به گزارش خبرگزاری میهن نوین، بر اساس مصوبات کمیته ارزی وزارت صمت، امکان ثبت سند برنامه تولید سال ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت برای واحدهای تولیدی وزارت صمت که بر اساس فرمول فصل تابستان (حداکثر سابقه واردات ۲ سال گذشته) مشمول سهمیه نشدهاند، فعال شده است.
در حال حاضر ثبت این سند برای واحدهایی که در تابستان امسال سهمیه تولیدی دریافت کردهاند، امکانپذیر نیست. سهمیه این واحدها در فصل تابستان ۱۴۰۵ بهصورت خودکار و بر اساس حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته محاسبه و اعمال خواهد شد.
فرآیند تایید اسناد ثبتشده
پس از ثبت سند برنامه تولید توسط کاربر، اسناد مذکور در سامانه طی سه مرحله بررسی و تأیید میشود:
تأیید اولیه توسط ادارات کل استانی
بررسی و تأیید نهایی توسط دفاتر تخصصی مربوطه
تخصیص سهمیه توسط معاونتهای تخصصی ذیربط
نحوه تخصیص سهمیه
پس از طی مراحل فوق، برای واحدهای مشمول، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهرهبرداری به عنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تعیین و اعمال خواهد شد.