۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۷:۳۰ ق٫ظ

سرور اختصاصی چیست؛ کدام کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

کسب و کارهای بزرگ و پیشرفته معمولاً به سرور اختصاصی نیاز دارند، اما  سرور اختصاصی چیست؟ سرورهای اختصاصی، سرویس‌های میزبانی وب هستند که با ایجاد یک سرور واحد، برای یک شرکت یا سازمان، امکان استفاده از آن را فراهم می‌کنند. این سرویس‌ها، برای اهداف مختلفی مانند اجرای یک وب‌سایت، ذخیره داده‌ها در فایل‌های ذخیره‌سازی پشتیبان یا ارائه خدمات ایمیل، قابل استفاده هستند. در این مقاله، به بررسی این سوال که  سرور اختصاصی چیست می‌پردازیم و کاربردهای آن در کسب و کارها، همراه با مزایا و نکاتی که باید در تصمیم‌گیری برای استفاده از این سرویس‌ها در نظر گرفت، بررسی می‌کنیم.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی در یک مرکز داده است که منحصراً به یک مشتری اختصاص داده شده است. این سرورها عمدتاً برای میزبانی وب‌سایت‌های بزرگ و پرترافیک، برنامه‌های کاربردی وب و سایر سرویس‌هایی که در آن‌ها کارایی مهم است، مانند یادگیری ماشینی و مجازی‌سازی، استفاده می‌شوند.

وبسایت‌های زیادی وجود دارند که به اندازه کوچک هستند که قابلیت استفاده از سرورهای اشتراکی را دارند. اما یک سایت بزرگتر، با بازدیدکنندگان بیشتر، زمانی که از سرورهای اشتراکی استفاده کند با مشکلاتی مثل محدودیت های سرعت، حافظه یا پهنای باند روبرو خواهد شد.

در سرور اختصاصی، مشتری می تواند کنترل کامل بر سرور و منابع آن داشته باشد. این باعث می شود که همه کاره ترین راه حل میزبانی باشد. سرورهای اختصاصی زمانی که کسب و کار شما نیاز به اجرای بسیاری از خدمات مختلف برای پشتیبانی از عملیات خود دارد، عملکرد فوق العاده ای خواهند داشت.

بعضی از مزیت های استفاده از سرور اختصاصی عبارتند از:

– امکان انتخاب سخت افزار و نرم افزار مناسب برای نیازهای خاص شما

– افزایش سرعت و عملکرد سایت و برنامه های شما به دلیل اختصاصی بودن منابع سخت افزاری

– افزایش امنیت سایت و برنامه های شما به دلیل دسترسی محدود به سرور

– امکان اجرای برنامه هایی که نیاز به منابع سخت افزاری بالا دارند

– امکان انجام تنظیمات پیشرفته و سفارشی برای سرور و نرم افزارهای مورد استفاده

 

کدام کسب و کارها به سرور اختصاصی نیاز دارند؟

سرور اختصاصی

شرکت‌هایی که حجم بزرگی از داده یا وب سایت‌های با ترافیک بالا دارند اغلب از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند.  به دلیل اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ به سطح بالایی از در دسترس بودند و امنیت احتیاج دارند با سرورهای اختصاصی کار می‌کنند. برای اینکه بدانید کسب و کار شما به سرور اختصاصی نیاز دارد یا نه لازم است تا درباره بازدید کنندگان وب سایت خود اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به کسب و کارهایی که به سرور اختصاصی نیاز دارند اشاره خواهیم کرد:

کسب و کارهایی که به امنیت بالا نیاز دارند

کسب و کارهایی که با اطلاعات حساس سروکار دارند، برای حفاظت از اطلاعات خود، به خرید سرور اختصاصی نیاز دارند. سرورهای اختصاصی اغلب امنیت و حفاظت پیشرفته ای برای اطلاعات مالی و حسابداری مهم در شرکت‌ها ارائه می‌دهند. برای مثال، یک بانک ممکن است به سرور اختصاصی نیاز داشته باشد تا اطلاعات مالی مشتریان خود را ذخیره کند. شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاری‌ها نیز ممکن است از سرورهای اختصاصی برای امنیت سوابق مالی استفاده کنند و دسترسی تنها برای افراد مجاز را فراهم کنند. سرورهای اختصاصی دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته هستند که می توانند از حملات سایبری جلوگیری کنند.

کسب و کارهایی با ترافیک بالا سروکار دارند

سرورهای اشتراکی و مجازی یا VPSکسب و کارهایی با ترافیک کم یا متوسط ​​مناسب هستند. برای اینکه به صورت دقیق تر بدانید VPS چیست می‌توانید به مقاله کاملتر آن مراجعه کنید. با این حال، برای کسب و کارهایی که ترافیک بالایی دارند، سرورهای اختصاصی گزینه بهتری هستند. سرورهای اختصاصی می توانند حجم بالای ترافیک را بدون ایجاد کندی یا قطعی پردازش کنند. کسب و کارهای بزرگی که دارای تعداد کاربران بالا و حجم داده‌های بزرگی هستند، به سرور اختصاصی نیاز دارند. این کسب و کارها می‌توانند با استفاده از سرور اختصاصی، پردازش داده‌های بزرگ را بهبود بخشند و به کاربران خود سرویس بهتری ارائه دهند.

برای مثال، یک وب سایت تجارت الکترونیکی با ترافیک بالا ممکن است به صدها یا حتی هزاران درخواست در هر ثانیه نیاز داشته باشد. یک سرور اشتراکی یا مجازی ممکن است نتواند این حجم بالای ترافیک را پردازش کند، که می تواند منجر به کندی یا قطعی وب سایت شود.

کسب و کارهایی که نیاز به اختصاص منابع دارند

برخی کسب و کارها نیاز به اختصاص منابع دارند، به عنوان مثال کسب و کارهایی که نیاز به پردازش‌های گرافیکی بالا دارند. در این صورت، سرور اختصاصی با منابع قابل تنظیم به کسب و کار کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در اختیار داشته باشد. برای مثال، یک شرکت توسعه نرم افزار ممکن است نیاز به سروری داشته باشد که بتواند برنامه های کاربردی خاص خود را اجرا کند. یک سرور اشتراکی یا مجازی ممکن است نتواند این نیازها را برآورده کند. سرورهای اختصاصی به کسب و کارها امکان می دهند منابع خود را بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنند.

کسب و کار های مرتبط با فروش و خدمات مشتریان

تراکنش‌های تجارت آنلاین نیز از جمله کسب و کارهایی هستند که می‌توانند از مزایای سرورهای اختصاصی بهره‌مند شوند. این به خاطر این است که یک سرور اختصاصی میتواند از فعالیت تقلبی، انتقالات غیرمجاز و هک شدن جلوگیری کند‌ به عنوان مثال یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است از سرورهای اختصاصی برای حفاظت اطلاعات کارت اعتباری مشتریان خود استفاده کند. اطلاعات شخصی مانند آدرس‌های گیرنده و فرستنده، سوابق خرید و تاریخ تولد نیز  اطلاعاتی هستند که از طریق سرور اختصاصی امنیت بیشتری دارند که این یک کاربرد موثر برای تراکنش‌های خرید آنلاین است.

نتیجه گیری

سرور اختصاصی

استفاده از هاست اختصاصی در شرکت های بزرگ با وب سایت هایی که به قابلیت اطمینان لازم برای آپتایم، امنیت و پردازش با سرعت بالا نیاز دارند، رایج است. یکی از مزایای اصلی استفاده از هاست اختصاصی، امنیت داشتن سخت افزار و اتصال به اینترنت است. یک سرور اختصاصی نیز بسیار سریعتر از یک حساب میزبانی مشترک است، که اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین یا نوع دیگری از وب سایت را راه اندازی کنید که به ظرفیت بالایی نیاز دارد، می‌توانید از طریق شرکت وب رمز خدمات مرتبط با سرور اختصاصی را دریافت کنید.‌

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک سرور اختصاصی برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، عوامل مختلفی مانند پهنای باند و پرسنل مورد نیاز باید در نظر گرفته شوند. سرورهای اختصاصی نیز ممکن است به بودجه بندی دقیق نیاز داشته باشند، زیرا برخی از خدمات ارائه دهنده ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. شما همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره از وب رمز بهترین خدمات سرور اختصاصی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *