۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۷ ق٫ظ

مراقبت از ماشین لباسشویی به عنوان یک سرمایه مفید

ماشین لباسشویی یکی از دستاوردهای مهم بشر در زمینه تکنولوژی خانگی است که به صورت گسترده در خانه ای  استفاده می‌شود. این ماشین های لباسشویی کاملاً خودکار به شما امکان می‌دهند تا لباس ‌های خود را با کمترین زمان و تلاش شستشو کنید. این ویژگی به شدت موجب صرفه جویی در زمان و در نهایت موجب محبوبیت این وسیله برقی خانگی شده است. شرایط مختلف و نیاز افراد منجر به تولید و طراحی مدل های مختلفی از ماشین لباسشویی ها شده است. اما نکته مهم د رمورد ماشین های لباسشویی، مراقبت و نگهداری از آنها است. نگهداری و حفظ مراقبت از این وسیله برقی خانگی می تواند موجب افزایش طول عمر آن شده و قادر به خدمت به شما برای سالیان طولانی باشد. رعایت برخی این نکات شامل هزینه های نخواهد بود اما می تواند به افزایش عمر و کاهش استهلاک دستگاه کمک بسیار زیادی نماید. باراد هوم لیست کاملی از راهکارهایی که منجر به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی ها خواهد شد را در ادامه بیان خواهد کرد.

لباسشویی

تمیزی و نگهداری دوره‌ای ماشین لباسشویی

تمیزی و نگهداری دوره‌ای ماشین لباسشویی بسیار مهم است تا این دستگاه به خوبی عمل کند و عمر مفید آن افزایش یابد. یکی از  مواردی که باید بسیار به آن توجه شود پاکسازی فیلترها و مسیر آب است. لازم است به صورت دوره‌ای فیلترهای ماشین لباسشویی را تمیز کنید. فیلترهای شستشو و فیلترهای آب همگی می‌توانند با رسوبات و کثیفی‌های لباس‌شویی مسدود شوند. این مسئله علاوه بر طول عمر، بر راندمان ماشین لباسشویی نیز تاثیر بسزایی برجای خواهد گذاشت. برای این کار لازم است مسیر آب و خطوط پمپ هم باید تمیز شوند که می توان از آبگریزان و محلول‌های خاص برای این کار استفاده کرد.

شستشوی بخش داخلی یکی دیگر از راههایی است که می توان در نگهداری ماشین های لباسشویی انجام داد. برای شستشوی بخش داخلی می توان از از یک محلول شستشوی مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. این مسئله از ایجاد و ماندگاری بوی بد ناشی از مواد شوینده نیز جلوگیری خواهد کرد. بهتر است بعد از اتمام شستشو به طور کامل اقدام به خشک کردن بخش داخلی دیگ نمایید و همچنین برای مدت زمان کوتاهی درب لباسشویی را باز نگه دارید. این کار از ایجاد بوی بد ناشی از آب بخای مانده در بخش داخلی جلوگیری خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید در جهت سلامت ماشین لباسشویی به آن توجه کرد، نظافت محیط اطراف آن است. بی شک گرد و غبار و نفوذ آن به بخش های داخلی می تواند در عملکرد لباسشویی در بلند مدت اختلال ایجاد کند. پس بهتر است به منظور حفظ سلامت این وسیله برقی آشپرخانه به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن اطراف آن نمود. بدنه ماشین های لباسشویی به طور معمول از فلز ساخته خواهد شد. معمولاً فلزها دارای قابلیت ضد زنگ می باشند اما بهتر است از پاشش احتمالی آب بر روی بر=دنه جلوگیری و ایت=نکه پس از  هر بار استفاده از آن، بدنه را با پارچه به طور کامل خشک نمود.

لباسشویی

انتخاب صحیح برنامه شستشو

یکی از موارد بسیار مهم در حین استفاده از ماشین لباسشویی، انتخاب صحیح برنامه شستشوی آن است که باید بسیار به آن توجه شود. انتخاب صحیح برنامه شستشو علاوه بر سلامت دستگاه، بر کیفیت شستشو تاثیر خواهد گذاشت برنامه شستشو باید با توجه به حجم و جنس لباس ها انجام شود. این مسئله بر صرفه جویی در مصرف آب، مواد شوینده و انرژی نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. علاوه بر انتخاب برنامه شستشو، باید با توجه به ظرفیت لباسشویی اقدام به پر کردن دیگ آن نمایید. قرار دادن حجم لباس بیشتر و حتی حجم کمتری از ظرفیت دیگ می تواند آسیب های بسیار جدی و جبران ناپذیری بر سیستم لباسشویی وارد نماید.

در روند شستشو بهتر است از مواد شوینده استاندارد و مختص ماشین های لباسشویی استفاده کنید. نوع مواد شوینده بر سلامت قطعات داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد و از پوسیدگی آنها در بلند مدت جلوگیری و همچنین بر کیفیت شستشو نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

 

خلاصه:

ماشین لباسشویی نه تنها به شما وقت بیشتری در زندگی روزمره می‌دهد بلکه یک سرمایه مفید در خانه شما نیز محسوب می‌شود. باراد هوم به شما پیشنهاد می نماید که با مراقبت منظم، تمیزی دوره‌ای، و استفاده بهینه از این دستگاه، می‌توانید عمر مفید آن را افزایش دهید و هزینه‌های تعمیرات را کاهش دهید. از این رو، ارزش ماشین لباسشویی به عنوان یک سرمایه مفید در خانه شما را به اندازه لازم تأکید می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *