۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۳ ق٫ظ

احترام به خود؛ درس ارزشمندی و عزت نفس است

به گزارش میهن نوین لیلا شقاقی روانشناس بالینی کودک و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با داشتن عزت نفس باعث می شود که درون خودمان احساس خوبی ایجاد کرده و بتوانیم این حس ارزشمند را به دیگران منتقل کنیم. اگر بتوانیم عزت نفسمان را با فرزندانمان به اشتراک بگذاریم. می توانند به راحتی در بزرگسالی پذیرا اشتباهات خود باشند.

احترام

او در ادامه بیان کرد: در این بین از خود انتظارات واقع بینانه ای خواهند داشت.حتی می توانند رابطه مناسبی را با دیگران برقرار کنند.با داشتن عزت نفس و ارزشمند بودن می توانند نیازهای خود را بشناسند و بیان کنند.

شقاقی تصریح کرد: نگذارید فرزندانمان ما را افراد از خودگذشته و مظلوم بدون عزت نفس بدانند. تصویر آرمانی یک زن به عنوان یک ابر انسان خستگی ناپذیر و از خود گذشته نه تنها برای خودمان بلکه برای فرزندانمان مفید نخواهد بود.

او گفت:ما فرزندانمان را دوست داریم و از خودگذشتگی ما برای رسیدن اهداف کل خانواده است. البته فرزندانمان باید بدانند که ما هم به عنوان یک انسان افکار و نیاز‌ها، علایق، نظر‌های خودمان را داریم . نه تنها نقش‌های خودمان بلکه به سایر وظایف خودمان می‌رسیم.

احترام به خود؛درس ارزشمندی و عزت نفس است 
این درس در این راستا است که فرزندانمان بدانند که چگونه به خودشان احترام بگذارند و ارزش خود را حفظ کنند.بهتر است تمام خانواده ها روش دادن عزت نفس و ارزشمند بودن را ابتدا از خود و بعد به فرزندانشان انتقال دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *