۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲:۲۰ ق٫ظ

قهرمانی ایران در کافا در یک بازی جنجالی

 تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر برابر ازبکستان قهرمان تورنمنت کافا شد.

به گزارش میهن نوین تیم‌ ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت کافا به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار درنهایت با نتیجه ۱-۰ به سود یوزهای ایرانی به پایان رسید و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت امیر قعه‌نویی قهرمان این مسابقات شد.

قلعه‌نویی برای این دیدار از نفرات زیر در ترکیب اصلی استفاده کرد:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، مهدی قایدی، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ایران

سرتکو کاتانچ نیز برای رویارویی با ایران یازده نفر زیر را در ترکیب اصلی ازبکستان قرار داد:

اوتکیر یوسوپوف، خاجی اکبر علی جانف، فرخ سیفیف، اتابک شوکوروف، اودیل‌جان هامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، شرزود نصرالله‌اف، الدور شاهمرادف، استون اورونوف، عمر اشمرادف و عبدالله عبدالله‌اف.

داور: کیریل لونیکوف

حاشیه بازی؛ مصدومیت شدید بیرانوند و عزت‌اللهی

تیم ملی ازبکستان در میانه میدان صاحب یک خطای غیرمستقیم شد. پس از ارسال توپ توسط ازبک‌ها در محوطه جریمه عزت‌اللهی قصد دفع توپ و بیرانوند با خروج از دروازه تصمیم به دور کردن توپ را داشت که در این صحنه چانه بیرانوند به سر عزت‌اللهی برخورد کرد و دو بازیکن تیم ملی به شدت مصدوم شدند. بیرانوند بعد از این مصدومیت از زمین خارج شد و عزت‌اللهی در بازی باقی ماند تا خاطره اولین بازی ایران در جام جهانی مقابل انگلیس دوباره برای بیرانوند تکرار شود.

شرح بازی:

در نیمه نخست شاهد بازی پایاپایی از دو تیم بودیم تا اینکه در دقیقه ۲۹ سانتر احسان حاج‌صفی در محوطه جریمه ازبکستان با ضربه سر شیرجه‌ای سردار آزمون به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در ادامه چیزی به پایان نیمه نخست نمانده بود که در دقیقه ۴۵ ارسال ارونوف از سمت چپ زمین ایران با ضربه سر الدور شاهمرادف به تیر عمودی سمت راست دروازه برخورد کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی بازنده به رختکن نروند.

اما در نیمه دوم تیم ملی فوتبال ایران بازی با شروع نمایشی هجومی خیلی زود و به گل برتری رسید. مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ آزمون را در موقعیت گل قرار داد و شلیک سردار به گل اول ایران تبدیل شد.

در دقایق پایانی بازی حسین کنعانی‌زادگان که یک کارت زرد از داور گرفته بود روی یک ضربه کرنر در دقیقه ۸۹ با خطا روی بازیکن ازبکستان کارت زرد دوم را از لونیکوف گرفت و از زمین بازی اخراج شد تا شاگردان قلعه‌نویی در دقایق وقت اضافه ۱۰نفره شوند.

در ادامه تلاش تیم ازبکستان برای زدن گل تساوی بی‌نتیجه ماند تا ملی‌پوشان ایران با تک گل سردار آزمون پیروز فینال کافا باشند و به قهرمانی در مسابقات کافا برسند.

281475

منبع: خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *