۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۲۴ ق٫ظ

درآمد افراد متخصص به فتوشاپ در سال ۱۴۰۲ لو رفت!

1

به گزارش سایت آکادمی آموزش گرافیک درآمد افراد متخصص به فتوشاپ در ایران امروزه به بالاترین حد خودش رسیده است و جزو یکی از پردرآمد ترین مهارت های سال ۱۴۰۲ به حساب می آید. افرادی که با دیدن دوره آموزش فتوشاپ به سطح بالایی از مهارت در زمینه فتوشاپ رسیده اند و درآمد هایی میلیونی زیادی به دست می آورند.

روش های درآمدزایی افراد متخصص به فتوشاپ

افراد متخصص به فتوشاپ میتوانند از روش زیادی برای کسب درآمد استفاده کنند که چند نمونه از پرکاربردترین آن ها را در ادامه به شما خواهیم گفت.

۱.طراحی لوگو:طراحی لوگو به مجموعه‌ای از عملیات طراحی و ایجاد نمادها، نشانه‌ها، کلمات و یا ترکیبی از آن‌ها به صورت خلاقانه گفته می‌شود که به منظور نشان دادن هویت یک شرکت، سازمان، برند یا فرد به کار می‌رود.

  1. ۲. طراحی کارت ویزیت: طراحی کارت ویزیت به مجموعه‌ای از فرآیندهای طراحی و ایجاد کارت‌هایی با اندازه و شکل استاندارد، که شامل اطلاعات تماس، لوگو و طرح منحصر به فرد است، گفته می‌شود. هدف از طراحی کارت ویزیت، نشان دادن هویت حرفه‌ای و شخصی شما به دیگران و افزایش شناخت شما در بین جامعه کسب و کار است. افرادی که با دیدن بهترین دوره آموزش فتوشاپ به سطح بالای در طراحی رسیده اند میتوانند با طراحی کارت ویزیت درآمد بالایی به دست بیاورند.

۳.طراحی پوستر: طراحی پوستر به مجموعه‌ای از فرآیندهای طراحی و ایجاد تصاویر و متن‌های جذاب و خلاقانه برای جلب توجه و انتقال پیام به مخاطبان مورد نظر، گفته می‌شود. هدف اصلی از طراحی پوستر، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی است که با استفاده از طراحی مناسب، به راحتی می‌تواند نظر مخاطبان را جلب و از ایجاد تأثیر مثبت بر روی آن‌ها نیز بهره‌مند شد.

۴.طراحی بنر: طراحی بنر در فتوشاپ شامل ایجاد تصاویر و متن‌های جذاب و خلاقانه برای تبلیغات و بازاریابی با استفاده از ابزارهای مختلفی است که با تعیین ابعاد بنر و محتوای آن، با استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های مناسب، متن و تصاویر مورد نظر در بنر قرار داده می‌شوند. در نهایت، بنر نهایی در فتوشاپ ذخیره و آماده استفاده می‌شود.

۵.طراحی فتومونتاژ: فتومونتاژ در فتوشاپ به معنای ترکیب چند تصویر و المان مختلف به صورت هنرمندانه با استفاده از ابزارهایی مانند ابزار Layer، ابزار Selection و ابزار Masking است. این فرایند به کار می‌رود تا تصاویر و المان‌های مختلفی که در ابتدا مجزا بوده‌اند، به صورت یکپارچه با یکدیگر ترکیب شوند و تصویر نهایی با کیفیت بالا و دقت بیشتری ایجاد شود.

2

درآمد افراد متخصص به فتوشاپ

درآمد طراحان و گرافیست ها بستگی به عوامل گوناگونی مانند میزان مهارت، تجربه ، نمونه کار و مکان دارد. برای مثال یک فرد متخصص به فتوشاپ هم میتواند به صورت استخدامی کار کند و هم به صورت فریلنسری که درآمد این دو کاملا با هم متفاوت است که در ادامه به آن میپردازیم.

درآمد طراحان در صورت دیدن دوره آموزش فتوشاپ و استخدام رسمی

درآمد طراحان گرافیک و افراد حرفه ای در زمینه فتوشاپ در صورت استخدام رسمی، به شدت به فاکتورهایی مانند سابقه کار، تخصص و مهارت‌ها، میزان تحصیلات و محل کار بستگی دارد. با این حال، در میانگین، طراحان گرافیک با سابقه کار بیش از ۵ سال و با تحصیلات بالاتر (مانند لیسانس یا فوق لیسانس) در شهرهای بزرگ می‌توانند به درآمد ماهیانه حدود۸ تا ۱۵ میلیون تومان دست یابند. البته این مبالغ به بیشتر یا کمتر از این میزان هم ممکن است که بستگی به فاکتورهایی مانند نوع شرکت، اندازه و محدوده فعالیت شرکت، نوع پروژه‌های مورد بررسی و … داشته باشد.

3

درآمد طراحان در صورت کار کردن به صورت فریلنسری

برای دانستن این موضوع اول باید به توضیح کار کردن به صورت فریلنسری بپردازیم: فریلنسری یعنی کار کردن به صورتی که بستگی به موقعیت مکانی خاصی نداشته باشد و در منزل و یا حتی در مسافرت هم امکان کار کردن وجود داشته باشد. مزایای این سبک کار کردن این هست که شما به راحتی و بدون نیاز به موقعیت مکانی خاصی میتوانید درآمد بالایی داشته باشید.

درآمد افراد متخصص به فتوشاپ در صورت کار کردن به صورت فریلنسری بسیار متغیر است و به عوامل زیادی مانند تخصص و مهارت، سابقه کار، شبکه مشتریان، تعداد و نوع پروژه‌ها، و… بستگی دارد. با این حال، می‌توان گفت درآمد طراحان گرافیک فریلنسر بستگی به میزان تعداد و پیچیدگی پروژه‌های دریافتی و همچنین شیوه تعرفه‌گذاری آن‌ها دارد.

در ایران میزان پرداخت به طراحان به صورت پروژه ای تعیین میشود که به طور میانگین میتوان گفت اگر یک فرد بالای ۲۰ پروژه دریافت کند میتواند درماه درآمد بالای ۲۰ میلیون تومان داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی درآمد طراحان گرافیست و افراد مسلط به فتوشاپ به دو صورت استخدام رسمی و فریلنسری پرداختیم. بر اساس آمار و ارقام، درآمد طراحان گرافیست به صورت فریلنسری بیشتر از درآمدشان به صورت استخدام رسمی است، اما با این حال درآمد آن‌ها در هر دو حالت متفاوت بوده و به عواملی مثل تجربه، مهارت، شهر و حجم کار بستگی دارد. همچنین، روش‌های مختلفی برای درآمدزایی طراحان گرافیست وجود دارد که می‌تواند به افزایش درآمد آن‌ها کمک کند. برای به دست آوردن درآمد بیشتر، بهتر است طراحان گرافیست همچنان به روزرسانی مهارت‌های خود و ارائه خدمات با کیفیت و جذاب به مشتریانشان توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *