۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۹:۲۷ ق٫ظ

تنیس روی میز ایران بعد از ۶۵ سال صاحب مدال شد

به گزارش میهن نوین تیم ملی مردان تنیس روی میز ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کره جنوبی رفت و مقابل این حریف با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و به مدال ارزشمند برنز دست یافت تا پس از ۶۵ سال، یکی از سکو‌های بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص دهد.

تنیس روی میز

نتایج این دیدار به شرح زیر است:

– نیما عالمیان (رنکینگ ۲۰۸ دنیا) ۲ – جونگ هون لیم (رنکینگ ۱۷ دنیا) ۳
– نوشاد عالمیان (رنکینگ ۵۳ دنیا) ۲ – وو جین جانگ (رنکینگ ۱۳ دنیا) ۳
– امیرحسین هدایی (رنکینگ ۱۳۰ دنیا) صفر – گانگ هیون پارک (رنکینگ ۱۷۶ دنیا) ۳

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان برای رسیدن به این مرحله، دیروز در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفت و ۳ بر صفر پیروز شد.

در بازی اول نیما عالمیان مقابل هاریموتو نفر چهارم رنکینگ دنیا و نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت. در این بازی که کاملا حساس و نزدیک بود نیما نمایش فوق العاده‌ای داشت و در حالی ۲ بر یک از حریفش عقب بود، اما در ۲ گیم بعدی به برتری رسید و در مجموع ۳ بر ۲ پیروز بازی این بازی بزرگ شد.

در مسابقه دوم نوشاد مقابل شونسوکه توگامی نفر ۴۱ دنیا به میدان رفت و توانست ۳ بر ۲ به برتری برسد و ایران را ۲ بر صفر پیش بیاندازد. سومین نماینده ایران امیرحسین هدایی با رنک ۱۳۰ بود که مقابل یوشیمورا با رنک ۷۹ دنیا قرار گرفت. هدایی گیم اول را باخت، اما موفق شد گیم‌های دوم و سوم را به پیروزی برسد. در گیم چهارم حریف ژاپنی پیروز شد تا کار به گیم پنجم کشیده شود. گیم پایانی این بازی کاملا حساس و نزدیک دنبال شد و هدایی در حالی که عقب بود، در پایان موفق شد پیروز شود ایران با این برد به نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

در دوره گذشته، نوشاد عالمیان توانسته بود در بخش انفرادی برنز بگیرد ولی در بخش تیمی، آخرین مدال ایران مربوط به ۶۵ سال قبل بود که امروز این موفقیت دوباره تکرار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *