتم مقابل کولینیکا از لهستان قرار گرفت. فرنگی‌کار کشورمان در این مبارزه نزدیک ۴ بر ۴ پیروز شد و به یک چهارم صعود کرد. وی در این مرحله به مصاف برنده دیدار نورسلطان تورسینوف از قزاقستان و پارک از کره جنوبی می‌رود.

 علیزاده به نیمه‌نهایی نرسید

علیزاده در این مرحله ۴ به ۹ مغلوب نورسلطان تورسینوف از قزاقستان شد و برای ادامه کشتی‌هایش باید منتظر صعود حریف قزاق به فینال بماند.

در نیمه نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم، حسرت جعفروف که در یک چهارم نهایی محمدرضا گرایی را شکست داده بود، ۵-۳ گالستیان ارمنی را برد و فینالیست شد تا نماینده ایران هم شانس کسب مدال برنز را به دست آورد.

ایمان محمدی نیز که در دور دوم وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب تیبیلوف از صربستان شد، با توجه به شکست این فرنگی‌کار در نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها حذف شد.

همچنین با برتری علی چنگیز در نیمه نهایی ۸۷ کیلوگرم مقابل نورسلطان تورسینوف قزاقستانی، ناصر علیزاده هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *